سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        قوانین جنگ
        ارسال شده توسط

        منصور دادمند

        در تاریخ : سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۲۲:۰۷
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۷۵۸ | نظرات : ۵

        قانون و قواعد جنگ
        جنگ دارای قانون و قواعدی است که تخطی از آن موجب لطمات و خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهد بود. تخطی‌گران از این قانون به عنوان جنایتکاران علیه بشریت نامیده می‌شوند این قوانین را سازمان ملل‌متحد تعیین می‌کند و قدرت اجرایی آن ناتو وقدرت‌های برتر جهانی مانند امریکا و روسیه و چین و اروپا می‌باشد. جنایت علیه بشریت جنایت علیه انسان‌ها می‌باشد و این جنایت شامل موارد زیر می‌باشد:
        ترویست، ساخت‌ سلاح‌های کشتار جمعی (بدون اجازه سازمان‌ملل) بردگی، نسل‌‌کشی، خشونت‌های جنسی، شکنجه، زندان، تجاوز، تخریب زیرساخت‌های شهری، کشتار جمعی
        از موارد فوق مبارزه با تروریست، نسل‌کشی و ساخت سلاح‌های کشتارجمعی از انگیزه‌های بسیار بزرگی می‌باشد که کشورهایی که خط‌ مشی و سیاست سازمان ملل‌ را تعیین می‌کننداز جمله کشورامریکا، روسیه و چین واتحادیه اروپا با کشوری که دست به جنایت فوق می‌زند بنا بر منافع ملی و سیاست جهانی وارد جنگ یا محاصره اقتصادی و نظامی می‌شوند.
        در جنگ ایران و عراق صدام‌حسین از سلاح کشتارجمعی علیه ارتش ایران و مردم خود استفاده کرد اما مورد بازخواست و توبیخ قرار نگرفت زیراسیاست عراق همگام با سیاست امریکا و اتحادیه اروپا و روسیه بودوکشورهای فوق به علت ترس از دولت افراطی مذهبی در ایران  که سیاست حکومت مذهبی ایران را مغایر با سیاست‌های خود می‌دانستند عراق را مورد حمایت خود قراردادن اگر ایران از سلاح کشتارجمعی به مانند عراق استفاده می‌کرد کشورهای فوق شاید وارد جنگ با ایران می‌شدند.
        صدام‌حسین به محض‌ اینکه به کشور کویت و عربستان دست به حمله زد امریکا و روسیه و اتحادیه اروپا به بهانه سلاح کشتارجمعی وارد جنگ با عراق شدند و عراق را متصرف شدند و در تصرفی که انجام دادند سلاح کشتارجمعی پیدا نشد.
        یک اصل کلی در سیاست حکم‌فرماست و آن اینکه هر کشوری تنها به فکر استقلال و اقتدار و سود و نفع کشور خود می‌باشد و چنانچه سودی برای او نداشته باشد در هیچ منازعه و جنگی وارد نمی‌شود. امریکا به عنوان مبارزه با تروریست کشور افغانستان را اشغال کرد.
        جنایت جنگی بی‌شماری را در دنیا از جمله ویتنام، عراق و افغانستان انجام داد اما مورد تعدی و بازخواست سازمان‌ملل قرار نگرفت زیرا که خودش قوه اجرائیه این قواعد و قوانین می‌باشد و قواعد و قوانین جنگ را به خوبی می شناسد و می‌داند چگونه از این قوانین بهره‌وری لازم را بنماید.
        در اوایل سال 1995 با میانجیگری امریکا و اروپا یوگسلاوی سابق با استقلال بوسنی موافقت کرد و زمین‌های زیادی توسط صرب‌ها مورد تصرف قرار گرفت بودودر حادثه شهر برنیتسا نیروهای صرب دست به نسل‌کشی اهالی شهر که مسلمان بودند پرداختند و 7000 هزار نفر را قتل‌عام کردند جامعه بین‌المللی برای جبران کوتاهی خود دولت صربسکای را مجبور به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب عاملان حادثه سربرنیتساکرد تا عاملان حادثه را مشخص کند دولت صربسکای نیز با وقت‌کشی فراوان نهایتاً کمیته‌ای تشکیل داد گفته شده اسامی صرب‌های بی‌شماری به عنوان عاملین کشتار سربست‌ها منظور شده بود در چنین حادثه‌ای هلند و سازمان‌ملل حضور داشتند و با سکوتشان باعث چنین فجایعی شدند و با خاطیان به نحو اندک برخورد شد.
        صرب‌ها اگر می‌دانستند به محض تهاجم همانند تهاجم عراق به کویت و عربستان مورد هجوم نیروهای امریکا و انگلیس و اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند هیچ‌وقت به بوسنی حمله نمی‌کردند صرب‌ها سیاست حمله عراق به ایران را بکار برد.
        رهبر ایران حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای به خوبی از این قوانین و قواعد آگاه است و با اینکه ایران به غنی‌سازی اورانیم می‌پردازد اما اجازه نمی‌دهد غنی‌سازی اورانیم بهانه‌ای برای حمله امریکا به ایران شود.

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۴۸۳۸ در تاریخ سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۲۲:۰۷ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0