سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 30 فروردين 1403
    10 شوال 1445
      Thursday 18 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۳۰ فروردين

        گلیساندو

        شعری از

        سیده نسترن طالب زاده

        از دفتر خمیازه های رستیک، مادرزادیند نوع شعر سپید

        ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۹:۵۴ شماره ثبت ۹۸۸۶۷
          بازدید : ۳۰۶۷   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده


        از عصر میوسن،
        من عاشق تو بودم
        با پیراهن بنفش ابریشم
        گوشواره های حلقوی آتش،
        و شروع قصه ی قفس چنین بوده ..
        .
        .
        .
        حوصله ام سبز سدری محضست
        که انبوه پرز قالیچه ها به معراج میبرند ..
        سایه میپوشم و رم میکنم
        و مجال دردهای مُنبت بر برهنگی ساقه هایم نیست ..
        نیایش غروبگاه
        ترنج طلایی رویاست
        و سالهای صبوری از گیسوان شبانه ام می آویزد
        ستارگان برفی خوشخیم
        عطر خود را به باد میبخشند
        شب می آید و پنجره های سُنت گشوده است
        سُنت از مه سرشار
        سُنت از عنفوان شراب
        سُنت ، به عصیان زنانگی می اندیشد..
        به دشتهایی که در آن ملکه شدم
        آیینه هایی در آن الهه ماندم
        سنت
        به ما
        به دستان سرد خون، در ورای قرنهای عبث می اندیشد..
        من عاشق تو ام
        بی تو من مرگ ممتد کولیانم
        وقتی که میرقصم
        و آواز میخوانم:
        ژنوساید پروانه های آبی کجا بود؟
        راز دستانم کجا بود؟
        نظامنامه ی ناز مرا را سکوت چه کسی نوشت؟
        .
        .
        .
        مرا ببوس
        ای بختِ بختِ برفستانها
        که لبهای ما اجتماع کندوهای کوهستانیست ..
        آغوش تو نغمه-خانه ی نوازشست
        و قلب من عروسکی پشت پرده ، در میعاد
        مرا بخواه
        در حریر کرشمه هایم بلغز
        آهنگهایت را به سرزمین اندامم گسیل کن ..
        هر آن گاهی که تو مرا دوست داشته ای،
        من زیبا شدم ...، ‌زیباتر شدم ..

        هر آن گاهی که به دستان مهربان تو
        در اشتیاق همه ی سازهای جهان می اندیشیدم.



        2020
        ۷
        اشتراک گذاری این شعر

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0