سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

يکشنبه 13 خرداد 1403
    26 ذو القعدة 1445
      Sunday 2 Jun 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        يکشنبه ۱۳ خرداد

        رُز ژولیت

        شعری از

        سیده نسترن طالب زاده

        از دفتر "مِرلــــــــــــــــــــــوهای کاغذی" نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ۰۰:۵۰ شماره ثبت ۷۶۱۹۰
          بازدید : ۸۹۰   |    نظرات : ۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه



        آرام و دور است
        قله های مه آلود چشمانت..
        زیر آسمان کهنه ی وهن، 

         عصیان نازکانه ی  این  غزاله ی زخمی را
        در آغوش بگیر
        به سرمنشا سپیتای جهان نگاه کن! 
        جُز من زن دیگری نیست
        پرنده ی دیگری 
        پری دیگری 
        من،  آخرین معشوقه ی بیپایان  تو ام

        غنچه ی فراسرخ  رُز
         در شرابه های مست یشمریز عشقه،
         میپیچد
        میپیچاند
        دستان گرم  تو را..

        و  نخواهند شنید، از الماس های روان
         تیغ های عریان تفرج نور ،
        بر وقار پلکهایم
        سوگواران کدام آیینند

        میبوسیم،
        به شرح گُداخته ی  آب و آئینه
         شعر سپید  پیشانی زمان ،بارور خواهد شد
         گاوباره های سبزناک کلمه
        عطر  کشکول  جنگلها  را
        به هجمه ی مواج آهوانه ی ابرگاهان خواهند سپرد،
        تا نیارامد
        آه

        خنده های مرصع شیرین
        در معبد بیتاب یالبرفی تنت،
        سیاهه ی گِلاره های کمانچه های شهید، در پیراهنت
        غلیظ ترین گریه ی بهانه ی خاک، در تب توست


        کوراب های ملازمت کفشهای جنون
        هنوز
        ، به لهجه ی تنفس نیلوفر می اندیشند
        و ساقه های یخ زده در جامهای حضور
        .
        .
        .

        که پوسته ی زیتونی خلیج طلایی نُت، در دریاست! 

         پرده ی باران به پنجره ها آویخته است
        به غمگینی قوها، امشب

         کدامین سحابی گمنام عاشقست
        ناله ی کدام صلیب در رگ شقایقهاست؟! 
        .
        .
        .

        و من شریعه ی فلات های گنگ  مشرقرا
        به حریق ارغوانی نافله ی کبود میپاشم

        طنین آتش پاییز در تب توست!

        طنین آتش پاییز در تب توست..
         
        امرداد1398
        ۵
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0