سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 15 خرداد 1403
  • قيام خونين 15 خرداد، 1342 هـ ش
  • زنداني شدن حضرت امام خميني -ره- به دست مأموران ستم شاهي پهلوي، 1342 هـ ش
28 ذو القعدة 1445
    Tuesday 4 Jun 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      سه شنبه ۱۵ خرداد

      بدعهدی 1

      شعری از

      حسین وفا (آسمان آبی)

      از دفتر رفتن ها نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ ۰۰:۲۳ شماره ثبت ۱۹۸۲۰
        بازدید : ۸۵۹   |    نظرات : ۶۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر حسین وفا (آسمان آبی)
      آخرین اشعار ناب حسین وفا (آسمان آبی)

      صدای ارسالی شاعر:

      ششمین شعر من در « شعر ناب»:  بدعهدی 1

      درج در سایت شعر ناب : 9 آبان 1392

      تاریخ نگارش شعر :  22 شهریور 1391

      ***************

      لطفا قبل از خواندن شعر موزیک بسیار زیبای بیکلام ( قلب شکسته ) را از پایین صفحه فعال کنید

       

      تغییر وزن و آهنگ شعر بعد از بیت سوم آگاهانه می باشد .

      ***************************************

      بعد از این بر نازنین شعری نخواهم ساخت 

      بعد از این بر حُسن رویش دل نخواهم باخت

      بیش از این در بازی او سر نـخـواهـم کـرد

      قـصـه هـایش را دگـر باور نـخـواهـم کـرد

      نظـم و نـثـرم را به پای او نـخـواهـم داد

       طاقت دل را بــرای او نــخــواهــم داد

      **************************

      می نویسم از کسی که یادگارش درد بود  

      ارمـغـانش فـصـل پاییز و خزانِ زرد بود

      نغـمـه ی مضراب او در ناامیدی محو شد

      قبله و محراب او بی پایه بود و سهو شد

      سجده بر پایش نمودن یک جنون خام بود

      هر دعائی در جوارش ذکر بی فرجام بود

      بت پرستی در ره او یک خطایی بیش نیست

      مِی پرستی انتخاب اصلحی در کیش نیست

      دل سپردن بر دورنگی باعث حیرانی است

      سرسپردن بهرِ سنگی حاصلش ویرانی است

      شب بدونِ یاد او بر بسترم سر می نهم

      واژه ها را بی حضورش نقش ومعنا می دهم

       ظاهرا بی نازنین بودن صفایش بهتر است 

      می نویسم او عطایش از لقایش بهتر است

       

      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0