سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
  • روز ملي خليج فارس
  • آغاز عمليات بيت المقدس، 1361 هـ‌.ش
21 شوال 1445
  • فتح اندلس به دست مسلمانان، 92 هـ ق
Monday 29 Apr 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

    فسیل 10

    شعری از

    رودونا کیارنگ (فاطمه توکلی)

    از دفتر مزامیر نوع شعر دلنوشته

    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ۱۸:۴۳ شماره ثبت ۳۹۰۶۴
      بازدید : ۷۵۱   |    نظرات : ۸۵

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر رودونا کیارنگ (فاطمه توکلی)
    آخرین اشعار ناب رودونا کیارنگ (فاطمه توکلی)

    هوهویِ نی لبکِ بادم
    به چوپانیِ ابرها می روم
    ونشخوارِ زمین را
    به دستِ ملخ ها می سپارم
    خورشید
    خرمالویِ گسی ست در دهانم
    جمع می شود پشت کوهی از خیال؛
    و تُف می کند خاک
     دانه هایش را به بیرون از خویش ...
    بهار که رگ به رگ می شود
    خواب از چشمِ ترم می پرد
    بگو یوسف گوسفندِ چندمش را شمرد و خواب رفت؟!
    مصر را، خشکسالی بُرد!
    و گرگ ها
    تمامِ چراگاهِ هایِ ماه را یک جا چریدند !
    و ابرهایِ تشنه به خون
    به زوزه ی آخرِ ماه رسیدند وُ
    هرگز به زمین  نباریدند ...
    رُستن
    کلیشه ایست که زحمتِ سبز شدن ،نمی بَرد؛
    و بهارِ فانتزی :
    گلدانِ شسته رُفته ای ست
    از جنسِ پلاستیکِ طبیعی!
    در این بهارِ مصنوعی
    حالا هی بگو :
    حول حالنا الی احسن الحال ! ...
    ۱۷
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0