سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
    22 شوال 1445
      Tuesday 30 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

        كوچه باغ انتظار

        شعری از

        ژيلا شجاعي (يلدا)

        از دفتر همه احساسات من نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ ۱۴:۵۸ شماره ثبت ۱۹۴۰۵
          بازدید : ۶۰۶   |    نظرات : ۳۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه

        صدای ارسالی شاعر:

        نشسته در انتظار است

        چشم خاك آلود كوچه باغ انتظار

        به گوش مي رسد همهمه عابران 

        در كوچه باغ انتظار

        مردي سالخورده و رنجور با اعصايي در دست

        مي گذرد از كوچه باغ انتظار

        عاشقي دل شكسته و خسته

        در انتظار، تكيه به ديوار

        در كوچه باغ انتظار

        با چشمهاي اشكبار، كودكي

        رو به روي درب بيقرار

        عطر چادر مادرش پيچيده

        در كوچه باغ انتظار

        مرد تنها در گوشه كوچه باغ

        دود كرده سيگاري

        ته سيگارش افتاده

         بر تن خاك گرفته كوچه باغ انتظار

        مي كشد گاريچي گاريش را به سوي كوچه باغ

        لحظه اي بعد رد پاي گاريش

        در كوچه باغ انتظار

        هو هو كنان رد مي شود درويش پير

        صداي ياحق گفتنش

        پر مي شود در كوچه باغ انتظار

        جلوي خانه ها نانهاي خشك تلنبار

        كودكي يتيم ، گرسنه و بيقرار

        سرگردان در كوچه باغ انتظار

        در اتاق كهنه اجاره اي

        پشت پرچين رنگ و سو رفته باغ

        پيرزن با چادر سفيد سر سجاده نماز

        چشمان غم آلودش خيره به كوچه باغ انتظار

        همدم تنهايي هاي كوچه باغ انتظار

        ديوار شكسته پشت باغ

        جوي كم آب كنار باغ

        خواب خشكسالي را مي بيند در خواب

          

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0