سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        سومالي!

        شعری از

        رضا نظری

        از دفتر شعر نو نوع شعر نیمائی

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ۱۴:۴۵ شماره ثبت ۲۰۹۷۸
          بازدید : ۷۴۳   |    نظرات : ۳۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        همه  تن ها  عريان

        دنده ها بيرون است

        و  صف دندان ها

        -كه لبي نيست  دگر  تا  كه  بپوشاندشان-

        آن چنان مي ريزند ، بر  كف  سرد  زمين

        كه تو گويي كه خزانيست به همگامي باد صرصر

         

        و همه  مي ميرند...

        كودك  و  پير  و  جوان...

         

        و خدا  اينجا  نيست!

         

        سال ها بود  كه  اهريمن  فقر

        سايه اش بر سرشان

         

        و  خدا  اينجا  نيست!

         

        قطره اي آب نمانده ست...

        زمين  هم  مرده ست...

        و همه  مي ميرند

        تا  كه  مخلوق  خدا

        - آن كه  محبوب تر است  از  دگران -

        با  دو  چشم  پر  اشك

        -كه  همه  كذب  و  رياست -

        به  كمكشان  آيد

        - و  به  زنجير  كشد  آنان  را -

        با  دو  دست  پر  مهر

        همه شان  سير  كند

        - تشنه گان  را  همه  از  خون  دگر  تشنه  لبان

        و  طعامي   دهد  از  دست  و  دل  آن  دگران!-

         

        و  همه  خوشحالند!

        و  خدا  خوشحال  است!

        من  چرا  غمگينم؟!!!

         

        1390/5/9

        كرمانشاه

         

        پ.ن.

         

        تقديم  به  خدا ،  مخلوق  سفيد  و  محبوب  اش ...  و  اگر   شد ،  قحطي  زده گان  سومالي!!!!!

         

        ما  از  آن  بالايي انتقاد كرديم! پس  خودمان  هم  انتقاد مي پذيريم!!!

         

        قالب را نيمايي زدم... اگر چه ظاهرا   جاهايي از وزن خارج شده ام!!! چند  مورد  حشو مليح !! هم دارد! به جز يك  حرف  كه امروز تغيير دادم ، پس  از  نوشته شدن  ، ويرايش نشده! و نخواهد شد!(در اين حد انتقاد مي پذيريم!!!!)

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0