سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 16 خرداد 1403
    29 ذو القعدة 1445
    • شهادت حضرت امام محمد تقي عليه السلام «جوادالائمه»، 220 هـ ق
    Wednesday 5 Jun 2024
    • روز جهاني محيط زيست
    مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

    چهارشنبه ۱۶ خرداد

    پیله ی پروانه

    شعری از

    رضا حمیدی راد(احسان)

    از دفتر دلسوخته نوع شعر دلنوشته

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ ۰۹:۱۳ شماره ثبت ۱۸۰۷۶
      بازدید : ۵۶۸   |    نظرات : ۱۲

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر رضا حمیدی راد(احسان)
    آخرین اشعار ناب رضا حمیدی راد(احسان)

    گر مستی و دیوانه ، یا عاقل و فرزانه

    گر پادشه دهری ، یا نیست بَرَت خانه

    عمرت به زوال آید ، آن جان به لبت آید

    هنگامه ی کوچَت شد ، باید روی از خانه

    هر روز جفا کردی بر خلق خدا شاید

    تاوان بدهی هر دم ، یک جرعه به پیمانه

    گر حضرت عزرائیل آمد به سراغ تو

    تسلیم شوی باید ، دیگر نزنی چانه

    مغرور شدی روزی ، در عهد شباب ای دوست

    اینک شده ماوایت این گوشه ی ویرانه

    ای وای کجا باشد این جای نمور و تنگ

    این گور از آن توست هم خانه و کاشانه

    اموال و زن و فرزند ، هم دوست و هم دشمن

    از یاد روند اینجا  ، اینجا همه بیگانه

    از خواب  گران برخیز ، آزاد  نما روحت  

    جِسمَت به زمین ماند ، چون پیله ز پروانه

    احسان اگرت روزی زین خانه سفر کردی

    منزل به مبارک باد ای عاشق دیوانه

    می دونم  شاید این شعر کمی ثقیل باشه شاید طول ابیاتش مساوی نباشه . شاید کلمات باهم یه قول معرف مَچ نباشن و شاید اصلاً بهش نشه گفت شعر   اما کاری نمی شه کرد   سروده شده

    اما آزادی هر نظری داری بگی  نقدش کنی . اصلاً ازش یه  چاپ بگیر و پاره اش کن

    دوستدار همه ی شما رضا حمیدی راد ( احسان )

     

    ۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    1