سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      بچه آهوها

      شعری از

      وحید سلیمی بنی

      از دفتر شعرناب نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ ۱۷:۴۰ شماره ثبت ۹۷۸۱۶
        بازدید : ۵۷۴   |    نظرات : ۳۸

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر وحید سلیمی بنی

      آن گرگ پیری که رمید از دست آهوها
      کز کرده است این جا کمی دور از هیاهوها
       
      می بیند آن سوتر شغالان اتو خورده
      دل می برند از میش ها از بچه آهوها
       
      در هیبتی چون عارفان سر تراشیده
      اورادشان پر می شود از ذکر هوهوها
       
      از رنگ پر رونق ولی از اصل، توخالی
      گیج است شاهین هایشان روی ترازوها
       
      سیگارشان در کنج لب آرام می سوزد
      پر می شود هر انجمن از عطر خوش بوها
       
      آثار پر رونق هزاران دست می چرخند
      امضا شده با زنگ های نعل یابوها
      ۹
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      طاهره حسین زاده (کوهواره)
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۰۶:۱۱
      سلام استاد ارجمند

      ارزشنگار و حق پرداز

      رمضان تان پرخیر و برکت
      دعاهاتان مستجاب خندانک خندانک خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۲
      عرض ادب و ارادت بانو کوهواره عزیز
      ممنونم بابت حضورتان
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۰۹:۲۱
      درود استاد عزیز
      بسیار زیبا و دلنشین بود
      موفق باشید خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۲
      خوش آمدید جناب چشمه عزیز
      سپاس از حضورتان
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      عليرضا حكيم
      سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ۱۳:۵۹
      درود بر شاعر گرامی جناب سلیمی
      شعری بس زیبا بود با زبانی فاخر،که تلنگرهایی به‌جا داشت.
      و من هم از خوانش این شعر زیبا لذت بردم.گفتنیها را دوستان دیگر با شرحی اکمل گفتند.با این همه در مصراع آخر تناقض در معنی وجود دارد؛ چون بوی سیگار نمی تواند فضا را از بوی خوش پر کند بلکه برعکس آن محل را بدبو می‌کند،تا جایی که باعث رنجش افراد دیگر می‌گردد.
      و من الله توفیق خندانک خندانک خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ۱۸:۰۳
      سلام و عرض ادب جناب حکیم عزیز
      ممنونم از حضورتان
      سپاس از نکته ای که یادآوری کردید
      عزت زیاد
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سلمان مولایی
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۰۷:۵۰
      سلام

      و

      چقدر این شعر دوست داشتنی است و سرشار از صداقت ، صداقتی که بی گمان ستون اصلی هر شعری ست اگر‌چه شعر را احسنه اکذبه و اکذبه احسنه گفته اند ولی آن مال روزگار مدیحه سرایی بود ولی در دورانی که شعر بیان احساسات راستین قلب آدمیان است پس صداقت بی تردید از عناصر اصلی آن است و همین صداقت در بازسازی تصاویر ذهنی شاعر است که به ناگاه هر مخاطبی را به دنبال خویش می کشاند و با خود همراه می کند و بهترین دلیل می شود برای ارتکاب شعری که از بن جان می جوشد .
      غزلی با قافیه ای سخت و شمایلی سخت تر هم چون آثار پیشین شاعر ش که نکته سنج است و باریک بین و به زیبایی می تواند حریم شعر را حتی در هنگام نوشتن سخت ترین هجوها و نقدها رعایت کند ، حریمی که آلودن اش بی گمان اولین و اساسی ترین ضربه اش را شاعران حقیقی خواهند خورد .
      طبق معمول در غزل و هر نوع دیگری باز هم به بررسی تقارن ها و موازنه ها نشستم و دیدم که الحق و چقدر به سزا این قرینه سازی ها رعایت شده است و هر واژه ای ما به ازایی در برابر خود دارد و هر تصویری را خیالی دیگر کامل می کند .
      از دیگر مشخصه های اصلی این غزل نازنین ترکیب زیبای واژه ها و عبارات مدرن است به کلاسیک ، اتفاقی که اگر همه گیر شود شاید بتوان اندکی از دین خویش به ادبیات کلاسیک را پرداخت ؛
      ترکیباتی همچون اتوخورده ، سیگار شان ، دور از هیاهوها ، گیج است ، به زیبایی با کلمات و ترکیبات کلاسیک گره خورده اند و جلوه ای خاص به غزل بخشیده اند و در عین حالی که شعر را در سلیقه ی خواص حرفه ای می نمایانند ، بر ذوق مخاطب عام نیز خوش می آید و پسند می افتد و همین است آن حلقه ی گمشده که در بیشتر اشعار نمی‌توان باز یافت اش ...
      در قیاسی مع الفارق اتفاقی درست شبیه غزل های حضرت حافظ که علاوه بر سلیقه ی سخت گیر خواص بر دل خوش ذوق هر عامی مردی نیز می نشیند و دلربایی می کند و بی گمان این خصیصه به دست نآید مگر از راه بودن در هیاهوها و دیدن آن چه که این روزها دیدن اش و در عین حال دریافتن حقیقت در درون اش و تمیز دادن حق و باطل از میانه اش کاری صعب است و طاقت فرسا چرا که نمی دانم خوشبختانه بگویم اش یا متاسفانه ، فضای مجازی اجازه ی هر نوع برخورد نزدیک و حقیقی را سلب کرده است و بی تردید در این گونه از آشنایی ها ، حق مطلب ادا نمی شود و شناخت آن گونه که باید اتفاق نمی افتد و در ادامه همین عدم شناخت صحیح زمینه ساز رویدادهای بعدی می گردد و از قضا چون شناخت حقیقی نیست پس شرم و حیایی هم در میان نیست تا هر کسی به میزان داشتن آن ، در برخورد با دیگران راهی میانه برگزیند تا آن گاه که حق از باطل عیان گردد .
      اما نکته ی آخر این که استفاده ی شاعر از استعاره ها تا بدان جا ی پیش رفته است که سر از سرزمین سمبل ها و نمادها در آورده است و درست این جاست که حتی اگر شاعر قرینه ای هم برای استعاره و شناخت طرفین آن ارائه ندهد ، امر بر مخاطب مشتبه نمی گردد چرا که به دلیل میزان بالای کاربرد استعاره به نماد تبدیل شده است که این امر را می توان در گرگ ، آهو ، شغال و … که بسیار هم خوش نشسته اند‌ و تمیز از کار در آمده اند .
      و
      حرف آخر م طبق معمول سپاس گزاری بی شمار است از شاعر که اگر چه دیر به دیر شعر ی را منتشر می کند ولی هر گاه که انجام اش می دهد به نحو مطلوب و احسن انجام می شود و مخاطب را به اندازه ی تمام نبودن های اش از ادراک و عرفان لذت سرشار می کند و با افروختن آتش تفکر در جان اش تا روزها ذهن او را به خویش مشغول می دارد که این عین انتظاری ست که از هر شعری می رود و دیگر آن که سپاسی دوباره به جهت جسارت شنیدن نقد و بازگذاشتن آن پنجره ی سبزی که هر کسی را این روزها توان اش نیست و بی تردید اگر کسی برای شناخت و ادراک آگاهی های بیشتر و در نهایت تمیز حق از باطل چه در شعر و چه در هر باب دیگر ی ، اندک تلاشی داشته باشد ، بی نیاز از نقد و نظر دیگران نیست و چه خوش گفت حضرت جانان حافظ نازنین :

      سر ما و در ميخانه که طرف بامش
      به فلک بر شد و ديوار بدين کوتاهي

      قطع اين مرحله بي همرهي خضر مکن
      ظلمات است بترس از خطر گمراهي ...
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۲
      سلام و عرض ادب جناب مولایی عزیز
      ممنون بابت وقتی که گذاشتید
      امیدوارم قدردان زحماتی که می کشید باشم
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶
      سپاس گزارم بانو ناصری عزیز
      خندانک خندانک خندانک
      سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲
      چون همیشه آموختم از قلمتان استاد عزیز خندانک
      ارسال پاسخ
      مهرداد مانا
      سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ۰۷:۱۸
      آن گرگ پیری که رمید از دست آهوها
      کز کرده است این جا کمی دور از هیاهوها

      سلام .....

      این گرگ پیر شاعرست ، و آن شغال اتو خورده که دل از بچه آهوها برده چه بسا بنده باشم . از این متلک مرموز که بگذریم ، بحث شعر از روابط انسانی فراتر است ، هرگز به خود اجازه نداده ام که شعری را به دلیل غرضها و مرضهای شخصی شهید کنم ، خاصه آنکه آن شعر لعبتی دل انگیز باشد و به زیور قاعده و تخیل آراسته .... شعری که خواندم و زودتر از من خانمم و خواهرم خوانده و کامنت نوشته اند ، از کارهای خاص و قوی ست که در این چندوقت مطالعه نمودم .

      دلیل :
      ۱- سهولت ارتباط با مخاطب ، بطوریکه با نمادهای این شعر که بسیار خوش نشسته اند قادر به ساختن تصاویر نزدیک و همسان با ذهن شاعر خواهند بود

      ۲- شبکه ی به هم پیوسته از کلمات همتبار و نظایری که رعایت شده اند که علاوه بر آراستن ساختار ، به مدد معنا هم آمده اند

      بعنوان مثال در همان ابتدای شعر ، گرگ / شغال / میش و آهو با هم در ساخت تصاویر و رساندن منظور شاعر و همراه نمودن مخاطب بسیار موفق عمل کرده اند

      ۳- در حالی که زبان آرکاییک و زبان امروزی و شاخصه های آن عمدتا با هم بیگانه اند ، اما خط بخیه و پیوند این دو لهجه در این شعر به هیچ عنوان مشخص نیست و زبان کاملا یکدست و طبیعی جلوه میکند .

      ۴- در مباحث اجتماعی ایرانیان تعاریف و حدودی برای \"روشنفکر\" کمتر دیده ام ، اما بخصوص در آثار شریعتی و جلال آل احمد ، تعاریف و پارامترهایی برای \" روشنفکر نما \" بکار رفته اند از جمله : ظاهر شیک و ذهن خالی
      استفاده از کیف و عینک و پیپ و .. نشستن در کافه ها و کنج ها و سفارش قهوه و سیگار و ... اعتقاد به روابط باز و داشتن دوستان اجتماعی از جنس مخالف و گوش دادن به موزارت و بتهوون و رد کردن دین و خندیدن به غیرت های رادیکال و .. و .. و ... اصطلاح معروف \" آروغ روشنفکری \" هم در نقد این گروه سر زبان افتاد . ( هرچند همین گروه در تاریخ تحولات دو قرن اخیر در ایران و جهان ، فارغ از خوب و بدش و فارغ از بحث اینکه بازیگر اصلی بودند یا عروسک خیمه شب بازی ؟ بسیار تاثیر داشتند )
      در این شعر نیز به تبع نقدی که بر عارفان اهل قال از طرف اولیای اهل حال میشد از قدیم و به تبع نقدی که بر روشنفکرنمایان بی فکر در این چند دهه انجام شده ، شاعر با استفاده از تعابیری چون \" شغال اتو خورده \" / سیگار کنج لب / نعل یابو و توخالی به مصاف این گروه رفته ست . و صرف نظر از اینکه مرز میان \"فلسفه دان\" و \" فلسفه خوان \" را اغلب نقد کنندگان و نقد شوندگان نمیدانند و کسی که صدها جلد کتاب فلسفه خوانده و صاحب تریبون و رسانه است را ممکنست فیلسوف بدانند ، اما شعر به علت همراهی با باور اکثریت و وارد شدن از بابی معمول و طبیعی ، در کار خود موفق بوده است . ( راستی بنده اعتقادم بر اینست اگر بخواهیم روشنفکر و فیلسوف شویم باید علاوه بر تسلط بر تعاریف قدیم خود نیز صاحب تعاریف جدید باشیم . مثلا اگر کسی از خدا و دین و حکومت و روابط و جنسیت و حقوق و کار و تکلیف و حق و ... تعاریف تازه ای ارائه بدهد میتوان او را فلسفه دان نامید . وگرنه فلسفه خوان است . که البته آن نیز با ارزش است چون بهرحال اهالی مطالعه عزیزتر از اهالی جمودند )

      ۵- در بیت چهارم شعر به اوج خود میرسد ، و آن تشخیص رندانه ی شاهین ترازوست . چون ارزیابی و تعیین وزن واقعی شخصیت کسی که ظاهرش مرتب و باطنش مشوش است ، رُخ دارد اما مُخ ندارد ، حجم دارد اما فاقد جرم میباشد ( مثل بادکنک ) سخت و دشوارست . و تعیین عیار و چگالی شخصیت آنها برای ترازوها دشوار است ، آنچنان که شاهین روی ترازو هم مستاصل میشود . در واقع اگر باقی شعر را شروعی برای رسیدن به این شاهبیت بدانیم گزاف نگفته ایم . براستی که ضربه و اثربخشی نهایی اثر در این بیت اتفاق افتاده است .


      و اما سخن آخر همانا دعوت از همه ی کاربران شریف این سایت است به خواندن شعر و برایشان مهم نباشد که شعر را چه کسی و به چه منظوری گفته است ؟ زیبایی را باید ستود ... و میبینید برغم آنچه پیش آمده شغال پیشه گی نکردیم ( چون بین شیر و شغال تفاوت بسیار است ) خانوادگی به تحسین قلمی پرداختیم که از صاحبش توهین شنیدیم . خندانک


      مانا
      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      حاجی آباد هرمزگان
      سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ۱۱:۴۷
      و مانای عزیزم...
      سلام بر تو که هر کلامی را با سلام پاسخگویی ...
      شفافی روحت برقرار و شکوفایی ات مستدام
      خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      حدیث عبدلی (یارا)
      حدیث عبدلی (یارا)
      جمعه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۲:۴۸
      سلام و مرحبا به شیر زاگرس خندانک
       مرضیه حسینی
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۱:۴۸
      درود بر استاد سلیمی بنی چقدر این شعر زیبا بود با یک آهنگ خاص و زیبا. با خوانش این شعر احساس کردم حتی آهنگش می خواهد نکته ای را به من بگوید. واقعا زیبا بود. خندانک خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۳
      بانو حسینی عزیز
      خوش آمدید
      لطف دارید
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      فروغ فرشیدفر
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۳:۲۶
      درود بر جناب سلیمی گرامی🌹
      شعری زیبا و عمیق خواندم ولذت بردم از قلم زیبایتان.
      شاد وآباد باشید.
      🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۳
      یانو فرشیدفر عزیز
      ممنونم از همراهیتان
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مولود سادات عمارتی
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۵:۳۴
      درودبا اجازه کمی تغییردادم
      گرگ پیری که رمید از دست آهوها
      کز کرده این جا کمی دور از هیاهوها

      بیند آن سوتر شغالان اتو خورده
      دل می برند از میش ها از بچه آهوها

      در هیبتی چون عارفان سر تراشیده
      اورادشان پر می شود از ذکر هوهوها

      از رنگ پر رونق ولی از اصل، توخالی
      گیج اند شاهین ها روی ترازوها

      سیگارشان کنج لب آرام می سوزد
      پر می شود هر انجمن از عطر خوش بوها

      آثار پر رونق هزاران دست می چرخد
      امضا شده با زنگ های نعل یابوها
      رضا محمدصالحی
      رضا محمدصالحی
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۵:۵۸
      سلام

      جاهایی که تغییر داده اید وزن مختل شده است !!!
      ارسال پاسخ
      مولود سادات عمارتی
      مولود سادات عمارتی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۰۱:۰۶
      درود
      موید باشید
      طاهره حسین زاده (کوهواره)
      طاهره حسین زاده (کوهواره)
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۰۲:۱۷
      سلام

      پروفایلی به نام عمارتی

      - اول لطفا نمایید بانام و نام خانوادگی شناسنامه ای تان درسایت فعالیت نمایید .

      - دوم : از درج هرگونه تغییر در اشعار شاعران سایت بدون مطالعه ی درخور در حیطه ی ادبی ، خودداری نمایید .

      - سوم : برای تغییر و ویرایش نوشته های خودتان البته نه بانام مستعار ، حتما با مدیرویراستاری سایت مشورت نمایبد
      یاحق
      ارسال پاسخ
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۴
      بانو عمارتی عزیز
      عجب تغییراتی دادید
      خوش باشید و خرم
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      رضا محمدصالحی
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۰۱
      درود بر شما جناب سلیمی

      غزل زیبایی خواندم . ساده و صمیمی دست مریزاد خندانک خندانک خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵
      جناب صالحی عزیز
      ممنونم از حضورتان و تذکری که فرمودید
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      شعله(مریم.هزارجریبی)
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۱۴
      درود استاد سلیمی گرانقدر
      باید گفت دستمریزاد
      شاید واژهای برای تحسین بعضی از اشعار پیدا نکنم واین از ان جمله است
      خیلی لذت بردم استاد
      بسرایید به مهر خندانک خندانک خندانک خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵
      از همراهی شما ممنونم
      بانو شعله عزیز
      خوش باشید و خرم
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد باقر انصاری دزفولی
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۶:۲۹
      با یک دنیا ارادت وسلام
      دستمریزا
      عالی سرودی باز ا ز شما خواندم
      درود بر شما شاعرگرامی
      همیشه بر قرار باشید
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶
      ارادتمندم جناب دزفولی بزرگوار
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      محمد قنبرپور(مازیار)
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۲۱:۲۱
      سلام بسیار زیبا و آموزنده واقعا خندانک خندانک خندانک
      مجتبی شهنی
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۲۱:۴۲
      درود بزرگوار
      بسیار
      زیبا
      بود خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۶
      سلام و سپاس جناب شهنی عزیز
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      مجتبی شهنی
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۲۱:۴۳
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      حدیث عبدلی (یارا)
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۲۰:۰۱
      ________
      از رنگ پر رونق ولی از اصل، توخالی
      گیج است شاهین هایشان روی ترازوها

      سیگارشان در کنج لب آرام می سوزد
      پر می شود هر انجمن از عطر خوش بوها

      __________

      سلام و درود بر شما جناب سلیمی بزرگوار
      بسیار زیبا بود سروده ی ناب تان
      بسرایید به مهر و عشق
      مانا باشید در شاعرانه ها و عاشقانه ها خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ۱۸:۰۲
      بانو عبدلی عزیز
      ممنونم از حضورتان
      خوش باشید و خرم
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ۲۳:۰۷
      استاد سلیمی عزیز
      سلام و عرض ادب و احترام و ارادت خندانک
      پوزش از تاخیر
      اولین نفری بودم که شعرتان را خواندم و لذت بردم از این اثر فاخر
      به دلیل سفر نتونستم ارادت خودم رو نشون بدم
      عذر تقصیر بزرگوار
      دوباره و دوباره خواندم و با هر بیتش سعی کردم حس جنابعالی رو پیدا کنم
      اما خاک کجا و افلاک کجا.....
      الهی که زنده باشید و بسرائید برای ما کوچیکا خندانک
      در پناه عز و عزت الهی خندانک
      یا علی خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      پنجشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۹:۴۸
      سلام و عرض ادب جناب راجی عزیز

      شما هم ببخشید که دیرجواب دادم

      اما این طور که جنابعالی خطابم کردید و الفاظ پیچ و تاب دار به کار گرفتید باید به فکر یک کامیون باشم برای حمل و نقلشان عزیز دل برادر خندانک

      جناب راجی عزیز آثارتان را دنبال می کنم و ممنونم که حضور دارید و سپاس که می خوانید
      عزت زیاد خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      يکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ۱۴:۲۴
      درود و عرض ادب خندانک
      بسیار زیبا و دلنشین خندانک
      برقرار باشید
      در پناه حق خندانک خندانک
      وحید سلیمی بنی
      وحید سلیمی بنی
      دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ۱۰:۳۴
      خوش آمدید بانو رحمانی عزیز
      خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0