سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  • شكست حملة نظامي آمريكا به ايران در طبس، 1359 هـ‌.ش
16 شوال 1445
    Wednesday 24 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      چهارشنبه ۵ ارديبهشت

      چوپان همراه گله

      شعری از

      جمیله زینعلی

      از دفتر ناز دونه ها نوع شعر ترکیب بند

      ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ۱۶:۵۵ شماره ثبت ۳۴۵۴۰
        بازدید : ۴۱۳۵   |    نظرات : ۱۴

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر جمیله زینعلی

      وقتی که خورشید دوید
      به آسمون نور پاشید
      چوپان آورد گله را
      میان دشت و صحرا
      بره ها توی صحرا
       مشغول بازی شدن
      می دویدن به هر سو
      خوشحال و راضی بودن
      چوپان کنار چشمه
      نشسته بود تو سایه
      با نی لبک نی میزد
      آواز شاد می خوند هی
      گله مشغول بازی
      چوپان دل خوش وراضی
      گوسفند ها توی صحرا
      می دویدن به هرجا
      بره ها رو می بردن
      علف وچمن می خوردن
      گوسفند ها بع بع کنان
      به هر سو می پریدن
      صدای نی چوپان رو
      توی دشت می شنیدند
      بزها  که خسته می شدن
      به هم دیگه شاخ می زدن
      وقتی که آروم می شدن
      یه گوشه ای می خوابیدن
      خورشید می خواست بخوابه
      دیگه نمی خواست بتابه
      پشت کوه های پر برف
      آروم آروم داشت می رفت
      چوپان یهو بلند شد
      گله رو جمع کردو برد
      گله رو برد دهکده
      دشت صاحباش بده
      چوپان خدا نگهدار
      فردا زود بشی بیدار
      فردا باز هم همین جا
      باشه لحظه ی دیدار
      چوپان و گله رفتن
      بچه ها خدا نگهدار


      خندانکخندانک
      ۵
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0