سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      عشق و وصال

      شعری از

      محمدرضا نیک نام

      از دفتر دیوان دل نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۴۹ شماره ثبت ۸۸۴۰۵
        بازدید : ۳۲۴   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر محمدرضا نیک نام

      به جمعی در ، جوانی مست و مغرور 
      چنین میگفت ، با سرمستی و شور 
      که شیرین دلبری دیدم به بازار 
      مرا گشته وصالش پیشه و کار
      ز عشقش ناله ها در سینه دارم 
      اگر وصلش نیابم ، جان سپارم 
      زمین و اسمان بر هم بدوزم 
      ولی از درد هجرانش نسوزم 
      دل از بند فراقش شاد سازم 
      به وصلش عشق را ازاد سازم 
      بگفتش پیری اندر دم ، که هشدار 
      مزن لاف از وصال و عشق زینهار 
      چه سان راندی ز عشق و وصل ، بر لب 
      ره صد ساله پیمودی به یک شب ؟ 
      ره وصل ، عاقبت ازادگی نیست 
      درین ره شرط ، الا بندگی نیست 
      بباید بست ،  طوق عشق بر جان 
      که تا وصل اندم اید ، برتو اسان 
      چو طوق بندگی بستی ، فنا شو 
      ز بند خودپرستیها ، رها شو 
      وصال اندم نوازد جان و تن را 
      که راه عشق فرساید بدن را 
      نه هر عشقی وصالی در پی ارد 
      نه هر وصل ایتی از عشق دارد 
      وصال اتش به دل افروختنهاست 
      که راه عشق ، راه سوختنهاست 
      ۱۹
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0