سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    در نگاهت ،عقیق آبی موج

    شعری از

    سیده نسترن طالب زاده

    از دفتر رودخانه های برفی( کلاسیک) نوع شعر چهار پاره

    ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ شماره ثبت ۹۳۵۰۸
      بازدید : ۱۳۱۲   |    نظرات : ۰

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده



    دست در دست هموطن هامان
    نوش-آبی ز مهر ، کام جهان
    شب یلداست ،نازنین برخیز
    نافه ی شیدگانه گشته عیان

    شعله-پیراهن انار ، نرگس زرد
    غنچه های شکفته در هر جام
    باید امشب تفالی زد و رفت
    تا شب شعر دلستان ، آرام

    شاید، امسالمان بهین باشد
    در گدار خیال و حس سپید
    زندگی واحه ای تماشاییست
    با دلی خوش نگار باید دید

    زندگی یک مسمط زیباست
    رشته هایش طلایی و سیمین
    مهربان باش، مهربان ای دوست
    کام فردای واژه ات شیرین

    بر زمین، فرش زرد و نارنجیست
    کوه اُخرا ، خموش و زیتونی
    در رگ تو ،برابری رودیست
    تو ازین قیل و قال افزونی

    آه ،خورشید عشق ،آونگیست
    سوفشان از لعاب فیروزه است
    کهکشانهای شیشه و الماس
    روی تلخای خاک ،نورس و مست

    چرک - آبیست غصه ها ،بیشک
    مخملین پرده های جان ، بگشا
    نازخندت ، شکسته جهل و جنون
    بر تنت لَخته ی خوش دریا

    میرسد بزم باستانی ما
    گاتها در حضیض شب جاریست
    رقص زیبا و بدیهه ی ناب
    کاجزار یخینه ،تکراریست

    میوزد تیغه ی شرابی ابر و ُ
    ارمغانش سپیدپوشی و اوج
    آتش وحشی و پرنده ی عود
    در نگاهت عقیق آبی موج

    شور تار ست و لرزش دستی
    هر غزل ،بوسه زار طوفانیست
    هاله ای از کرشمه در ماهست
    جلگه ی عاشقانه بارانیست


    امشب از شاهنامه یاد کنیم
    از فصول غمی زمستانی
    گوهر پارسی را فراز کنیم
    دور کُرسی گرم ایرانی..

     
    ۲۳
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0