سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      آنقدر مستم

      شعری از

      اسماعیل پیغمبری کلات

      از دفتر نوای دل نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ۱۸:۰۴ شماره ثبت ۸۰۳۸۰
        بازدید : ۲۹۶   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر اسماعیل پیغمبری کلات
      آخرین اشعار ناب اسماعیل پیغمبری کلات

      ترجمه ی منظوم غزل معروف
      " ائیله مستم "
      از شاعر آذربایجانی قرن 12 و 13.ق
       " سید ابوالقاسم نباتی "
      " آنقدر مستم "
      آنقدر مستم ندانم،می چه و مینا چه باشد؟
      گل چه وبلبل چه باشد،سنبل وصحراچه باشد
      جان من آتش گرفته،سوختم اما ندانم
      دل چه ودلبر چه باشد،درسرم سودا چه باشد
      چیست هرگز من ندانم،کفروایمان معنی اش را
      احمد و محمود امت،عیسی وموسی چه باشد
      شاهبازِ اوجِ وحدت،  واحد و حیّ و قدیمی
      خالقِ ارض و سما و،فرد و بی همتا چه باشد
      صَدرِ ایوان جلالت، شمع بزم کائناتش
      آفتاب عرش عزّت،لا فتی اِلّا چه باشد
      بر کناری نِه خجالت ، رقص کن دیوانه واری
      در خراباتم بیا بین،شورش و غوغا چه باشد
      وقتِ صرف دُردِ صافی،نیست دِه ساقی امانم
      شیشه دِه، پیمانه را دِه، ساغر و صهبا چه باشد
      خیز و مستانه بیاور، جام و می رندانه ریزش
      وصف جمشید وسکندر،صحبت از دارا چه باشد
      هرگزش غمگین نبینم، کاتب دیوان عشقی
      عاشق و معشوق چون شد، وامق و عذرا چه باشد
      شاهد خلوت نشینم،کرده رخساره عیانش
      عاشق دیوانه را بین، ظاهر و اِخفا چه باشد
      تو نفهمیدی" نباتی"، آخر ِعمرت رسیده
      کیست در چشمت نشسته، در زبان گویا چه باشد
      بر تنت" پیغمبری"کُن، جامه ی شعر و غزل را
      پیش این تن پوش زیبا،جامه دیبا چه باشد
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      عباسعلی استکی(چشمه)
      چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۰۹:۴۹
      عارفانه و زیباست خندانک خندانک
      سید احسان موسوی ( سام )
      چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹
      خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0