سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
    13 ذو القعدة 1445
      Monday 20 May 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

        یوسف شدی

        شعری از

        افسانه احمدی ( پونه )

        از دفتر آرامش درون نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ ۲ هفته پیش شماره ثبت ۱۲۹۵۷۵
          بازدید : ۵۹   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر افسانه احمدی ( پونه )

        یوسف شدی تا پس زنم شاه و زلیخایت شوم
        در کنج زندان باشی و بی پرده شیدایت شوم

        چنگی به گیسویم ببر ، آتش بزن جان و تنم
        من پیرهن را میدرم ، شاید که دنیایت شوم

        از یک خمِ ابروی تو ، آواره ام بی روی تو !
        مست از نگاه و بوی تو! ، تا باده پیمایت شوم

        من آسمانی بی نفس ، بی تو نشستم در قفس
        دور از منی و دسترس ، ای کاش نجوایت شوم

        کنعان ندارد مشتری ، قحطی زده بام و دری
        ای پادشاهِ آخری ، باید که غوغایت شوم !

        ای گوهر نایابِ من ، هر شب میانِ خواب من
        کم کن عذاب و تابِ من ،تا محو سیمایت شوم

        من سجده کردم پای تو ، بر ماهِ جان افزای تو
        بر آن قد و بالای تو ، جادوی زیبایت شوم

        در امتحان عاشقی ، مجنونی و هم وامقی ؛
        دنیای من را لایقی  ،  لیلا و عَذرایت شوم ؟

        هر چند بی آلایشی  ، افزونیِ بی کاهشی !
        در قلب زارم خواهشی ای کاش رٶیایت شوم

        راهی شدم با هر قدم از سر نشد مهرِ تو کم
        "آدم" شدی "حوا" صفت !  یارِ فریبایت شوم !؟
        افسانه_احمدی_پونه
        ۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0