سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    عقب نشینی به گذشته

    شعری از

    مونس حسینی

    از دفتر فقط بخاطر خاطرات نوع شعر ادبیات کودک

    ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ۰۱:۱۶ شماره ثبت ۳۰۱۶۱
      بازدید : ۱۱۴۸   |    نظرات : ۱۱

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر مونس حسینی

    یک روزی روزگاری  ،  مامان  تو نی نی  بود
    دامن ِ  نارنجی اش  ،   توری و چین چینی بود
    به دورِ گردنِ  او  ،   بسته بودند ، یک  پیش بند
    انگشتهایِ پایش را  ،   لیس نمی زد  با لبخند
    به دخترِ همسایه   ،   چنگ نمی زد ، او  هرگز
    صورت بیچاره را   ،   نمی کرد  رنگ ِ  قرمز
    سرخ و سفید می شد او  ،  وقتی می رفت به حمام
    بدون هیچ  درد سر  ،   شستشو می شد  تمام
    گاز نمی زد به صابون  ،   نمی خزید رویِ  آب
    از دهن و دماغش   ،   بیرون نمی زد  حباب
    گوشی  نبود  آن زمان  ،   همراه   پیر و جوان       
    حتی اگه  گوشی بود  ،   بازی نمی کرد  با آن
    با دستهایِ کوچیکش  ،   گوشی نمی شد  داغون
    نمی کوبید  به زمین  ،   نمی انداخت  تو فنجون
    به دگمه هایِ گوشی   ،  محکم  نمی داد ،  فشار 
    وقتی که خاموش می شد  ،   پرت نمی کرد ، یک کنار
    او دست نمی زد به گاز   ،   یا بخاری نفتی  
    ای کاش به جایِ عمه  ،   به  مامانت  می رفتی
    حالا بخواب ، عزیزم   ،    نبینی  غصه و غم
    رو  گلهای  تشکت     ،    نریزه   قطره و نم
    یه روزی روزگاری    ،    بابایت هم نی نی بود
    جیغ نمی زد بیخودی   ،   می رفت به دستشویی زود
                  این داستان ادامه دارد ...... 
     
     
     
    ۹
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0