سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
    17 شوال 1445
      Thursday 25 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۶ ارديبهشت

        پیرزن و حاکم

        شعری از

        هاشم دانش مایه(دانش)

        از دفتر مجموعه اشعار دانش نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ۱۰:۵۰ شماره ثبت ۲۶۵۶۴
          بازدید : ۸۶۸   |    نظرات : ۷۵

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر هاشم دانش مایه(دانش)
        آخرین اشعار ناب هاشم دانش مایه(دانش)

        پیـــرزنی گفـت به حــاکــم چـنین
        شحـنه و سـربـاز تـو انــدر کمین
        شحـنه و سـربـاز تـو در پرده اند
        گوش که ملت چـه گنه کــرده اند
        تـا که شـوند بـر سر ملت خراب
        قــول رفــاه تـو هــمیشه ســراب
        رفـت ز مـا راحت و طعم عسـل
        تلــــخ شــده کــام غـزال و غـزل
        عرصـه چنان تنـگ به ملت شده
        لقـــمه ی نان لقـــمه ی ذلت شده
        اشـــک یتیــم آه زن و بیــوه زن
        ظلــم به او،یا بـه مـن پیــره زن
        گـویی شـــده باعـث بــالنــدگــی
        هــیـچ نـدارنـد ســر شـر مندگـی
        جـور وستــم تـا بـه نهایت شــده
        ظـلم ودورویـی هـمه غایت شده
        فکـــر مکــن فرصـت تـو تا ابـد
        مــدّ بـلنـدت بـکــشــد جــمـله قـد
        ای که بســا روزتـو پایان رســد
        حاصــل امــروز نـمایـان رســـد
        روز تــو،امــروز تــو فردا شود
        طیـنـت زشت تــو هــویدا شــود
        ظلم مکن خانه ی ظلمت خراب
        سرخـی چشمان تو مست شراب
        لــــیک بــدان از پـــس آلــودگی
        شب چو رود،روزِ تو شرمندگی
        ۱۳
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0