سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    خوکی پلشت (( هجویه ای نثار ترامپ))

    شعری از

    ابراهیم حاج محمدی

    از دفتر عاشقانه ها و عارفانه ها نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰ شماره ثبت ۷۳۱۵۷
      بازدید : ۲۴۶۳   |    نظرات : ۱۰۵

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر ابراهیم حاج محمدی


    چون تو کم پیدا شود روی زمین خوکی پلشت
    چشم مانند تو می بیند تک و توکی پلشت

    رو به روی آینه بنشین نگاهی خیره کن
    تا ببینی چهره ی عفریت مفلوکی پلشت

    نیستت جز هرزه گویی کلّه خر هرگز هنر
    کی تراود جز چرند از کلّه ی پوکی پلشت؟

    ره به مقصد خیره سر هرگز نبردی  ای خپل
    پشم خر ریسیده ای هر بار با دوکی پلشت

    حال و روز موشه دایان را ببین در زیر خاک
    می خورد چون بر دهانت_ مثل او _کوکی پلشت

    از نتانیابو توئی یابوتر از بس پخمه ای
    می دهد بازی تو را با دمب خود غوکی پلشت

    شک نکن مانند هر دیوث دیگر لاجرم
    آرزو را می بری در گور متروکی پلشت

    هر فسادی را توئی جرثومه ای ابلیسِ محض
     کس نبیند چون تو دیگر دیپلوکوکی پلشت

    ز آتش دوزخ مکن پروا بزی مانند سگ
    می توانی رَست اگر با کاشکی، بوکی پلشت
    ۷
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۴۴
    درود استاد عزیز
    بسیار زیبا و بجا بود
    این مردک یک کلاه بردار و لات حرفه ای است که سر مردم آمریکا کلاه گذاشته است اگر راست میگوید چرا فرزندان و دامادش سرمایه هایشان را از چین به آمریکا منتقل نمی کنند؟
    مالیات ثروتمندان و دستمزد ها را کاهش داده در نتیجهافراو مزد و حقوق بگیر قادر به پرداخت هزینه های زندگی نیستند لذافرار جوانان آمریکایی بشدت افزایش یافته است
    نژاد پرست است و آنرا ترویج میکند
    قدس عزیز و بلندی های جولان را به نتانیاهو باج داد چون بز دل و ترسو است
    و از رسوایی تقلب ها و دوز وکلک هایی که در انتخاب بکار برده میترسد و برای انتخابات آینده دانه میریزد
    آبروی مردم سرزمینش را با دروغ گویی برد و آنها را خوار و ذلیل گرد خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۴۲
    خندانک خندانک خندانک سپاس حضرت دوست خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    عباسعلی استکی(چشمه)
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۵۳
    درود بانو
    خوشحالم که بعد از مدتها نظر شما را میخوانم
    ولی بانو این آدم دروغ گو به عربستان که بانی و مشوق یازده سپتامبر است نوکری میدهد
    عربستان داعش را بوجود آورده و از آن همچنان حمایت میکند
    شرکت بلاک واتر روزی صد مسلمان در کشورهای اسلامی میکشد
    هواپیماهایشان هم در افریقا و آسیا هر روز مسلمان میکشند
    مسلمان کشی را در چین و میانمار تشویق و ترویج می کند
    واقعا روی شیطان را سفید کرده است خندانک
    جواد  رفیعی  (جواد)
    جواد رفیعی (جواد)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۳۲
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    وحید سلیمی بنی
    شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸
    خوکی پلشت . هجویه ای نثار ترامپ
    چون تو کم پیدا شود روی زمین خوکی پلشت چشم مانند تو می بیند تک و توکی پلشت
    رو به روی آینه بنشین نگاهی خیره کن تا ببینی چهره ی عفریت مفلوکی پلشت
    نیستت جز هرزه گویی کلّه خر هرگز هنر کی تراود جز چرند از کلّه ی پوکی پلشت؟
    ره به مقصد خیره سر هرگز نبردی ای خپل پشم خر ریسیده ای هر بار با دوکی پلشت
    حال و روز موشه دایان را ببین در زیر خاک می خورد چون بر دهانت_ مثل او _کوکی پلشت
    از نتانیابو توئی یابوتر از بس پخمه ای می دهد بازی تو را با دمب خود غوکی پلشت
    شک نکن مانند هر دیوث دیگر لاجرم آرزو را می بری در گور متروکی پلشت
    هر فسادی را توئی جرثومه ای ابلیسِ محض کس نبیند چون تو دیگر دیپلوکوکی پلشت
    ز آتش دوزخ مکن پروا بزی مانند سگ می توانی رَست اگر با کاشکی، بوکی پلشت
    ابراهیم حاج محمدی
    وجوب شعر
    آثار بسیار و البته گرانبهایی از ابراهیم حاج محمدی خوانده ام که برای بنده بدون اغراق وی را در دسته شاعرانی قرار داده که شعر را خوب می شناسد و اگر گزاف نگویم ابراهیم حاج محمدی از اندک شعرایی است که می توان او را به عنوان فصل الخطاب قواعد شعر در عروض و قافیه و مباحث مربوط به شعر شمرد.
    این اثر هم ساخته و پرداخته اوست.
    با نفس این که ترامپ یا فلانی را بخواهیم در شعر هجو کنیم، فریاد بر سرش بکشیم، خوارش کنیم، فحشش بدهیم یا هر چه که در اهدافمان هست به او نسبت بدهیم کاری ندارم که این روالی بوده از گذشته و بسیاری از بزرگان شعر و ادبیات فارسی این نوع قلم زنی را داشته اند.
    اما با بررسی مشابه چنین آثاری که عذرخواهم از آوردن شاهد مثالش، با این اثر از ابراهیم حاج محمدی حداقل برای بنده اول به عنوان مخاطب یک نکته واضح می شود که هجو کردن هم هنری است منحصر به فرد که نه تنها از دست همه برنمی آید بلکه آن هم راه و روشی دارد که باید در مسیرش قدم برداشت و بی تردید ابراهیم حاج محمدی جزو افرادی است که هم این مسیر را خوب می شناسد هم خوب می داند چگونه طی طریق کند.
    اما چه می شود که شاعری با توانایی او دچار چنین پریشانی در معانی برخی مصاریع و ابیات شود و کلافی سردرگم بسازد که آشفتگی آن اول دست و پای خودش را بندی کند.
    رعایت ردیف "پلشت" که از شاخصه های ردیف سازی ابراهیم حاج محمدی است نقطه ای قابل اتکار و قوی برای این شعر محسوب می شود اما حرف روی "ک" و صدای ماقبل روی که صدای کشیده " او " است در قافیه های خوک و ... با موصوله ی " یاء " آن چنان که باید نتوانسته در اکثر ابیات تعادل معانی این شعر را برقرار کند.
    انتخاب قافیه ای سخت و مشکل و احیانا بی حوصلگی شاعر و مقید بودن به ساخت شعر با این قافیه به انضمام طولانی کردن متن شعر و به کارگیری قوافی ناآشنا مهمترین موردی است که این اثر ابراهیم حاج محمدی را از دیگر آثارش متمایز می کند و نمره ضعیفی را در کارنامه این شاعر موفق رقم می زند.
    به هر حال ممکن بود شاعر با به کارگیری قافیه ای ساده تر، معانی شعر خود را با قوت بیشتری به خورد مخاطب می داد و می توانست اثر ماندگار دیگری رقم بزند.
    اولین ابیاتی که با تغییر قافیه و استفاده از ردیف پلشت به ذهن بنده رسید را به عنوان شاهد مثال و رهایی از سختی قافیه بازگو می کنم شاید مثمر شد.
    سرخ روی زرد موی آبله رویی پلشت
    مزدوج با پورن استاران و بانویی پلشت
    روی خشت افتاد همچون چارپایی باربر
    تا کشد بار جدل را همچو یابویی پلشت
    البته این سطور از ارزش های استادی ابراهیم حاج محمدی نخواهد کاست اما این نکته را دوباره در ذهن ها تداعی می کند که به قول حضرت شمس قیس رازی:
    شعر گفتن به هیچ سبیل واجب نیست.
    عزت زیاد
    وحید سلیمی بنی چهارم اردی بهشت نود و هشت
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۲۸
    خندانک خندانک خندانک سلام و درود رفیق شفیق وحید عزیز را خندانک خندانک خندانک
    عزیز جان برادر ضمن سپاس از قلمفرسایی حضرتتان در نقد این هجویه، سزاوار چنین است که مواردی از ابیات و مصاریع را که شاعر دچار پریشانی در القاء معنی گردیده است را بصورت مصداقی معین می کردید .صرف اشاره ی کلی بدون تعیین مصداقِ موردِ ادعا، به نحوی خود پریشان گویی و گریز از مسیر نقد منصفانه و عالمانه است. گمان نمی رود تاثیر موسیقایی این قافیه ی به قول شما دشوار و پیامد آن در بیان احساس و تداعی معانی در آفرینش ادبی با بکار گیری ردیف ابتکاری پلشت که با توجه به استفاده از موصوله ی « یاء تنکیر» از کلمه ی قافیه و ردیف سر و کله ی «نکره ی موصوفه » ای را بیرون آورده است در آرام و قرارگیریِ دلنشین قوافی در نشیمنگاه خویش از دیده ی تیز بین حضرت عالی پنهان مانده باشد. ضمن اینکه حضرتتان بخوبی می دانید که کمین را در بکار گیری برخی کلمات قافیه تعمد است .
    مضافا اینکه دیده اید و می بینید که برخی بزرگواران که از حظ سیادت نیز برخوردارند هجو به قول خودشان پریزیدنت ترامپ به تنهایی را تاب نیاورده و برنتافته اند چه رسد به هجو پورن استار و بانوی پلشتی که شاید به نظر آن بزرگواران قدیسه ای باشد.!!!! علی ای حال شاعر متعهد در روزگار ما و بل در هر روزگاری باید همواره از سلاح خویش به طرق مختلف کار بکشد . و شما بخوبی می دانید که هجو ژانر ادبی ای است که از دیرباز شاعران متعهد و انقلابی بدان توجه داشته و دارند و پیشوایان معصوم علیهم السلام گاه این شاعران متعهد را که دشمنان دین خدا را هجو می کرده اند ، مورد تشویق و حمایت خود قرار می داده اند .
    از اینکه این هجویه را قابل دانسته اید که در نقد آن قلم بزنید بسیار سپاسمندم . خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    باقر رمزی ( باصر )
    دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۱۲
    سلام و درود آقای حاج محمدی
    امیدوارم حال خوبی داشته باشید
    در باره حدیث و روایت و غیره و ذالک که اینقدر بر آنها تکیه دارید و آنها را مطلق میدانید باید عرض کنم که در زمان خود حضرت رسول اکرم مردی بود به نام تمیم داری که 50 هزار حدیث از پیامبر جعل کرد که الان در بین ما هست و به آنها تکیه میکنیم کلا در باره مزمت کاری ندارم ولی وقتی حضرت موسی برای هدایت فرعون به سوی او میرفت خداوند فرمود با فرعون با زبان نرمش سخن بگو
    حال نه شما موسی هستید و نه ترامپ فرعون
    کلا قضاوت را کنار بگذارید و از تعصبات دینی کناره گیری کنید که به قول خودتان (نه من) نیاز به دروس فقه و اصول است
    هر چند من فقه و اصول و خارج را هم قبول ندارم و حتی دین را یک امر نسبی میدانم نه مطلق
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۰۸

    درود بر جناب رمزی عزیز
    اولا بنده حدیث و روایت را مطلق نمی دانم بلکه بالعکس معتقدم حدیث و روایت هم باید از نظر علم رجال مورد بررسی قرار گیرد و هم از نظر علم درایه و هم از جهت تطابقش با قرآن مجید و .... تا صحت و سقم انتساب آن به حضرات معصومین مشخص گردد .
    ثانیا همین قرآنی که صراحت دارد که خداوند به موسی فرمان داد که با فرعون قول لین داشته باشد در آیتی دیگر می فرماید که محمد رسوالله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم . مطلق انگاری همین کاری است که حضرتعالی مرتکب آن شده اید بزرگوار .استناد به صرف یک آیه بدون توجه به شرایط نزول آن و بدون توجه به دیگر آیات قرآن در فهم معارف قران کفایت نمی کند بزرگوار . هزار نگته ی باریکتر ز مو اینجاست . أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ. از شما سوال می کنم
    ۱_ چرا قرآن خود نسبت به ابولهب با قول لین سخن نگفته است ؟ مگر ابولهب مانند فرعون ادعای خدایی داشت ؟
    ۲_ آیا امام حسین علیه السلام که ابن زیاد را هجو فرموده و او را زنا زاده ی پسر زنا زاده معرفی کرد بر خلاف قرآن و بر خلاف سیره ی جد بزرگوارشان عمل فرمود ؟
    ۳_ از داستان موسی و فرعون آیا تنها همین را می دانید که خداوند به موسی امر کرد که با فرعون به نرمی سخن بگوید ؟ و در قرآن نخوانده اید که : (( وَ لَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ وَ اسْتَوى‏ آتَیناهُ حُكْماً وَ عِلْماً وَ كَذلِكَ نَجْزِی الْمُحْسِنینَ وَ دَخَلَ الْمَدینَةَ عَلى‏ حینِ غَفْلَةٍ مِنْ أَهْلِها فَوَجَدَ فیها رَجُلَینِ یقْتَتِلانِ هذا مِنْ شیعَتِهِ وَ هذا مِنْ عَدُوِّهِ فَاسْتَغاثَهُ الَّذی مِنْ شیعَتِهِ عَلَى الَّذی مِنْ عَدُوِّهِ فَوَكَزَهُ مُوسى‏ فَقَضى‏ عَلَیهِ
    آن هنگام كه به كمال نیروی جسمی و روحی رسید و كامل شد، به او دانش، توان داوری و تشخیص، دادیم و ما این چنین پاداش می‌دهیم نیكوكاران را (از قصر در آمده و) داخل شهر شد در وقتی كه مردم شهر در بی‌خبری (فاصله میان مغرب و عشاء) بودند (زیرا می‌خواست به اوضاع شهر سركشی كند و از چگونگی جامعه خبردار شود) دو مرد را دید با همدیگر به قصد كشت دعوا می‌كنند یكی از حزب او و دیگری از دشمنانش، آن كه از حزب او بود از موسی بر علیه دشمن یاری خواست؛ موسی مشتی بر دشمن نواخت و او مُرد)) ؟؟؟ آیا این موسایی که قتلی مرتکب شده است همان موسایی نیست که باید از در نرمش وارد می شد ؟؟؟
    عزیز جانم، من موسی نیستم اما اگر در تفرعن ترامپ کوچکترین تردیدی دارید ، چشمان مبارک را بشویید . شما فیزیک و شیمی و ریاضیات و فقه و اصول را قبول داشته باشید یا نداشته باشید فیزیک فیزیک است و ریاضیات ریاضیات است و شیمی شیمی است و فقه و اصول نیز فقه و اصول است .
    آنچه نسبی است دین نیست فهم از دین است . و به هر برداشت غیر ضابطه مندی هم فهم نمی گویند . کما اینکه فهم از طبیعت آن هم فهم ضابطه مند از طبیعت نسبی است . هیچ تعصبی هم ندارم بلکه چاکر برهان و دلیلم . تعصب کور کسی دارد که فرق خبر واحد و حدیث متواتر را نمی داند، و برای اثبات باورهای غلط خود به اخبار واحده ای که سلسله سند درستی ندارند متوسل می شود با وجود اینکه خود می داند که بسیاری از روایات و احادیث جعلی است !!!تعصب کسی دارد که برای اثبات ادعای خود به آیه ای از قرآن متوسل می شود بدون اینکه بداند در قرآن آیات دیگری با مفادی دیگر هم وجود دارد . تعصب کسی دارد که به حدیث و خبر واحد نا معتبری از رسول خدا متوسل می شود اما حدیث و روایت متواتر و معتبر از سبط رسول خدا امام حسین را نادیده می گیرد تا بتواند باور غلط خود را به اثبات برساند
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۲۷
    یک موقعی آقای حاج محمدی از قافله عقب مانده ی جاهلیت که کورکورانه قرآن را روایت و تفسیر میکنند عقب نمانید
    مگر قرآن را میتواند کسی تفسیر کند که به آن اقتدا میکنید
    تمام قرآن را باید با شک و تردید نگاه کرد والا به بیراهه هایی خواهیم رفت که تاکنون رفته ایم بهتر است که نسل آینده نگاه دیگری به قرآن و تفسیر آن داشته باشند دیکته کردن احادیث و روایات و کذا وکذا ضربه ای محکم به چمبره نیازمند فرزندانمان وارد خواهد کرد همانگونه که ما را تا کنون از خداوند ترسانده اند
    آیا خداوند ترسناک است ؟؟؟؟
    هیچکس ما را از ترامپ و امثالهم نترسانده بلکه از خداوند جل جلاله ترسانده اند .
    پس هجو نگویید که به بزرگانتان هجو نگویند . اگر ذره ای تعصب دینی دارید .
    ارسال پاسخ
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۲۷
    یک موقعی آقای حاج محمدی از قافله عقب مانده ی جاهلیت که کورکورانه قرآن را روایت و تفسیر میکنند عقب نمانید
    مگر قرآن را میتواند کسی تفسیر کند که به آن اقتدا میکنید
    تمام قرآن را باید با شک و تردید نگاه کرد والا به بیراهه هایی خواهیم رفت که تاکنون رفته ایم بهتر است که نسل آینده نگاه دیگری به قرآن و تفسیر آن داشته باشند دیکته کردن احادیث و روایات و کذا وکذا ضربه ای محکم به چمبره نیازمند فرزندانمان وارد خواهد کرد همانگونه که ما را تا کنون از خداوند ترسانده اند
    آیا خداوند ترسناک است ؟؟؟؟
    هیچکس ما را از ترامپ و امثالهم نترسانده بلکه از خداوند جل جلاله ترسانده اند .
    پس هجو نگویید که به بزرگانتان هجو نگویند . اگر ذره ای تعصب دینی دارید .
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۰۰
    برادر گل من ، جناب رمزی عزیز بزرگوار شما که اینچنین دیدگاهی نسبت به قرآن و حدیث دارید چرا خودتان برای اثبات دعاوی تان متوسل به قرآن شدید ؟ این پارادوکس نظری و عملی را که در آن دست و پا می زنید چگونه حل می کنید ؟ جاهلیت همین است که کسی خودش پیامد های سخن خودش را نفهمد و نداند که با ژست روشنفکری گرفتن و دم از نسبیت دین و غیر قابل تفسیر بودن قرآن زدن در چه پارادوکسی و تناقضی افتاده است . از یک طرف ادعا کند دین نسبی است و قرآن غیر قابل تفسیر است و از طرفی دیگر خود برای اثبات باور خویش متوسل به قرآن شود . از یک طرف ادعا کند که ((تمام قرآن را باید با شک و تردید نگاه کرد والا به بیراهه هایی خواهیم رفت که تاکنون رفته ایم )) و از طرفی ادعا کند که چون در قرآن آمده است که خدا به موسی گفت در مواجهه با فرعون چنین و چنان کن پس فلان و بهمان .... عزیز جانم جناب رمزی عزیز خودتان متوجه هستید که چگونه باورتان را زیر پا گذاشتید و به آیه ای از قرآن{{ که به زعم شما تمامش مورد شک و تردید است }}به دیده ی یقین نگرستید و بدان متوسل شدید . جاهلیت و بل جهل مرکب مصداقی بارزتر و فاحشتر از این می تواند داشته باشد ؟؟
    برادر عزیز و بزرگوارم اظهار نظر در باره قابل تفسیر بودن یا غیر قابل تفسیر بودن قرآن و نسبیت و یا اطلاق دین در حد و اندازه ی هر کسی نیست بلکه در حد و اندازه ی کسانی است که لا اقل بداهت اصل امتناع تناقض را هضم کرده باشند و در نتیجه نظرا و عملا خود در چنگال تناقض و پارادوکس دست و پا نزنند . حضرتعالی خود اگر ذره ای تعصب دینی دارید فهمتان را از دین و قرآن منقح کنید و باورتان را در باره ی نسبیت دین و قابل یا غیر قابل تفسیر بودن قرآن اصلاح فرمایید . و گرنه فکر و اندیشه ی خود را از چنگال امثال این پارادوکس ها و تناقضاتی که گرفت آنهاست رهایی بخشید
    چه نیکو گفته است حضرت سعدی :
    یکی بر سر شاخ، بن می‌برید
    خداوند بستان نگه کرد و دید

    بگفتا گر این مرد بد می‌کند
    نه با من که با نفس خود می‌کند
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۲۴
    در کل آقای حاج محمدی
    شخصیت انسانها زیر زبانشان است
    حال میخواهید فحاشی کنید و بد بگوئید مختارید
    ولی بدانید که شما هم دارید امتحان پس میدهید
    هیچگاه و در هیچ جامعه ای توهین و فحاشی مورد قبول نبوده و نیست حال میخواهد ترامپ باشد یا سلمان رشدی یا حتی خاوری
    چون ما در جایگاهی نیستیم که قضاوت کنیم برادر من
    ارسال پاسخ
    م فریاد(محمدرضا زارع)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۷:۱۱
    با سلامی دوباره آقای حاج محمدی گرامی خندانک
    اگر بخواهیم از منظر ادبیات به اثر شما نگاه کنیم هجویه ای ضعیف و آلوده ی فحاشی است. شاید شاعر به نیت سرودن هجویه ای شروع به سرودن کرده ولی به فحاشی لغزیده است و در بیت هفتم(شک نکن مانند... )این فحاشی به اوج رسیده و به وضوح دیده می شود و از نظر ادبی قابل توجیه نیست.
    فرض کنید شما یک دو بیتی بسرائید و بگویید غزل سروده ام، آیا انتظار دارید دیگران بگویند شما غزل سروده اید؟!
    اکثر پاسخ های شما به گلایه های ادبی دوستان در این صفحه حکایت از این دارد که شما قصد دارید با تکیه بر مذهب و سیاست به مخاطب تحمیل کنید که هجویه ای ادبی سروده اید و سرپوشی بر ضعف ادبی اثرتان، و لغزش شاعر از هجویه به فحاشی بگذارید در حالی که اینگونه نیست و فحاشی در ادبیات بخصوص شعر جایی ندارد.
    روشی که برای پاسخگویی به معترضین این اثر به کار گرفته اید سفسطه است یعنی می خواهید از مقدمات درست نتیجه ی نادرست بگیرید و ذهن مخاطب رو به خطا بیاندازید و باطلی را حق جلوه دهید: فحاشی باطل است و عفت کلام حق.
    اینکه به رفتار مولا علی(ع) و مولا حسین(ع) استناد می کنید و به این نتیجه می رسید که حق دارید فحاشی کنید نمونه ی بارز سفسطه است که البته ممکن است خودتان هم متوجه نشده باشید.
    از طرف دیگر اگر به سخن مولا حسین(ع) در مورد ابن زیاد_ که واقعیتی بوده و نه افترا_ دقت کنید می بیند که مولا حتی چنین مفهومی را بسیار مودبانه به مخاطبان منتقل کردند در حالی که اگر شما با زبان عربی آشنا باشید می دانید که الفاظ دیگری هم برای این مفهوم وجود دارد که شرم و حیا و ادب مولا(ع) اجازه ی استفاده از آن الفاظ را به ایشان نداده است.
    والسلام علی من اتبع الهدی
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۱۷
    سلام و درود جناب زارع عزیز
    از سال 92 که بنده عضو این مجموعه هستم بحثهای اینچنینی داشته ایم و بعد از این هم خواهیم داشت متاسفانه با واژه های حوزوی و فقهی که بدرد هیچکداممان نمیخورد حرف زده شده و شخصیت افراد را با برچسب زدنهای بیخود ترور کرده اند
    امیدوارم بدانیم که کجا میرویم و فرهنگمان همانی نباشد که به دست مان داده اند تا به آن ببالیم و به فرزندانمان هم آکبند بیاموزیم
    چرا که کودکانمان برای الان آفریده نشده اند
    ارسال پاسخ
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۲۴
    در کل آقای حاج محمدی
    شخصیت انسانها زیر زبانشان است
    حال میخواهید فحاشی کنید و بد بگوئید مختارید
    ولی بدانید که شما هم دارید امتحان پس میدهید
    هیچگاه و در هیچ جامعه ای توهین و فحاشی مورد قبول نبوده و نیست حال میخواهد ترامپ باشد یا سلمان رشدی یا حتی خاوری
    چون ما در جایگاهی نیستیم که قضاوت کنیم برادر من
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۳۲
    جناب رمزی عزیز و گرامی برادر عزیزم خود همین سخن شما قضاوتی است که خود را نقض می کند . می گویید (( ما در جایگاهی نیستیم که قضاوت کنیم )) اما آنفا قضاوت کرده اید . این است پارادوکس و تناقض . چرا از این شاخه به آن شاخه می پرید ؟
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۵۲
    عطاالله مهاجرانی

    وقتی حضرت محمد فرستاده خود
    را به دربار ایران فرستاد

    ایرانیان هیجان زده
    با توهین به فرستاده
    و گوینده پیام
    وی را از دربار بیرون راندند
    و نامه وی را پاره کردند
    همین بهانه‌ای شد تا ایران بدست عمر فتح شود
    نداشتن فرهنگ دیپلماسی و رفتار دیپلماتیک توسط ایرانیان در مقابل اعراب بادیه نشین
    همان شد که میدانیم ایران زیر سم اسبان عربی تاخته شد

    وقتی ایرانیان فرستاده و تجار مغولان را کشتند
    صدها هزار کشته دادند و خاک ایران زیر سم اسبان مغولی به آسمان میرفت
    اینجا هم ایرانیان فرهنگ دیپلماسی
    و رفتار دیپلماتیک
    در برابر مغولان اسب چران نداشتند

    وقتی ایرانیان به سفارت روسیه تزاری حمله بردند، انتقامش را در عهدنامه ترکمنچای و گلستان پس دادند
    اینجا هم فرهنگ دیپلماسی و رفتار دیپلماتیک نداشتیم

    وقتی به سفارت آمریکا حمله شد
    تاوانش را طی ۴٠ سال با تحریم و جنگ و .... دادیم
    اینجا هم

    وقتی چهار سال پیش به سفارت انگلستان حمله شد
    تمام خسارتش را حتی شیشه‌های شکسته شده مشروبات الکلی را پرداخت کردیم
    اینجا هم فرهنگ دیپلماسی و رفتار دیپلماتیک نداشتیم

    و چند وقت پیش که به سفارت عربستان حمله شد
    تمام تاریخ یادم آمد

    چقدر باید خسارت بپردازیم
    تاریخ برگشت سر نقطه شروع
    نبود فرهنگ دیپلماسی و رفتار دیپلماتیک

    ما اصولا و بنیادین بلد نیستیم
    حرف بزنیم، مخصوصا با جهانیان
    یعنی زبان دیپلماسی در زبان و فرهنگ ما تعریف نشده است

    حتی بین پدر و مادر و فرزندان و حتی توی این صفحات مجازی و توی خیابون وقتی ماشینهامون بهم میخوره
    بین همسایه‌ها و ...
    اول میزنیم تو سر و کله هم و بعد میریم سراغ قانون

    جهان سر به سر حکمت وعبرت است

    رمز پیشرفت آمریکا و اروپا می‌دانید چیست و از کجاست؟ و راز عقب ماندگی ما هم از کجا ناشی می‌شود یک مسلمان کنیایی سیاهپوست حسین اوباما به آمریکا مهاجرت می‌کند و پسرش بعدا می‌شود باراک حسین اوباما ريس جمهور
    یک خانواده پاکستانی دست تنگ در اواخر دهه شصت میلادی به انگلستان مهاجرت می‌کنند
    خانواده ۹ نفره، شش پسر و یک دختر در خانه متعلق به شهرداری زندگی می‌کنند؛ پدر راننده اتوبوس است و مادر خیاطی می‌کند
    پسرشان که حالا ۴۶ ساله است می‌شود شهردار لندن شغلی که علی القاعده با نخست
    وزیری پهلو می‌زند
    رقیبی که در انتخابات شهرداری لندن شکست خورده است
    هم تماشایی است
    زاک گلد اسمیت فرزند یک خانواده اصالتا یهودی
    آلمانی میلیاردر
    که در بهترین مراکز آموزشی انگلستان از قبیل کالج ایتون و دانشکاه کمبریج درس خوانده است
    و خانواده‌اش همیشه با مرکزیت دولت و خاندان سلطنتی رابطه نزدیک داشته است
    ریاست جمهوری اوباما و شهردار شدن صدیق خان این افق را در برابر دید تمامی مهاجران مسلمان
    و غیر مسلمان، خانواده.های فقیر و متوسط می‌گشاید
    اگر تلاش کنند می‌توانند
    به عالیترین موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی برسند
    دین و قومیت و جنسیت هیچکدام سدّ راه نیستند


    از اول ژانویه ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) قرار بود دلار اوپک جایگزین دلار آمریکا
    در نظام پولی دنیا شود. در ایران شورش به راه انداختند تا اوپک عقاب خود را از دست بدهد
    و این تغییر ارزی هیچوقت اتفاق نیفتد، ما مردم ساده لوح ایران خیال کردیم که
    انقلاب کرده‌ایم

    زمانی که ۲۱ میلیارد دلار پس‌انداز
    در آمریکا داشتیم
    و بیش از ۴۰ میلیارد قرارداد، در ایران ۵۲ آمریکائی را گروگانمان کردند
    تا آمریکا بدون حمله به ایران یک شبه بیش از ۶۰ میلیارد دلار پول‌مان را بلوکه کرده و بالا بکشد

    با گروگانگیری کشورهای نفتی عربی فورا دلارهای خود را در بانک‌های جهان تبدیل به طلا کردند
    قیمت هر اونس طلا ۱۵۱ دلار بود
    با هجوم اعراب برای تبدیل دلار به طلا قیمت هر اونس طلا از ۱۵۱ دلار به ۸۵۰ دلار افزایش یافت
    پس از آزادی گروگان‌ها
    قیمت طلا به شدت سقوط کرد
    و اعراب طلای خود را به دلار آمریکا تبدیل کردند
    آمریکا در این جابجائی طلا با دلار ۱۸۶میلیارد دلار سود
    برد، خیال کردیم چه شجاعانه "لانه جاسوسی را فتح کردیم

    و امروز ۴٠ سال است
    که در نوکریشان و خدمتشان هستیم
    اما با دهان کف کرده
    مرگ بر آمریکا می‌گوییم
    و تکه پارچه‌ای بی‌ارزش به شکل پرچمشان را آتش می‌زنیم
    آنها هم به ریشمان و حماقتمان می‌خندند
    ارسال پاسخ
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۵۲
    عزیز جانم برادر بزرگوار جناب محمد رضا زارع
    سلام و درودتان
    بزرگوارا قطع و یقین بدانید کسی که مفتخر است که در حضور او و در برابر دوربین ها پادشاه عربستان سه بار دست همسرش را بوسیده است ، بکار بردن کلمه ی دیوث در باره ای خلاف واقعیت نیست .
    و نیز یقین بدانید که کسی که به دو زبان عربی و فارسی می سراید و ملمعاتی دارد اگر زبان عربی را و ریشه ی لغات عربی را از شما بیشتر نداند ، کمتر نمی داند .
    و یقین بدانید که مرز سفسطه را از برهان و استدلال فلسفی از حضرتان اگر بیشتر نشناسم کمتر نمی شناسم .
    و بر این باور باشید که قضاوت در باره سفسطه بودن یا نبودن سخنی در حد کسی است که لا اقل منطق تفتازانی و بخش منطق منظومه ی حاج ملا هادی سبزواری را مو به مو از حفظ باشد و هضم کرده باشد و حاشیه مولا عبد الله و منطق المظفر را کاویده باشد .
    ضمنا بزرگوارا نحوی از سفسطه و بهتان این است که ادعایی را به کسی نسبت دهی و بعد در اثبات بطلان آن زمین را به آسمان بچسبانی . بنده کجا ادعا کرده ام که این اثر یا هر یک از دیگر آثارم از قوت ادبی برخوردار است ؟ عزیز جانم قوت و ضعف ادبی سروده ای را با موازین ادبی و بلاغی می سنجند نه به آنچه به مذاقمان خوش می آید و نمی آید .شما که نظرات دیگر کاربران عزیز را خوانده اید و دیده اید که دیگر دوستان نظری کاملا مخالف نظر شما دارند . نظر هر دو دسته در باره ی قوت و ضعف این اثر محترم است . و نیز سفسطه بودن سخنی را با موازین فلسفی و منطقی آفتابی می کنند نه با آنچه به مذاق خودمان می چسبد یا نمی چسبد .
    بزرگوارا بسیاری از مفاخر ادبی همچون حافظ و سعدی و مولانا و .... در کنار آثار قوی آثار ضعیفی نیز داشته اند . همه ی سروده هایشان از نظر قوت و ضعف ادبی در یک سطح نبوده است .
    ممکن است حضرتتان این بیت حضرت مولانا را که فرموده : (( آن ...ون خر کز حاسدی عیسی بود تشویش او // صد ...یر خر در ...ون او صد تیز سگ در ریش او )) ضعیف بدانید . اما به قضاوت من این بیت در اوج قوت ادبی است. چون معیار پن و شما در تشخیص قوت و ضعف ادبی یک اثر متفاوت است .
    ب ای شما بدادر لزرگوار آرزوی موفقیت دارم خندانک
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۵۲
    عطاالله مهاجرانی

    وقتی حضرت محمد فرستاده خود
    را به دربار ایران فرستاد

    ایرانیان هیجان زده
    با توهین به فرستاده
    و گوینده پیام
    وی را از دربار بیرون راندند
    و نامه وی را پاره کردند
    همین بهانه‌ای شد تا ایران بدست عمر فتح شود
    نداشتن فرهنگ دیپلماسی و رفتار دیپلماتیک توسط ایرانیان در مقابل اعراب بادیه نشین
    همان شد که میدانیم ایران زیر سم اسبان عربی تاخته شد

    وقتی ایرانیان فرستاده و تجار مغولان را کشتند
    صدها هزار کشته دادند و خاک ایران زیر سم اسبان مغولی به آسمان میرفت
    اینجا هم ایرانیان فرهنگ دیپلماسی
    و رفتار دیپلماتیک
    در برابر مغولان اسب چران نداشتند

    وقتی ایرانیان به سفارت روسیه تزاری حمله بردند، انتقامش را در عهدنامه ترکمنچای و گلستان پس دادند
    اینجا هم فرهنگ دیپلماسی و رفتار دیپلماتیک نداشتیم

    وقتی به سفارت آمریکا حمله شد
    تاوانش را طی ۴٠ سال با تحریم و جنگ و .... دادیم
    اینجا هم

    وقتی چهار سال پیش به سفارت انگلستان حمله شد
    تمام خسارتش را حتی شیشه‌های شکسته شده مشروبات الکلی را پرداخت کردیم
    اینجا هم فرهنگ دیپلماسی و رفتار دیپلماتیک نداشتیم

    و چند وقت پیش که به سفارت عربستان حمله شد
    تمام تاریخ یادم آمد

    چقدر باید خسارت بپردازیم
    تاریخ برگشت سر نقطه شروع
    نبود فرهنگ دیپلماسی و رفتار دیپلماتیک

    ما اصولا و بنیادین بلد نیستیم
    حرف بزنیم، مخصوصا با جهانیان
    یعنی زبان دیپلماسی در زبان و فرهنگ ما تعریف نشده است

    حتی بین پدر و مادر و فرزندان و حتی توی این صفحات مجازی و توی خیابون وقتی ماشینهامون بهم میخوره
    بین همسایه‌ها و ...
    اول میزنیم تو سر و کله هم و بعد میریم سراغ قانون

    جهان سر به سر حکمت وعبرت است

    رمز پیشرفت آمریکا و اروپا می‌دانید چیست و از کجاست؟ و راز عقب ماندگی ما هم از کجا ناشی می‌شود یک مسلمان کنیایی سیاهپوست حسین اوباما به آمریکا مهاجرت می‌کند و پسرش بعدا می‌شود باراک حسین اوباما ريس جمهور
    یک خانواده پاکستانی دست تنگ در اواخر دهه شصت میلادی به انگلستان مهاجرت می‌کنند
    خانواده ۹ نفره، شش پسر و یک دختر در خانه متعلق به شهرداری زندگی می‌کنند؛ پدر راننده اتوبوس است و مادر خیاطی می‌کند
    پسرشان که حالا ۴۶ ساله است می‌شود شهردار لندن شغلی که علی القاعده با نخست
    وزیری پهلو می‌زند
    رقیبی که در انتخابات شهرداری لندن شکست خورده است
    هم تماشایی است
    زاک گلد اسمیت فرزند یک خانواده اصالتا یهودی
    آلمانی میلیاردر
    که در بهترین مراکز آموزشی انگلستان از قبیل کالج ایتون و دانشکاه کمبریج درس خوانده است
    و خانواده‌اش همیشه با مرکزیت دولت و خاندان سلطنتی رابطه نزدیک داشته است
    ریاست جمهوری اوباما و شهردار شدن صدیق خان این افق را در برابر دید تمامی مهاجران مسلمان
    و غیر مسلمان، خانواده.های فقیر و متوسط می‌گشاید
    اگر تلاش کنند می‌توانند
    به عالیترین موقعیت‌های سیاسی و اجتماعی برسند
    دین و قومیت و جنسیت هیچکدام سدّ راه نیستند


    از اول ژانویه ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) قرار بود دلار اوپک جایگزین دلار آمریکا
    در نظام پولی دنیا شود. در ایران شورش به راه انداختند تا اوپک عقاب خود را از دست بدهد
    و این تغییر ارزی هیچوقت اتفاق نیفتد، ما مردم ساده لوح ایران خیال کردیم که
    انقلاب کرده‌ایم

    زمانی که ۲۱ میلیارد دلار پس‌انداز
    در آمریکا داشتیم
    و بیش از ۴۰ میلیارد قرارداد، در ایران ۵۲ آمریکائی را گروگانمان کردند
    تا آمریکا بدون حمله به ایران یک شبه بیش از ۶۰ میلیارد دلار پول‌مان را بلوکه کرده و بالا بکشد

    با گروگانگیری کشورهای نفتی عربی فورا دلارهای خود را در بانک‌های جهان تبدیل به طلا کردند
    قیمت هر اونس طلا ۱۵۱ دلار بود
    با هجوم اعراب برای تبدیل دلار به طلا قیمت هر اونس طلا از ۱۵۱ دلار به ۸۵۰ دلار افزایش یافت
    پس از آزادی گروگان‌ها
    قیمت طلا به شدت سقوط کرد
    و اعراب طلای خود را به دلار آمریکا تبدیل کردند
    آمریکا در این جابجائی طلا با دلار ۱۸۶میلیارد دلار سود
    برد، خیال کردیم چه شجاعانه "لانه جاسوسی را فتح کردیم

    و امروز ۴٠ سال است
    که در نوکریشان و خدمتشان هستیم
    اما با دهان کف کرده
    مرگ بر آمریکا می‌گوییم
    و تکه پارچه‌ای بی‌ارزش به شکل پرچمشان را آتش می‌زنیم
    آنها هم به ریشمان و حماقتمان می‌خندند
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۲۷
    جناب رمزی عزیز درود برشما
    اولا برادر عزیز اگر می خواهید با از این شاخه به آن شاخه پریدن بحث را دنبال کنید لطفا ادامه ندهید چون راه بجایی نمی برید .
    ثانیا چطور سخنان امثال عطاء الله مهاجرانی مطلق است و قابل استناد اما قرآن مجید و روایات و احادیث طبق باور شما نسبی و تماما مورد شک و غیر قابل استناد است ؟؟؟ سبحان الله تعالی خندانک
    ثالثا اگر باصطلاح از زمره ی ابناء الدلیل هستید لطفا همان پارادوکس و تناقض نظری و عملی ای که برایتان بر ملا کردم که بدان دچار شده اید را حل کنید تا بحث به جایی مطلوب برسد و روشن شود برای جناب زارع عزیز که چه کسی دچار مغلطه و سفسطه شده است
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۳۱
    بابا شما که ابن زیاد رو نمودید
    نمیخواهید دست از سر این بنده خدا بردارید ؟؟؟؟؟ خندانک خندانک
    یک چیزی رو دست گذاشتید و مدام آن را تکرار میکنید خندانک خندانک و پا فشاری هم میکنید که شعر من در کمال ادب سروده شده است
    قبول کنید که الفاظی اینچنینی رد شده است . خندانک خندانک
    اینقدر هم از فقه و اصول و دروس کذایی بدرد نخور گفتید که خسته شدیم
    این دروس بدرد خودتان و افرادی که مدعی کرامات و فضل دارند میخورد و بس
    مهرداد عمران
    مهرداد عمران
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۵۹
    اگر بنا به حفظ ادب باشه
    جمله اول شما در این کامنت اصلا با نظر شما همخوانی نداره
    درباره ی ترامپ هم مطمن هستم تمام مخالفينش در ایران آرزو میکنند که یک هفته بتونن مثل ترامپ قوی باشند و بر جهان حکومت کنند ،
    تازه ترامپ داره به کشورش خدمت میکنه به قیمت بی آبرو شدن خودش،

    ما سر مردم خودمون کلاهبرداری ميذاريم اونا سر مردم دنیا فقط لولمون پايينتره
    این شعر هم گفته شده از نظر من مخالفت شما این شعر رو برجسته کرد وگرنه مثل سایر مرگ بر امريکاهاي ما بیهوده فراموش میشد

    کوچیک جمع دوستان هستم این نظر من
    حرص نخوردید بیست سال بعد انگلیس شاید دوباره یه رضا شاه دیگه برامون پیدا کنه چند صباحی هم اونجور زندگی خواهیم کرد
    ارسال پاسخ
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۳۳
    درود هزاران آفرین
    احسنت
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک
    خندانک خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۵۱
    جناب آقای رمزی عزیز وقتی کسی در مقابل منطق و برهان کم می آورد ناچار است بهتان بزند . بنده کجا پای فشرده ام که شعر من در کمال ادب سروده شده است . عنوان شعر حکایت دارد که شاعر هجویه سروده است و شاعر ادعایی خلاف بهتان شما دارد . شما که دم از ادب می زنید آیا بهتان زدن خلاف ادب نیست ؟ این هم تناقض عملی دیگری از حضرتتان . بس کنید لطفا دست از سر خودتان لا اقل بردارید ما راضی به این نیستیم که کسی اینگونه خود را ضایع کند . والله راضی نیستیم . خندانک
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۰:۰۷
    حاضرم در پیش افرادی که گفتار و هجویاتشان بیشتر از منتقشان است ضایع بشوم ولی از سخنان خودم که نوعی باورهای من هستند دست برندارم
    ما را با افرادی که از دیگران برای پیشبرد کارهایشان تقلید میکنند کاری نیست
    ارسال پاسخ
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۳۵
    اینهم به خاطر آقای باسواد
    منطق ق ق ق ق ق ق ق ق ق ق
    خوبه دیگه ناراحت نیستی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    فحوا رو ول کردی چسبیدی به املا
    برو حالشو ببر
    نجمه طوسی (تینا)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۰:۵۹
    در تفسیر نمونه و در تفسیر این آیه می خوانیم :
    قرآن به توصيف ياران پیامبر پرداخته و اوصاف ظاهر و باطن و عواطف و افكار و اعمال آنها را طى (چند صفت) چنين بيان میکند و می فرماید:
    كسانى كه با او هستند در برابر كفار، شديد و محكم هستند؛ (وَ الَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ).
    و در دومين وصف مى‏گويد:
    اما در ميان خود رحيم و مهربانند؛ (رُحَماءُ بَيْنَهُمْ).
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    سلام استاد گرامی :
    هجویه ای که سروده اید به جا و درخور مقام و منزلت ترامپ و هواخواهانش بود درود بر شما .
    مدتی است که بین مردم فکر را رشد داده اند که از بس مرگ و نفرین برای آمریکا خواسته اید ما به این بلاها و مصیبت ها دچار گشته ایم که در جواب آنها باید بگویم خیر اینطور نیست اگر مسلمان باشید و کتاب قرآن و زیارت عاشورا خوانده باشید بارها لعن و نفرین خداوند به کسانی که به مردم و رسول خدا و یارانش ظلم می کنند آورده شده است . پس جلوتر از کتاب قرآن راه نیفتید لطفا !در همه جای دنیا حوادث وجود دارد و بیشتر مشکلات ما از همین آمریکا شروع می شود !
    عده ای چنان شیفته رفتارهای ترامپ شده اند که در صفحه او می روند و از او درخواست می کنند تورا خدا مارا نجات بده (دریوزگی و نفاق )فکر می کنند پادشاه خوک صفتشان می آید دولت را تمیز عوض می کند و کشور را به دستان لایقشان می سپارد (زهی خیال باطل ) بدون جنگ و خونریزی و کشتار .
    می گویند دزدی به خانه ای زد و هر چه در آن بود ،برد .همسایگان شروع به سرزش و شماتت صاحب خانه بر آمدند که اگر مواظب اموالت بودی و در را قفل می زدی و حفاظ نصب می کردی و...صاحب خانه به خروش آمد و گفت پس همه تقصیر ها از آن منست و دزد هم کاملا بیگناه است . حال قضیه همین آقای خوک چهره و خوک صفت است که از آن سر دنیا آمده پایگاه نظامی در اطراف ایران زده و دستور می دهد و تحریم می کند و ذکر ایران از دهانش نمی افتد نسل کشی ایرانیان را کلید زده است ،ولی جماعت لیبرال و روشنفکر غرب گرا دائم می گویند چرا با آمریکا روابطمان خوب نیست !چرا مرگ بر آمریکا می گوییم !چرا نازش را نمی کشیم !ترحم بر پلنگ تیز دندان ! ستم کاری بود بر گوسفندان !
    دنیای عجیبی است حماقت بعضی ها پایانی ندارد .
    کارتان درست است دست مریزاد خندانک خندانک خندانک
    جواد  رفیعی  (جواد)
    جواد رفیعی (جواد)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۳۲
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۳۷
    درود خواهر گرامی سرکار خانم طوسی
    سپاسگزارم از نظر صائب و ثاقب شما. در همین پست ملاحظه می کنید که بزرگواری که منطق را با ت نوشته است (( منتق)) در مقام استدلال بر آمده است و چگونه دچار پارادوکس و تناقضگویی و بهتان و حتی کفرگویی بر آمده است و وقتی خود را در منجلاب وهمیات باطل و بی دلیل خود غرق می بیند با پریدن از این شاخه به آن شاخه حیران و سرگردان نمی داند چگونه مفری برای خود بیابد . اینان همانهایی هستند که در صحرای محشر نیز این المفر گویان خود را در مخمصه ای بی گریز می یابند . از طرفی دم از ادب و متانت می زند و از طرفی دیگر خود از مسیر ادب گریخته و بهتان می زند . از طرفی قرآن را تماما مورد شک و غیر قابل تفسیر می داند و از طرفی برای توجیه باورهای غلط و باطل خویش به قرآن متوسل می شود . نمی دانم چه کسی این بزرگوار را وادار می کند که اینچنین خود را ضایع کند . قرآن و حدیث و روایت را تماما قابل شک و غیر قابل تفسیر بر می شمارد حال آنکه سخنان امثال مهاجرانی را مطلق و قابل استناد می داند . در گفتگوی تلفنی ای که با این بزرگوار داشتم به من می گوید که شما لمعه نخوانده اید در حالیکه اگر لمعه را جلوی این بزرگوار باز کنیم یک سطرش را نمی تواند درست بخواند و ترجمه کند . تعجب و شگفتی در این است کسی که بر خود رحم نمی کند و خود را چنین ضایع می کند چگونه در صدد دفاع از ساحت ترامپ بر می آید . این قبیل افراد را که می بینم ایمانم به خداوند و کتاب خداوند بیشتر می شود و در می یابم که چرا قرآن کریم تاکید می ورزد که یا ایها الذین آمنوا علیکم انفسکم . وعلیرغم ادعای این بزرگوار که قرآن کریم را غیر قابل تفسیر و تماما مورد شک و تردید می داند اساسا این آیه ی شریفه به راحتی برایم تفسیر می شود . وقتی که قلب کسی کور باشد چنین است . و لهم قلوب لا یفقهون بها و چه خوب قرآن کریم به هجو این قبیل افراد پرداخته است که اولئک کالانعام بل هم اضل . و قطع دارم که دلخوری این قلیل افراد از قرآن کریم چیزی جز همین نیست که این کتاب شریف به هجو این کوردلان پرداخته است . و چون خداوند منان واقع است که ممکن است با این هجو به ساحت چهارپایان اهانتی شده باشد (( بل هم اضل )) را می افزاید . آری آداب هجو کردن را نیز باید از قرآن کریم آموخت . و چقدر قرآن کریم این تنها کتاب غیر قابل تحریف الهی در جهان امروز مظلوم واقع شده است و می شود .
    درودتان خواهر عزیز
    نجمه طوسی (تینا)
    نجمه طوسی (تینا)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۲۴
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۰۳
    حضرت دوست و استاد عزیز جناب عوض پور آصف گرامی
    سلام و درود بر شما . خندانک خندانک خندانک
    ملاحظه فرموده و می کنید که در برابر تناقضگویی ها ی نظری و عملی برخی از این بزرگواران که جسارت به خرج داده به ساحت قرآن کریم اهانت روا داشته اند چگونه با حوصله و با منطق و استدلال مواجهه می شود . شما شاید ندیده اید کفرگویی های یکی از اینها را که با اقدام به موقع مدیریت محترم سایت تمام نظریاتش از ذیل سروده ی بنده حذف گردید . واقعا مایه شگفتی و تعجب است که چرا اینان که در برابر استدلال و منطق و به قول خودشان (( منتق)) کم می آورند چرا بحث را ادامه داده و با پریدن از این شاخه به آن شاخه خود را در چنگال پارادوکس و تناقض گرفتار می کنند و اینچنین بی رحمانه خود را ضایع می فرمایند . کیست که به اینان بگوید برادر عزیز و بزرگواری که نمی دانی منطق را با ط می نویسند یا ت تو را چه به بحث و استدلال؟؟؟تو را چه رسد که وحی منزل الهی قرآن کریم را تماما مورد شک و تردید بدانی و وهمیات و خزعبلاتی که در انبان ذهن خود داری را تماما اموری یقینی و قابل اعتماد ؟
    به هر حال حضرت آصف عزیز دلتنگتان بودم . چندی است خبری از شما نداشتم . خدا را شکر که توفیق هم صحبتی لا اقل در فضای مجازی فراهم آمد . موفق باشید بزرگوار خندانک خندانک
    کبری یوسفی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۶:۴۲
    سلام استاد بزرگوار
    درودتان بسیار عالی سروده اید
    درپناه خدای مهربان
    : خندانک خندانک خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸
    خندانک درود و سپاس . موفق باشید خندانک
    ارسال پاسخ
    علی مزینانی عسکری
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۳۳
    سلام و عرض ادب
    به راستی که این مرتیکه پلشته ولی استاد دق دلی پری دارید که حتی کم مانده بود خواهر و مادر ترامپ را هم به باد فحش بدهید خندانک خندانک خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶
    خندانک خندانک خندانک سلام و سپاس فراوان . زنده باشید و شاداب خندانک اشداء علی الکفار خندانک پس معلومه که هجویه ی استاد علیرضا قزوه را برای ترامپ نخوانده اید . خندانک سرچ کنید و بخوانیدش خندانک
    ارسال پاسخ
    ایمان اسماعیلی( راجی )
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶
    درودتان جناب محمدی گرامی
    بسیار عالی
    اللهم لعن جبت و الطاغوت
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    سعید فلاحی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳
    خندانک
    سعید فلاحی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳
    خندانک
    سعید فلاحی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳
    درودتان

    احسنت شاعر گرامی

    موفق و موید باشید انشاالله
    خندانک خندانک خندانک

    سعید فلاحی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳
    خندانک
    سعید فلاحی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۴۴
    خندانک
    سیده نسترن طالب زاده
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸
    درود
    از سرایشتان، به شدت متحیرم
    پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله:
    إِنَّ اللَّهَ حَرَّمَ الْجَنَّةَ عَلَى كُلِّ فَحَّاشٍ بَذِي‏ءٍ قَلِيلِ الْحَيَاءِ- لَا يُبَالِي مَا قَالَ وَ لَا مَا قِيلَ لَه‏

    و اینکه جناب ترامپ
    جز رک گویی و خدمت به مردم سرزمین خودش
    ، و مبارزه با حکومت‌های تروریستی
    ، در راستای استیلای دموکراسی و آزادی در جهان، فعل ناشایست دیگری مرتکب نشده است..

    ایشان مسیحی و به نوبه ی خود معتقدند
    ..
    به هر ترتیب، نظر شخصی جناب عالی
    به نوبه ی خود خواندنی بود

    با احترام خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱
    سلام و درودتان
    از دیدگاهتان و بویژه از استنادتان به حدیث منتسب به پیامبر اسلام بسیار متحیرم .
    امام حسین علیه السلام هنگامی که در مقام افشاء و ظاهر ساختن چهره کفر و نفاق بر می آید، خطاب به مردم کوفه و عراق می فرماید: « الا و انّ الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین بین السّلّة و الذّلّة و هیهات من الذّلّة و ما آخذ بالدنیّة ...» مردم: آن زنازاده پسر زنازاده، آن امیر و فرمانده شما، مرا بین دو چیز مجبور کرده است؛ بین مرگ و ذلت، اما چه دور است که ما ذلت و خواری را بپذیریم، خداوند پذیرش ذلت را بر ما و بر پیامبر و مؤمنین روا نداشته است و دامن های پاک و دارای اصالت و شرف، وخاندان دارای همت والا و عزت نفس ما، هرگز اجازه نمی دهند که اطاعت فرومایگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجیح دهیم
    حتما شما اگر آن زمان حضور داشتید ابن زیاد را خواهان آزادی و دموکراسی و امام حسین را فردی فحاش تلقی می کردید . و آن امام شهید را که در مسیر آزادی و آزادگی به شهادت رسید به همین حدیثی که اینجا بدان استناد کرده اید متذکر می شدید .
    عزیز بزرگوار استناد به حدیث و روایت کار هر کسی نیست حد اقل باید سطح سه تحصیلات حوزوی را گذرانده باشید تا بتوانید چنین کاری کنید . از این گذشته مگر قرآن کریم کم کفار ملعون و منافقان را هجو کرده است ؟ خوبه برای خداوند هم حدیث پیامبر را بخوانید و بگویید خدایا ادب داشته باش و فحاشی نکن !!!! خندانک
    ارسال پاسخ
    سیده نسترن طالب زاده
    سیده نسترن طالب زاده
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۳۸
    درود مجدد گرامی
    حضرت عالی، در مقام شامخ سیدالشهدا هستید و
    پرزیدنت ترامپ، کفر و نفاق؟
    و یا حکومت ایران در مقام ایمان و دولت ایالات متحده غیر انست
    چه تشابه عجیبی!!
    نیز گرامی
    نشنید سخن حضرت صادق علیه را که، مردی را به خاطر فحاشی به یک زن مشرک )مادر یک غلام(
    ، مذمت فرمودند و فحش را از جانب مومن حرام فرمودند
    ،
    بله
    و برای پرداختن به مقوله ی دموکراسی و آزادی و کشورداری
    نیز مینیمم چند کلاس دانشگاهی نیازست

    نه ما در مقام خداوند مجیدیم
    و نه در جایگاه حضرات ع
    به خدایی که نیست جز بدو سوگند

    هست شرک خفی و فحش، شنیع


    با احترام

    سیده نسترن طالب زاده
    سیده نسترن طالب زاده
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۵۲
    امام صادق علیه السلام در رساله ای خطاب به اصحاب و یاران خود نوشته و می فرماید:

    و ایاکم و سب اعداء الله حیث یسمعونکم فیسبواالله عدوا بغیر علم:2

    از دشنام گفتن به دشمنان خدا اجتناب کنید، هر جا (و هر وقت) که عناد و دشمنی خود را به گوش شما برسانند...
    همین معنا در سوره انعام، آیه 108 ذکر آمده است .
    سیده نسترن طالب زاده
    سیده نسترن طالب زاده
    شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۵۱
    آه
    جناب محمدی
    حضرت عالی، متاسفانه از رویه ی سیاسی ایجاد شده در پیجتان، که ناخواسته بود از جانب بنده برآشفته آید
    مرا به کذب و گمراهی متهم میکنید، به استناد همان آیات و روایاتی که خوشبختانه من از آنها بی بهره نیستم، عملی غیرقابل قبولست
    ، عر ض کردم روایات و آیات دیگری را در نظر دارم، ولی استناد نخواهد کرد
    متعجم، که جمهوری اسلامی افرادی را در دامن پرورده است که جز اهانت، فحاشی و تهمت عمل دیگری ازانها
    ساخته نیست
    عباسعلی استکی(چشمه)
    عباسعلی استکی(چشمه)
    يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۰۴
    بانو این مردک تمام توافق های جهانی را زیر پاگذاشته و دنیا را تهدید به استفاده از بمب اتمی میکند
    در تبلیغاتش هم میگفت که از بمب اتم استفاده میکند و استدلال می کرد که اگر نمیخواهیم بکار ببریم چرا بمب اتم می سازیم؟
    به همسرش خیانت کرده و با هنر پیشه های فیلم های مستهجن همبستر شده است
    کجایش مسیحی معتقد است خندانک
    گنده لاتی حاشیه رینگ کشتی های کج بوده
    ارسال پاسخ
    سیده نسترن طالب زاده
    سیده نسترن طالب زاده
    دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۲۴
    جناب استکی ارجمند،
    انسان معتقد به پروردگار، جایز الخطا نیست!؟
    میدانم، مستحضرید، در جنگ تبلیغاتی میان شرق و غرب،
    و نیز در خصوص مردانی در راس ابرقدرتهای جهانی، و در پایان در مورد یک ابرسرمایه دار،
    حرفهای چنینی، با نیات گوناگون بسیارست
    گرچه، عرایض من از قباحت امر نخواهد کاست
    ، اینها در مورد فردی مانند آقای پوتین هم صدق میکند،
    بیش از پرزیدنت ترامپ
    که در بین خود روسها و در غرب، مشهورست
    اما روابط گرم و فراصمیمی شیوخ جمهوری اسلامی را با چنین حاکمیتی مشاهده میفرمایید

    در مقابل، حکومت پلیسی روسیه، که جمهوری اسلامی را در کنف حمایت خود دارد،
    در مقابل ثروتی که ازین کشور در اختیار میگیرد و عواید ژئوپولیتیک و...
    ، دومین تولیدکننده ی بزرگ سلاح هسته ای در جهان است
    سخن در این خصوص و در آن خصوص، بسیارست
    با مهر
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۳۱
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۰۱
    سیده محترم سرکار خانم طالب زاده ی بزرگوار عرض کردم که استناد به احادیث و روایات مستلزم تخصص در علم درایه و روایه و فقه و اصول است . وقتی قرآن کریم دشمنان خدا را کمتر از چارپایان معرفی می کند استناد به این احادیث کارساز نیست . وقتی امام حسین علیه السلام در روایتی متواتر ابن زیاد را زنازاده معرفی می کند استناد به خبرهای واحد کارساز نیست . کجای اعتقادات شما با سیادتتان تناسب دارد ؟
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۱۲
    سلام و درود آقای حاج محمدی
    امیدوارم حال خوبی داشته باشید
    در باره حدیث و روایت و غیره و ذالک که اینقدر بر آنها تکیه دارید و آنها را مطلق میدانید باید عرض کنم که در زمان خود حضرت رسول اکرم مردی بود به نام تمیم داری که 50 هزار حدیث از پیامبر جعل کرد که الان در بین ما هست و به آنها تکیه میکنیم کلا در باره مزمت کاری ندارم ولی وقتی حضرت موسی برای هدایت فرعون به سوی او میرفت خداوند فرمود با فرعون با زبان نرمش سخن بگو
    حال نه شما موسی هستید و نه ترامپ فرعون
    کلا قضاوت را کنار بگذارید و از تعصبات دینی کناره گیری کنید که به قول خودتان (نه من) نیاز به دروس فقه و اصول است
    هر چند من فقه و اصول و خارج را هم قبول ندارم و حتی دین را یک امر نسبی میدانم نه مطلق
    ارسال پاسخ
    سیده نسترن طالب زاده
    سیده نسترن طالب زاده
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۱:۴۸
    به معارج انالحق، نرسی ز پای منبر
    که سری شناسد این سر، که سزای دار باشد...
    خندانک







    خندانک
    سیده نسترن طالب زاده
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۱۰
    سیادتم را به ارث دارم،
    اعتقادم را به اکتساب و اکتشاف
    سپس اینکه حضورم در پای اثر حضرت عالی بحث اعتقادی
    و سیاسی نبود،
    هجمه ی واژگان بعضا رکیک بود که در قالب شعر
    منتشر فرمودید
    به عنوان یک شاعر، مزین به زبان شریف و اصیل فارسی
    ، تصورم از ادبیات سرزمینمان
    چیز دیگریست
    متأسفم که حضور پیدا کردم
    مؤید باشید خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۲۵
    عرض کردم که با این دیدگاهها اگر در زمان امام حسین می بودید و عباراتی را که آن حضرت در توصیف ابن زیاد به زبان آورد، می شنیدید حتما از آن حضرت تبری می جستید و و او را متذکر به حدیث منتسب به پیامبر خدا می شدید . پناه بر خدا از ضلالت و گمراهی
    ارسال پاسخ
    سیده نسترن طالب زاده
    سیده نسترن طالب زاده
    شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۰:۰۷
    شاید هم برعکس گرامی،
    اگر حضرت عالی در آن زمان میبودید
    ، قرآن و کلام پیامبر ص، را به اولادش متذکر میشدید!!
    در قرآن مجید و روایات و احادیث به کرات، دشنام مذمت شده است
    هجو نگاری با دشنام متفاوتست، من به مقوله ی عفت قلم تاکید دارم،
    نیز عربستان سعودی دولت ندارد، ادعای جمهوری ندارد
    پادشاهی مطلقست
    حقوق بشر در ایران نیز چهل سالست در وضعیت غیرقابل قبول و قابل تاملی قرا دارد
    شیوخ جمهوری اسلامی نیز، به که وضعیت نابسامان داخلی و اقتصادی و امورات بین المللی کشور را سامان دهند و ادب را به ادبیان و دانش را به دانشمندان بسپارند و در هر امری که در آن تخصص ندارند مداخله نکنند
    بنده نیز به دلیل عدم داشتن تحصیلات حوزوی، به احادیث و آیات استناد نمیکنم
    خرسندم، اگر چه گمراهم، متزور نیستم و حق مردمان بیگناه بر ضمه ی من نیست
    با احترام
    سیده نسترن طالب زاده
    سیده نسترن طالب زاده
    شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۰:۱۲
    ذمه/
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۷:۱۸
    خواهر من . این شما هستید که بخاطر هجو چنایتکاری چون ترامپ برآشفته اید و با استناد به اخبار آحاد متذکر شده اید که عفت کلام رعایت نشده است . در نتیجه این شما هستید که اگر عبارات (( لا و انّ الدعیّ ابن الدعیّ قد رکز بین اثنتین بین السّلّة و الذّلّة و هیهات من الذّلّة و ما آخذ بالدنیّة ...» مردم: آن زنازاده پسر زنازاده، آن امیر و فرمانده شما، مرا بین دو چیز مجبور کرده است؛ بین مرگ و ذلت، اما چه دور است که ما ذلت و خواری را بپذیریم، خداوند پذیرش ذلت را بر ما و بر پیامبر و مؤمنین روا نداشته است و دامن های پاک و دارای اصالت و شرف، وخاندان دارای همت والا و عزت نفس ما، هرگز اجازه نمی دهند که اطاعت فرومایگان را بر مرگ شرافتمندانه ترجیح دهیم)) را از زبان ابا عبد الله الحسین در توصیف ابن زیاد می شنیدید در مقام دفاع از ابن زیاد بر می آمدید و امام معصومی را که وجود مبارکش قرآن ناطق است به حدیث منتسب به پیامبر متذکر می شدید.
    شما به احادیث و روایات اسنناد کرده اید و اینکه مرقوم فرموده اید : ((بنده نیز به دلیل عدم داشتن تحصیلات حوزوی، به احادیث و آیات استناد نمیکنم)) دروغ محض و گناه کبیره است . شما که این همه ارادت و اعتقاد به حدیث ک روایت دارید هیچ حدیثی در مذمت کذب به گوش مبارکتان نخورده است ؟؟ و فقط احادیث مربوط به هجو جنایتکارانی چون ترامپ بگوش مبارکتان خورده ؟؟ جالب است از یک طرف ادعا می کنید که :(( حضورم در پای اثر حضرت عالی بحث اعتقادی و سیاسی نبود، )) و از طرفی دیگر ادعا به طرح مسایل سیاسی می پردازید و میگویید که (( شیوخ جمهوری اسلامی نیز، به که وضعیت نابسامان داخلی و اقتصادی و امورات بین المللی کشور را سامان دهند)) و یا ادعا می کنید که :((جناب ترامپ جز رک گویی و خدمت به مردم سرزمین خودش و مبارزه با حکومت‌های تروریستی در راستای استیلای دموکراسی و آزادی در جهان، فعل ناشایست دیگری مرتکب نشده است)) .
    خواهر من شما نه حدیث و روایت شناسید و نه ترامپ شناس و نه هجو را از فحاشی تشخیص می دهید و نه بدانچه خود می گویید عمل می کنید . پس بهتر است بیش از این خودتان را ضایع نفرمایید . مگر در قرآن نخونده اید که ((یا ایها الذین آمنوا علیکم انفسکم )) علیکم انفسکم که انفسکم را قدر بدانید و ضایع نفرمایید .
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۳۰
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۱۹

    حضرت آیت الله خامنه‌ای، شاعران را به «منظومه‌سازی» از موضوعات و همچنین سرودن در رشته «هجو» از برخی مسائل عجیب دنیای امروز توصیه کردند و گفتند: پیامبر اکرم(ص) به یکی از شاعران از صحابه خود دستور دادند که مشرکان را هجو کند و امروز نیز مواردی همچون رقص شمشیر «جاهلیت مدرن» در کنار «جاهلیت قبیلگی» یا قرار گرفتن دولتی همچون عربستان سعودی در کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل، مسائلی است که به‌جدّ، جای هجو دارند.
    علی رفیــــعی وردنجانی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۵۸
    سلام و درود
    بسیار موثر و بجاسرودید خندانک خندانک خندانک
    مردکی که در راس رژیمی است که در حادثه سیل و آوارگی بخشی از مردم عزیز ایران ابراز شادی مینماید و بر فشار بیشتر به مردم ایران تاکید دارد حتی بردن نام انسان بر این موجود جفا به انسانیت است ، جنایتهای بیشمارش در حمایت از رژیم کودک کش وهابی و غاصبان صهیونیست و .... بماند. برای دیدن و درک ظلم و ستم ها و فساد ترامپ و صهیونیست ها و وهابیت مورد حمایت وی فقط کافیست کمی از تعصبات غربزدگی فاصله بگیریم تا واقعیت این موجود را بشناسیم ... خداوند به قلم متعهدتان توان بیشتر ببخشاید.خندانک
    در پناه خدا


    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۴۳
    خندانک خندانک خندانک درود بر شما خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    م فریاد(محمدرضا زارع)
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۳۶
    سلام آقای حاج محمدی گرامی
    ن والقلم و مایسطرون
    تحصیلات حوزوی ندارم
    اجازه ی قرآن خوندنم از خود خدا گرفتم
    من کاری به قم و کاشون ندارم فقط میدونم استفاده از الفاظ رکیک اونم در این حد نه کاری هنریست نه مذهبی
    خندانک لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه لمن کان یرجوا الله والیوم الآخر و ذکراالله کثیرا خندانک
    آیا می پندارید که اگر رسول الله(ص) شعر شما رو میخوند تایید میکرد این واژه های رکیک رو؟ قبل از پاسخ دادن بیاندیشید برادر.
    والسلام علی من اتبع الهدی
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۵۲
    خندانک خندانک خندانک درود جناب زارع
    عزیز جانم . اولا همانگونه که در پاسخ سرکار خانم طالب زاده عرض شد ابا عبد الله الحسبن سرور آزادگان عالم ابن زیاد را هجو فرموده است و حدیث آن هم متواترا نقل شده است و حدیث متواتر از معصوم نزد همه ی فقها معتبر است . ثانیا قرآن کریم که سخن خداست کفار و ملحدین و منافقین را هجو کرده است . ثالثا عرفای بزرگی همچون حضرت مولانا بسیار اتفاق افتاده است که الفاظ رکیک را بکار برده اند . باور کنید الفاظ گناهی ندارند . . و از همه ی اینها گذشته به همان اندازه که پیامبر اسلام اسوه و الگوی هر فرد مسلمان و مومنی است ، امام حسین هم اسوه و الگوست . معصومین ارواح واحد در ابدان متعدده اند . همه ی معصومین علیهم السلام علی السویه اسوه اند . خندانک
    ارسال پاسخ
    همایون طهماسبی (شوکران)
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۵۸
    با سلام
    خروج یک جانبه آمریکا از بسیاری از پیمان نامه های بین المللی نظیر: خروج از پیمان آب و هوایی پاریس، خروج از پیمان نفتا( کشورهای کانادا و مکزیک)، خروج از پیمان مودت با ایران...، خروج از پیمان موشکی با روسیه، خروج از برجام... ؛ نشان دهنده آن است که ترامپ بر خلاف عرف دیپلماتیک حاکم بر عرصه سیاست خارجی، به قواعد و اصول سیاست بین الملل پایبند نیست و غیر قابل اعتماد است...
    اما...
    خداوند به صراحت در آیه 108 سوره انعام سب و دشنام به دشمنان را جایز ندانسته و فرموده است: ولا تسبوا الذین یدعون من دون‌الله؛ و کسانی که غیرخدا را می‌خوانند، دشنام مدهید.

    ضمن اینکه با زبان شعر می توان در مدح و مذمت هر کس و هر چیزی از انواع ایهام و آرایه های آن به طور ادیبانه استفاده نمود.
    پاینده باشید
    خندانک خندانک خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۵۵
    عزیز جانم . ابن ابی الحدید شارح معتزلی نهج البلاغه با نقل عباراتی از نهج البلاغه حضرت علی علیه السلام ، آن عبارات را از اشعار هجویه ی شاعر عرب بنام حطیئه هجو آمیزتر دانسته است . و همانگونه که اطلاع دارید امام حسین علیه السلام ابن زیاد را هجو کرده است . عامل به قرآن تر از علی و حسین علیهما السلام سراغ دارید ؟

    حذف
    ارسال پاسخ
    مجتبی شفیعی (شاهرخ)
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۳۱
    سلام
    به قول خود اقای محمدی زیاد هم شعر الفاظ نا خوش ایند نداشت و به نظر حقیر قابل ارایه بود در سایت
    اما فکر کنم بیشتر جنبه های سیاسی شعر و بعضی از خوانندگان دارد زاویه دار میشود
    این گونه اشعار از شاخه های حماسی هستند و مستقیم در جنگ ها بوسیله جنگ اوران جهت نوعی قدرت نمایی و دادن اعتماد به نفس به خود و هم جبهه ای های خود استفاده میشد
    بیشتر اعراب که به شعر زیاد علاقه داشتند انرا میخواندند و در شاهنامه هم زیاد این گونه اشعار دیده میشوند و گاهی هم به ظاهر دشمن را دشنام میدهد
    از دید ازادی بین جایز است به همه ی سروده ها جایی برای ارایه داده شود
    ولی به لحاظ معنا جای بحث زیاد دارد
    اما
    زیبا بود......
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۳۷
    سلام و درود دوست عزیز
    موفق باشید خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    ابراهیم حاج محمدی
    جمعه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۴۱
    دوستان عزیز توجه داشته باشند که آیه ۱۰۸ سوره ی انعام ناظر بر نهی از توهین به مقدسات ادیان و مذاهب است . نه مطلق اهانت و هجو . در این مورد به تفاسیر معتبر شیعه از جمله المیزان و التبیان مراجعه شود .
    حمیدنوری(احمد)
    شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۰۵
    با تشکر از استاد ابراهیم حاج محمدی نگاهی گذرا می اندازیم بر معنای ادبی هجو
    اما هجو چیست؟ هجو در لغت به معنی بیان عیب‌ها و بدی‌های کسی یا گروهی است، اما مصطلحى که از هجو رایج شده و به اشتباه در اذهان وجود دارد این است که هجو فحاشی و بی‌ادبی کردن است، در حالی که هجو یک گونه ادبی است. در اصل هجو ژانری است ضد مدح، به‌عنوان مثال یک بار کسی یا چیزی را مدح می‌کنیم و خوبی‌هایش را می‌گوییم که به آن شعر مدحی گفته می‌شود و یک بار هم ضد مدح می‌گوییم که هجو نام دارد و طبعا با لحنی گزنده و کنایه‌آمیز و بعضا هم صریح و بی‌پرده گفته می‌شود. هجو را می‌شود به دو دسته تقسیم کرد؛ یک هجو مستقیم که شاعر برای تحقیر، انتقام، کینه‌توزی، حسد و... رذایل اخلاقی مخاطب را بیان می‌کند و معمولا هم لحنی گزنده و گاه گستاخانه دارد
    یک نوع دیگر از هجو غیر مستقیم است که معمولا موضوع آن سیاسی یا اجتماعی است این نوع هجو از اغراض شخصی فراتر رفته و جنبه های اجتماعی را مطرح می کند در این شعر دیگر گستاخی را نمی بینیم و چون شاعر می خواهد مضامین اجتماعی را برای جامعه بیان کند پو شیده تر است وبه مهارت بالایی نیاز دارد این شعر ماندگار تر نیز هست هجو بهتر است کوتاه بیان شود تا در ذهن ماندگار تر باشد
    بنابراین باتوجه به مطالب عنوان شده هجو از هر دو نوع از کهن تاکنون بوده و در آثار شاعران بنام نیز مشاهده میگردد ولیکن حقیر به شخصه بابردن کلمات رکیک درشعر خیلی موافق نیستم و به جای کلمات رکیک میتوان از مستندات و حقایقی از خصوصیات اخلاقی و عملکرد فرد مورد هجو پرده برداشت که گزنده تر از کلمات رکیک است اما در مورد این دو شخص (ترامپ و نتانیاهو) به نظر حقیر هر واژه ای حتی رکیک ترین واژه سزاوار است و جای گله و شکایت نیست خندانک خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۴۲
    خندانک خندانک سلام و درود و سپاس فراوان حضرت دوست خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    جواد کریمی
    يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۴۸
    درود بر شما جناب حاج محمدی
    به جنبه سیاسی و ....
    کاری ندارم
    از خواندن شعر لذّت بردم
    برقرار و بهروز و پیروز باشید
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۲۲
    خندانک خندانک خندانک سپاسمندمدحضرت دوست خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    احسان فلاح رمضانی
    يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۲۸
    سلام جناب ابراهیم حاج محمدی بزرگوار....بسیار زیبا و بجا سرودین....در سوره شعرا در آیات پایانی اون سوره خداوند فرمودن که شاعران همه در گمراهی هستن مگر اون دسته از شاعرانی که وقتی ظلمی رو میبینن با استفاده از شعر به مبارزه با اون ظلم میپردازن و مستکبران رو هجو میکنن.....خداوند در قرآن از زبان خودشون جریان استکبار رو بارها هجو کردن...نمونه های اون فراوونه از فریاد تبت یدا ابی لهب و تب خدا که به معنی مرگ بر ابولهب باد و دستان او بریده باد تا قتل اصحاب الاخدود در سوره بروج که به معنای مرگ بر شکنجه گران صاحب گودال است...اونایی که آشنایی کمی به ادبیات عرب دارن میدونن که قتل دقیقا به معنای مرگ و کشته باد هست و اونایی که ما رو نقد میکنن که چرا مرگ بر آمریکا میگیم در واقع از قرآن و فریاد مرگ بر استکبار خداوند در قرآن آگاهی ندارن.....در ضمن بهتره دوستان وقتی تو چیزی تخصص ندارن اظهار نظر نکنن...چطور کسی که از تاریخ گزشته خودش اطلاعی نداره جمهوری اسلامی رو به این صورت نقد میکنه....متاسفم واسه این افراد که جز تعصب بهره ای ندارن.....حتما همون حکومت جنایتکار پهلوی یا قاجار خوبه که انگلیس و امریکا کشور رو مستعمره خودشون کرده بودن و مردم ما حتی استقلال نداشتن چه برسه به حقوق دیگه.....لطفا این آرا در شعرگویی شما تاثیری نزا که زیبا میسرایید.مرحبا....
    احسان فلاح رمضانی
    يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۳:۴۰
    در ضمن خوشحالم که همشهری هستیم...لعنت خدا بر مستکبرین عالم به خصوص امریکای جنایتکار....جالبه امریکا در حالی ما رو به نقض دموکراسی متهم میکنه که خودش مردمش رو به صورت شکنجه های قرون وسطایی مجازات میکنه و اونا رو به صندلی برقی میبنده..جنبش وال استریت هم نماد مرگ بر امریکای خود مردم امریکا علیه سردمداران خوک صفتشون بود....ببینید در فرانسه چه خبره....فرانسه ای که ادعای دموکراسی داره ماهها هست که مردمش رو در شنبه های سیاه با چماق اهنین سرکوب کرده و با گلوله های فلش بال کور کرده....کدوم دموکراسی....عجیبتر اینکه بعضیها خام زرق و برق غرب و امربکا شدن که با تاراج افریقا و خاورمیانه فربه شدن....هر کی میخواد اروپا و فرهنگ اونرو بشناسه به تاریخ هزارساله قرون وسطی و جنایات اروپا نگاه کنه....افسوس که عدم مطالعه تاریخ و تعصب انسانها رو در جهل خودشون فرو برده.....در ضمن درست گفتین و عین واقعیت بود که ترامپ رو به خوک تشبیه کردین.اخیرا عکسی از ترامپ دیدم که در اون شباهت چشم تراپ به چشم خوک بسیار زیاد بود و اینم بخاطر زیاد تناول کردن گوشت خوک از جانب این شیطان مجسمه
    جواد  رفیعی  (جواد)
    جواد رفیعی (جواد)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۳۰
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    احسان فلاح رمضانی
    دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۰:۰۱
    بعضی دوستان دلشون از جای دیگه پره سر جمهوری اسلامی خالی میکنن.اونایی که میگن در جمهوری اسلامی آزادی بیان وجود نداره لطفا به همین پستهایی که در صفحه شما اومده نظر کنن و ببینن بعضیها چقدر راحت حرافی کردن و حتب توهین به نظام جمهوری اسلامی...اگر این افراد تو امریکا یا فرانسه یا انگلیس اینجوری به حکومت اونا بتازن حتما و بدون شک یا به صندلی برقی میبندنشون و یا با گیوتین اعدامشون میکنن و یا با شکنجه های قرون وسطایی در زندانهایی قبیل گوانتانامو شکنجه خواهند شد.کدوم یکی از این افراد حراف تو تاریخ یا علوم مذهبی تخصص دارن که اینقدر راحت بیسوادیشون رو نمایان میکونن...حرف زیاده به قول دکتر شریعتی زیر تمام قراردادهای استعماری از قبیل تنباکو ، لاتاری ،دارسی،قرارداد ننگین 1919 وثوق الدوله و غیرهم رو همین کرواتیها و کت شلواریها امضا کردن ...دکتر شریعتی در دفاع از روحانیت میگه اگر زیر یکدونه قرارداد استعماری امضای یک اخوند بود به من بگین تا من عنوان کنم دیگه هیچ اخوندی رو دوست ندارم.بیسوادها بهتره تاریخ رو مطالعه کنن و ببینن نیاکانشون تو چه نکبت و حقارتی زندگی میکردن و جمهوری اسلامی چه عزتی رو براشون به ارمغان اورد...کتاب قحطی بزرگ پروفسور محمد قلی مجد سفارش من به این دوستان بیسواد که تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار گرفتن هست
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    دوشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۱۳
    خندانک درود و سلام و سپاس خندانک
    ارسال پاسخ
    مهدی خوری فغان
    مهدی خوری فغان
    جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ۱۴:۲۲
    خندانک خندانک خندانک
    منتظر اعدام سه جوان باش ای اسطوره ی خالی بندی خندانک
    جمهوری اسلامی آزادی بیان داشت
    پتک تبر برای آدم کشی عیان داشت
    ارسال پاسخ
    مجید خوش خلق سیما
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۸:۵۸
    بر هر انسان آزاده ای به خصوص اگر از قشر هنرمندان متعهد باشند واضح و مبرهن است که در روزگار معاصر کسانی که بیشتر از همه به هجویه نیاز دارند سیاستمدارانی فاسد و ناکارآمد و ریاکارانی بد سرشت که به دروغ خود را با الگوی مورد پسند نظام تطبیق داده اند هستند که با چپاول سرمایه های ملّی و حتی دزدی از جیب مردم دردمند این آب و خاک و با سوء استفاده از نام و یاد و جانفشانی فرزندان این ملّت زندگی اشرافی برای خود و خانواده و هم حزبی های خود ساختند . دشمن اصلی ملت ایران و کشور عزیزم مسئولینی در نظام اسلامی هستند که باعث شده اند هر کسی از هر کجای کوچک و بزرگ دنیا سر بلند کند و به ناموس و منافع ملی این سرزمین بتازد ... کوته فکری و بسیار مضحک است که بیاندیشیم آقای ترامپ یا هر سردمدار دیگر که برای منافع ملی خود تلاش می کند بنشیند و هجویه هایی اینچنین را بخوانند و دندان بر هم بسابند و رگ گردنشان بیرون بزند که اینگونه قلم فرسایی ها فقط مصرف داخلی دارد که دیگر حوصله ای باقی نمانده برای مردم بیچاره ای که در صف اقلام اساسی زندگی وقت می سوزانند و گوششان از این شعارها پر و از چنین تحرکاتی منزجرند ... خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۰۵
    خندانک خندانک درود بر شما چناب خوش خلق سیمای عزیز خندانک خندانک
    در این مورد که حضرتتان فرموده اید نیز بنده سروده هایی دارم که در سایت های مختلف و نیز همین سایت موجود است .
    ارسال پاسخ
    باقر رمزی ( باصر )
    باقر رمزی ( باصر )
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۴۶
    درود
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک
    خندانک
    ارسال پاسخ
    احسان فلاح رمضانی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۲۵
    سلامی دوباره.شعرتون کاملا به حق بود.من اگه بودم شدیدتر از این میگفتم.کارتون عالیه به حرافیها توجهی نکنید
    جواد  رفیعی  (جواد)
    جواد رفیعی (جواد)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۴۶
    خندانک خندانک خندانک
    خندانک خندانک
    خندانک
    ارسال پاسخ
    نجمه طوسی (تینا)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۰۰
    در تفسیر نمونه و در تفسیر این آیه می خوانیم :
    قرآن به توصيف ياران پیامبر پرداخته و اوصاف ظاهر و باطن و عواطف و افكار و اعمال آنها را طى (چند صفت) چنين بيان میکند و می فرماید:
    كسانى كه با او هستند در برابر كفار، شديد و محكم هستند؛ (وَ الَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ).
    و در دومين وصف مى‏گويد:
    اما در ميان خود رحيم و مهربانند؛ (رُحَماءُ بَيْنَهُمْ).
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    سلام استاد گرامی :
    هجویه ای که سروده اید به جا و درخور مقام و منزلت ترامپ و هواخواهانش بود درود بر شما .
    مدتی است که بین مردم فکر را رشد داده اند که از بس مرگ و نفرین برای آمریکا خواسته اید ما به این بلاها و مصیبت ها دچار گشته ایم که در جواب آنها باید بگویم خیر اینطور نیست اگر مسلمان باشید و کتاب قرآن و زیارت عاشورا خوانده باشید بارها لعن و نفرین خداوند به کسانی که به مردم و رسول خدا و یارانش ظلم می کنند آورده شده است . پس جلوتر از کتاب قرآن راه نیفتید لطفا !در همه جای دنیا حوادث وجود دارد و بیشتر مشکلات ما از همین آمریکا شروع می شود !
    عده ای چنان شیفته رفتارهای ترامپ شده اند که در صفحه او می روند و از او درخواست می کنند تورا خدا مارا نجات بده (دریوزگی و نفاق )فکر می کنند پادشاه خوک صفتشان می آید دولت را تمیز عوض می کند و کشور را به دستان لایقشان می سپارد (زهی خیال باطل ) بدون جنگ و خونریزی و کشتار .
    می گویند دزدی به خانه ای زد و هر چه در آن بود ،برد .همسایگان شروع به سرزش و شماتت صاحب خانه بر آمدند که اگر مواظب اموالت بودی و در را قفل می زدی و حفاظ نصب می کردی و...صاحب خانه به خروش آمد و گفت پس همه تقصیر ها از آن منست و دزد هم کاملا بیگناه است . حال قضیه همین آقای خوک چهره و خوک صفت است که از آن سر دنیا آمده پایگاه نظامی در اطراف ایران زده و دستور می دهد و تحریم می کند و ذکر ایران از دهانش نمی افتد نسل کشی ایرانیان را کلید زده است ،ولی جماعت لیبرال و روشنفکر غرب گرا دائم می گویند چرا با آمریکا روابطمان خوب نیست !چرا مرگ بر آمریکا می گوییم !چرا نازش را نمی کشیم !ترحم بر پلنگ تیز دندان ! ستم کاری بود بر گوسفندان !
    دنیای عجیبی است حماقت بعضی ها پایانی ندارد .
    کارتان درست است دست مریزاد خندانک خندانک خندانک
    جواد  رفیعی  (جواد)
    جواد رفیعی (جواد)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۲۹
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    نجمه طوسی (تینا)
    نجمه طوسی (تینا)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۲۵
    خندانک خندانک
    یدالله عوضپور    آصف
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۰۳
    سلام و درودخدا بر جناب حاج محمدی و عزیزان نظرگزار
    شایسته است بعرض برسانم
    این سایت یک محفل ادبی میباشد که جماعتی گرد هم آمده و هریک از اعضاء در حدوسع خودفعالیت دارند.
    تمام سعی وتلاش مدیریت محترم جناب احمدی زاده بر این بوده که از هرگونه تنش پرهیز شود.با این وجود، بعضی از دوستان بنا بر ماموریتی که دارند
    هرچند وقت یکبار با طرح موضوعی چالش برانگیز ،دیگران را تحریک به عکس العمل می نمایند.
    لذا تمنا میکنم خویشتن دار باشید وهیزم این آتش نباشید.
    بهترین کار مرور است و عبور.
    والسلام خندانک خندانک خندانک
    ابراهیم حاج محمدی
    ابراهیم حاج محمدی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۵۳
    حضرت دوست و استاد عزیز جناب عوض پور آصف گرامی
    سلام و درود بر شما .
    ملاحظه فرموده و می کنید که در برابر تناقضگویی ها ی نظری و عملی برخی از این بزرگواران که جسارت به خرج داده به ساحت قرآن کریم اهانت روا داشته اند چگونه با حوصله و با منطق و استدلال مواجهه می شود . شما شاید ندیده اید کفرگویی های یکی از اینها را که با اقدام به موقع مدیریت محترم سایت تمام نظریاتش از ذیل سروده ی بنده حذف گردید . واقعا مایه شگفتی و تعجب است که چرا اینان که در برابر استدلال و منطق و به قول خودشان (( منتق)) کم می آورند چرا بحث را ادامه داده و با پریدن از این شاخه به آن شاخه خود را در چنگال پارادوکس و تناقض گرفتار می کنند و اینچنین بی رحمانه خود را ضایع می فرمایند . کیست که به اینان بگوید برادر عزیز و بزرگواری که نمی دانی منطق را با ط می نوبسند یا ت تو را چه به بحث و استدلال؟؟؟
    به هر حال حضرت آصف عزیز دلتنگتان بودم . چندی است خبری از شما نداشتم . خدا را شکر که توفیق هم صحبتی لا اقل در فضای مجازی فراهم آمد . موفق باشید بزرگوار.
    ارسال پاسخ
    احسان فلاح رمضانی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۲۱
    سلام و درود فراوان بر خانوم نجمه طوسی.بسیار متن زیبا و در خور تاملی رو ارسال کردین.ممنونم از بصیرت شما.....مرحبا.....با تاسی از زیارت عاشورا و همصدا با مردم امریکا در جنبش وال استریت مرگ بر سردمداران خوک صفت امریکا.....البته اگر به حیوانی شبیه خوک توهین نشه....چون سردمداران امریکا از خوک هم پایینترن
    جواد  رفیعی  (جواد)
    جواد رفیعی (جواد)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۱:۳۴
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    نجمه طوسی (تینا)
    نجمه طوسی (تینا)
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۲۵
    خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    ارسال پاسخ
    سامان سولقانی
    سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۲۲:۱۳
    هی گفت که کار دست استعمار است
    این سقف که روی سر مان آوار است
    حاجی تن زخم خانه را دید ولی
    دنبال پمادِ ترکِ دیوار است
    بداهه
    مهدی خوری فغان
    جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ۱۴:۲۵
    آقای حاج محمدی، یادت هست چه خرتو خری راه انداختیم؟
    در شگفتم که مردی به سن شما چنان نفهم است که نمی توان برایش مرزی قائل شد.
    یک خری بگفتم و دو خر افزودی غیر رهبرت بگو خر کی بودی؟!!!!
    حالا که سردارتان شد میرزا قاسمی
    ای حاج محمدی به کدام گور عازمی؟ خندانک
    از آن زمان نطنز و هواپیمای سوخته
    امثال شما حاجی دگر قرص لازمی
    آن خوک اگر حرف می زند عمل کند
    این شیخ ولی بی عملی گرچه عالمی
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0