سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        دو نوشته

        شعری از

        حسین راستگو

        از دفتر سرنوشته ها نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ۰۱:۰۷ شماره ثبت ۲۱۴۹۷
          بازدید : ۸۲۲   |    نظرات : ۲۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        1) شهادت گلدسته

        شبی میان تپش های موج می غلتید

        خیال موج سواری میان اقیانوس

        پرید از لب بالاترین بلندی کوه

        عقاب خسته شده، از سقوط در کابوس

        جهید از گزش ِ آتش  ِ پرش، چشمش

        رسیده بود به تقدیم گردنش ققنوس

        صدای سوت پس از مشت در سرش پیچید

        صدای جیغ زنش ،پیشِ مرد بی ناموس

        یکی ، دو  پلّه ی دیگر "پسر" اگر برود

        شود شهادت گلدسته، ضربه ی ناقوس

         

        2)تلاش ماهی قرمز

        تلاش ماهیِ قرمز برای دیدن تُنگ
        همیشه باعث لبخند کودکان بوده
        تو در حباب خودت بنده در حباب خودم
        چگونه حرف ملاقات در میان بوده؟
        نشستن کف دستت به روی شیشه ی بند
        و گریه چون زن ِ زندانی ات جوان بوده
        پرنده مرد و پرش ریخت شاهدش بودی؟
        حیات، توی خیالات، جاودان بوده
        حدودِ بودن کندو نبودن خرس است
        تمام عمر برای خودت زمان بوده؟
        سه مرد از در ماشینشان پیاده شدند
        لباسشان، کت و شلوار را، در آوردند
        چهار خانم زیبا برهنه و عریان
        سه شیر-موز ، برای سه مرد ،می خوردند
        گروه پیرزنان در میان میدانی
        شراب خورده و مشغول تخته ی نردند
        عمومِ جمعیت شهر لخت مادر زاد
        دوشنبه ها وسط شهر حال می کردند
        اگر نبود صدای پر از معمایی
        به فکر لذت بعد از جهان نمی مردند
        اگر نبود صدای پر از معمایی
        دوشنبه ها وسط شهر حال می کردند
        تلاش ماهی قرمز برای دیدن تنگ...

         

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0