سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      مثنوی عرفانی

      شعری از

      سروش تهرانی

      از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ شماره ثبت ۸۱۸۳۹
        بازدید : ۳۱۰   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر سروش تهرانی
      آخرین اشعار ناب سروش تهرانی

      مثنوی قصه ی زیبای من اسمت 
      پهنه ی قصه ی شب های من است 
      من و این قصه ی بیداد و فغان 
      مانده بر جا و دلی بس نگران 
      سرخوش و مست و گرفتار شدم 
      اینچنین بود که بیدار شدم 
      مثنوی ؛ جوشش احساسم بود 
      مثنوی پوشش احساسم بود 
      مانده بودم که چه آیین دارم؟
      یا چه گفتار دل آذین دارم 
      ناگهان چشمه ی جوشای درون 
      جوششی کرد و در آمد از خون 
      مثنوی بود و پریشانم کرد 
      سادگی بودم و ویرانم کرد 
      سرخوش و مست و غزلخوانم کرد 
      عاشق شیفته ی " آنم " کرد 
      جوششی بود و در آمد به وجود 
      پس از آن نیز همین خواهد بود 
      این سخن بود و «سروش» از دل خویش 
      مثنوی گفت و در آمد همه پیش 
      پیرو نظم نظامی بودم 
      در سخن پیرو جامی بودم 
      ریزه خوار سخن خرد و کلان 
      الکنم مانده سخن چون دگران 
      سخنم مانده به دل باز خموش 
      تا کجا نعره زند باز «سروش» 
      این سروشی است که از جان خیزد 
      از دل روح پریشان خیزد 
      جوشش ناب غزل واره ی ماست 
      اندکی گر چه که خام است ، رواست 
      خامی این سخن از من بپذیر 
      ظاهر از دست نه و پندی گیر 
      غرض از گفته ی من ، این باشد 
      رهنمای سخن ، آیین باشد  
      ۲
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      مینا مرادی(ققنوس)
      شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰
      درود شاعر گرامی
      زیبا سرودید
      مسعود میناآباد  مسعود م
      يکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ۰۰:۴۰

      سلام :
      درود بر شما
      ................................................... خندانک

      "تا با غم عشق تو مرا کارافتاد"
      "بیچاره دلم درغم بسیار افتاد" --------فروغ فرشید فر
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0