سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
  • روز ملي خليج فارس
  • آغاز عمليات بيت المقدس، 1361 هـ‌.ش
21 شوال 1445
  • فتح اندلس به دست مسلمانان، 92 هـ ق
Monday 29 Apr 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

    زمانی برای مُردن

    شعری از

    ابوالفضل زارعی

    از دفتر خنیاگر ِروزگار نوع شعر ترکیب بند

    ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۵:۴۳ شماره ثبت ۱۲۴۶۱۷
      بازدید : ۱۶۷   |    نظرات : ۴

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر ابوالفضل زارعی

    برای  مُردن  در  انتظارم /  اَجل کجایی
    بیا و  دَقی  به  بابِ  ما کُن
    تو هَمرهم شو مرا صدا کن
    بِبَر مرا با خودت به جایی/که کس نباشد
    در انتظارم ، چه بیقرارم
    پُر از شرارم ، بیا  کنارم
    به تو دَهَم جان به شرط جنگی/درون میدان
    تو رستمی و منم چو سهراب
    اجل  شدی  تک  یَلِ  زمانه
    مَنم همان گونه سُرخِ مُرده/اجل قریبست
    پَرالَکَت  را  به  جان من زن
    که پَر زند روحِ من از این تن
    غروب غُربت به دست من داد/پیاله ی موت
    شرنگِ آن را گران خریدم
    درفش رحلت به دیده دیدم
    زمان اکنون برای رفتن/چه وقت خوبیست
    نوای رحلت به من رسیده
    مذاقم از این جهان  بُریده
    عَرق به رویم نشست و یخ شد/چه سرد و  ترسان
    حریقِ  بادی  به  جانم  افتاد
    در این زمان او به من ندا داد :
    مسافری تو سوار من شو/که رَه دراز است
    زمان ماندن  به  سر  رسیده
    طلوع رفتن چه خوش دمیده
    کسی مرا بعد از این ندیده/که من کجایم
    پَرَندِ  رحلت  به  تن نمودم
    خودم زِ غم یارِ غصه بودم
    نمی روم من ولی نمی شد/که مُرده بودم
    که مُرده بودم...
    ۳
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۷:۵۹
    درود بزرگوار خندانک
    آرزو عباسی ( پاییزه)
    دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۱۹:۳۳
    درود بر شما ادیب گرامی خندانک خندانک
    مانا و نویسا باشید به مهر خندانک خندانک
    محمد باقر انصاری دزفولی
    دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ۲۲:۱۰
    لطیف اندیشه ای دارید
    هزاران درودتان باد
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    ایمانه عباسیان پور تخلص به ااآیدا
    سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۳:۳۲
    عالی💝🌻
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0