سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 21 ارديبهشت 1403
    3 ذو القعدة 1445
      Friday 10 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۲۱ ارديبهشت

        شاعران

        شعری از

        علیرضا آیت اللهی

        از دفتر آیتِ ایران نوع شعر نیمائی

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ۲۳:۴۳ شماره ثبت ۲۴۲۴۷
          بازدید : ۶۵۳   |    نظرات : ۵۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر علیرضا آیت اللهی

        در این اواخر یک نفرناشناس ، به صورت تلفنی محرمانه ! بنده ی کمترین را به یک همایش شعری دعوت فرمودند که طبیعتا" معاف بودم ! فقط یک برگ از کاغذ را سیاه کردم :
         
        شاعران
         
        ای که گفتی « شعر »
        شعر بارانم .
         
        پس ببار ای شعر؛
        بر همه شاعر ؛ 
        ؛ که ندارد شعر
        نه که چون خورشید؛
        نه که چون دریا؛
        نه که چون هُرمی ؛
        نه که چون ابری؛
        اوست یک تصویر ،
        از سرابی چند ،
        با جوایز خود ،
        از سرآبِ سرند !
         
        بشنویش شاعر ...
        .... و بیا و مخند ! ؛
        مویه دارد این 
        قصٌه ی کهنه :
        شعر ناگفته ،
        درٌ ناسفته
        پیر و پست و پول ؛ 
        همه را رفته ... !...
         
        آی ! گفتی شعر ؟!
        شعر بارانم...
        شعر بارانم ....
        کشک یک من چند 
        باقلی باشد ، بهر مُلک خجند ... 
        *
        توضیح :
         
        سال قبلش ( 1391 ) هم این را سروده بودم :
         
        شاعران
         
        شاعران ؟ - نخبگان پُر کار اند
        در دلِ عشق ، نکته می کارند
         
        کِشتِ عشق از کلام ایشان و
        بهره ور رندهای بی عار اند
         
        عاری از اینهمه زرنگی خود ،
        و از صلای هنر ، نمی دارند
         
        رندها ؟ - از تبارِ اهریمن ...
        شاعران ؟ - اورمزد ِ پندارند ؛
         
        واین دو خطی همیشه ماندنی است
        چون که هردو ز مُلک گفتار اند :
         
        شاعران خوشدل اند ، و خوشگفتار
        رِندها ؟ - روبهان مکٌار اند ...
         
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0