سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 12 خرداد 1403
    25 ذو القعدة 1445
      Saturday 1 Jun 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۱۲ خرداد

        لاله ی آسمانی

        شعری از

        قاسم درخشان مهر (درخشان)

        از دفتر سیمرغ عاشق نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ ۱۶:۳۶ شماره ثبت ۳۴۹۴۹
          بازدید : ۵۴۰   |    نظرات : ۳۶

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر قاسم درخشان مهر (درخشان)
        آخرین اشعار ناب قاسم درخشان مهر (درخشان)

        صدای ارسالی شاعر:
        « لاله ی آسمانی »
        با تو هر آرزویی نمـودم ، آرزویـم به هستـی ثمر داشت
        بی تو غمهای قلبم عزیزم ، شب بشب جلوه ی تازه تر داشت
        بی تو ای نازنین ، نا شکیبم، چهره ای جز تو را چـون ببینم
        با تواین زندگی شربتی بود، کز خوشی ها برایم خبر داشت
        با تو ای لاله ی آسمانـی ، رنگ و بوی جـوانی  روان بود
        بی توگل هم به دنیای غربت ، بهر قلبم همه شور و شرداشت
        با تو من شاد وخندان وسرمست،بهترین دورعمرم گذر کرد
        بی تو تنهای تنها نشستم، گوشه ی عزلتـم ، بس ضرر داشت
        با تو بیرنگ همه آب جاری، پاک و بی بو و بس دلنشین بود
        بی تو من گوچه باید بگویم،اشک چشمم چورنگ دگرداشت
        با تو و آسمـان و سپهرش ، این دل و قلب مـن را صفا بود
        بی توچرخم نگون گشته اکنون، تیغ طالع به بختم اثرداشت
        با تو دیدم همه عشق و مستی ، روزگار مردمش مهربان بود
        بی تو این قلب من را شکستن ، زندگی رنگ ضد بشر داشت
        بی تو من چون درخشان نگشتم ، ای امید دو چشـم  براهم
        با توشاید که خورشید بختم، بر من بی نشان یک نظر داشت
         
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0