سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
  • لغو امتياز تنباكو به فتواي آيت الله ميرزا حسن شيرازي، 1270 هـ ش
6 ذو القعدة 1445
    Monday 13 May 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

      دنیای غم (تقدیمی به مدیر سایت )

      شعری از

      جاسم ثعلبی (حسّانی)

      از دفتر قهر سرنوشت نوع شعر رباعی

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ ۱۴:۲۷ شماره ثبت ۱۱۳۵۸
        بازدید : ۸۳۹   |    نظرات : ۳۱

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      دلُ خریدی،ماهرانه ملحقِ شعرنــــــــــــــاب
      قلبُ کشیدی ، با پیامت شبِ یلدام نخـــــواب
      خوشا به حالت ، ای غریبِ کوچه های قشنگ
      آبِ ساقی نبود ، دل تشنه شددر ســـــــراب
      ***
      می دونی کجا ، دل شده جدا
      دستِ من بگیر ، قربونت بیـــا
      ***
      فکر و بارم تویی ، دریای زردِ دیدها در غـــــــروب
      قلبِ پر زارِمن ، از من جدا شد تو مسیرت نـــکوب
      عاقبت چشیدم ، اون خستگی ها در کنارِ دلـــت
      ردِّ پایت نموند ، تو خاطراتم واسه ترکت چه خوب
      ***
      عکساتُ ببین ، دلداری بچین
      تو بگو چرا ، قهری نازنیـــــن
      ***
      خالِ رنگینِ تو ، رو سیبِ سرخِ و آبدارِ انـــــــــــــــار
      خاتمِ دست تو ، نگینِ سبزت بر دلم شد ســــــوار
      در دیارِ ستم ، مسکن گرفتی ماهِ تابـــــــــــانِ دل
      گلِ خوشتیپ تو ، با ریشه مانده پشتِ اون لاله زار
      ***
      در خوابِ خیال ، پر پرت شــدم ، می گفتی چرا ، یاورت شــــدم
      کشتی دل کنون ، با دلم بمون ، در شادی و غم ، دلبرت شدم
      ***
      جایِ دوری نرو ، پشت و پناهت اون خدای جهان
      دل شده چترِ تو ، با تو مسافر در کنارت نـــــهان
      طاقتِ دوریت ، هر گز ندارم چون اذانِ ســــــــحر
      توی دنیای غم ، آتش گرفته جام صبرم بمـــــان
      ***
      در شهرِ غریب ، با عشقی عجیب
      همرازت شدم ، بی مکر و فریـــب
      ***
      تقدیم به دوست خوبم استاد حاج فکری احمدی زاده (ملحق)
      جاسم ثعلبی (حسّانی) 01/02/1392
      ۰
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0