سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 21 ارديبهشت 1403
    3 ذو القعدة 1445
      Friday 10 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۲۱ ارديبهشت

        هذیان \\\\

        شعری از

        ژیلاراسخ

        از دفتر شعرناب نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۹ ۱۹:۲۱ شماره ثبت ۱۴۶۳
          بازدید : ۱۱۷۵   |    نظرات : ۳۹

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر ژیلاراسخ

         هذیان\"8\"

        گفت که من چون سمنم، همچو عروس چمنم 

         

         

         

         

        یاس وگلِ نسترنم ،  مرغک بی بال و پَرم

        بافته ام زُلفِ شَفق ، مانده زمن حُور و مَلَک

        من که پَرم از پریان ،خنده زنم بر صنمان

        حافظ شیرین سخنم

         

        داد بمن حبِّ نبات ، جرعه ایی از آبِ حیات

        \"لا\" و  \"ولایم\" تو مگو  ؛ ذَمّ و ثنایم تو مگو

        گفت بمن :

        راز مگو  ، نزد کسان باز مگو

          او بَرَدم به آسمان ،به سوی ماه و اختران

        همچو پری و پرنیان

        گفت بمن :

         مست تویی   مست تویی

        لایق هر هست تویی 

        گفت بمن : 

        میکده شو ، میکده شو

        جام و میِ معرکه شو  ،ساقی این مَهْلَکه شو

        خواب مرو  خواب مرو ،بردر هر ناکس وطمّاع مرو

        گفت بمن :

        رام مشو   رام مشو

        گرمی بازار مشو

         چونکه  تو جانان منی      شعری والفاظ منی

        گفت که تو ماه منی    ماه شب تار منی

        چارده از عمر منی!

        گفت بمن :

        ماه تویی    ماه تویی  

         راز تویی  قصّه تویی ؛  ویس تویی ؛  لیلی وعذرا تویی

        شیرینِ فرهاد تویی

        گفت بمن :

        ساز بزن  ساز بزن

        بر دف و  بر تار بزن

        تار بزن  تاربزن  برشب  تبدار بزن

        گفت بمن:

        شعر تویی   شعر تویی ،پاره ایی از آتش این مهر تویی

        فارغ از این دغدغه و  آتش ایّام تویی !

        آتش ایّام تویی !!!

         

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0