سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

يکشنبه ۱۷ خرداد

یاد ایام

شعری از

امیر وحدتی یگانه

از دفتر یگانه نوع شعر غزل

ارسال شده در تاریخ ۵ روز پیش شماره ثبت ۱۴۶۲۰۱
  بازدید : ۱۱۲   |    نظرات : ۴۷

رنگ شــعــر
رنگ زمینه
دفاتر شعر امیر وحدتی یگانه

یاد ایام
مسافر سفر راه دورم ای دکتر
چو کوه یخ زده صعب العبورم ای دکتر
 
ز نردبان فلک کله پا شدم ناگه
ترک نشسته به جام بلورم ای دکتر
 
شکست دستم و اما بدست آوردم
چه یادگاری از ایام دورم ای دکتر
 
مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلن
چه خوش نشسته به وزن سطورم ای دکتر
 
بداد من نرسی پاک رفته ام از دست
خوراک یک شبه ی مار و مورم ای دکتر
 
فدای آن قد رعنا و روی زیبایت
کشانده اند بدینجا بزورم ای دکتر
 
ز دست تیر قضا آش و لاش در رفتم
بدست خویش نما جفت و جورم ای دکتر
 
تو #مهرداد گل مهر ماه مدرسه ای
و من معلم شعر و شعورم ای دکتر
 
The English classes and the wonderful memories
می آوَرَد به سر شوق و شورم ای دکتر
 
نهال ای، بی و سی دیِّ من ببار نشست (...,a,b,c,d)
شکفته غنچه ی باغ غرورم ای دکتر
 
#یگانه ام به الفبای خویش می بالم
و غرق لذتم از این حضورم ای دکتر
#امیر_وحدتی_یگانه
تقدیم به جناب
دکتر مهرداد کریمی.
۱۴۰۵/۳/۲
۷
اشتراک گذاری این شعر
نقدها و نظرات
عباسعلی استکی(چشمه)
۴ روز پیش
درود استاد عزیز
دنباله" سنگ صبور " نیست؟ خندانک
امیر وحدتی        یگانه
عرض سلام و صبح بخیر
جناب استکی.
شعر سنگ صبور تلفیقی از
دو نوع دکتر بود.
یکی دکترها و پزشکان واقعی که با زحمت و تلاش و بدون
استفاده از رانت و غیرو به این مرتبه و مقام
رسیده اند و در خدمت جامعه و مردم و بشریت
هستند.
نوع دوم آنانی هستند که هر کجا میروند، این
عنوان عاریتی را با خود یدک می کشند و
به طرق مختلف مقدرات مردم را گرو گرفته
و غیر از دردسر و مزاحمت برای جامعه و
بشریت کار مفید دیگری ندارند و سالیان سال
مسئولیت های مختلفی را در دست گرفته و
دست بردار هم نیستند.
شعر یاد ایام را تقدیم پزشک معالجم کردم که دانش آموز
دوره پیش دانشگاهی ام بود، و اجازه گرفتم
و به سایت ارسال نمودم.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
عباسعلی استکی(چشمه)
درودی دوباده استاد عزیز
تشکر از محبت شما
امید که همیشه خرم و تندرست باشید خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
۴ روز پیش
خندانک
درود بر شما استاد وحدتی عزیز خندانک
بسیار‌زیبا بود
خندانک خندانک خندانک
حس قشنگیه که شاگرد آدم یه دکتر حادق شه و باعث افتخار خندانک
خندانک خندانک خندانک خندانک
امیر وحدتی        یگانه
درود ‌ صد درود بر مهربانوی فرزانه
واژه ها سرکار خانم عجم که با حضور
سبز خود صفحه را گلباران نموده اید.
قدردان بنده نوازی تان هستم.
زنده باشید
🌸🌼💐🌿🌷🥀❤️☘️🌹💧🌺
ارسال پاسخ
محمدرضا آزادبخت
۴ روز پیش
درود استاد زیباسرودی
عباسعلی استکی(چشمه)
۳ روز پیش
درود شاعر عزیز
🌸 الحمدلله الذی جعلنا من لمتمسکین بولایة امیرالمومنین🌸🌸

عید الله اکبر، عید غدیر خم، عید ولایت بر شما مبارک خندانک
ابوالحسن انصاری (الف رها)
۴ روز پیش
درود تان استاد
بسیار زیباست

سلامت و سرفراز باشید

خندانک خندانک خندانک خندانک
امیر وحدتی        یگانه
درود بر شما و صبح بخیر
جناب انصاری.
زنده باشید.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
سید مجتبی یحیی نژاد
۴ روز پیش
سلام و احترام
زیبا و پرمعنی
خندانک خندانک خندانک خندانک
امیر وحدتی        یگانه
درود بر شما جناب یحیی نژاد.
سپاسگزار حضورتان هستم.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
بهروز چارقدچی (مجنون)
۴ روز پیش
استاد یگانه
درود بر شما
این شعر را مجدد بارگزاری فرمودید با جدید است؟
به هر حال لذت بردم از شعر زیبای شما و مبارک خانم ، ببخشید آقای دکتر
برقرار باشید
امیر وحدتی        یگانه
عرض سلام و صبح بخیر
جناب چارقدچی.
شعر سنگ صبور تلفیقی از
دو نوع دکتر بود.
یکی دکترها و پزشکان واقعی که با زحمت و تلاش و بدون
استفاده از رانت و غیرو به این مرتبه و مقام
رسیده اند و در خدمت جامعه و مردم و بشریت
هستند.
نوع دوم آنانی هستند که هر کجا میروند، این
عنوان عاریتی را با خود یدک می کشند و
به طرق مختلف مقدرات مردم را گرو گرفته
و غیر از دردسر و مزاحمت برای جامعه و
بشریت کار مفید دیگری ندارند و سالیان سال
مسئولیت های مختلفی را در دست گرفته و
دست بردار هم نیستند.
شعر یاد ایام را تقدیم پزشک معالجم کردم که دانش آموز
دوره پیش دانشگاهی ام بود، و اجازه گرفتم
و به سایت ارسال نمودم.

ارسال پاسخ
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
۴ روز پیش
درود بر شما استاد وحدتی بزرگوار 🌺🌺🌺
غزلی بسیار عالی در وزن آهنگین مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلن با محتوای زیبا سرودید بسار لذت بردم 🌺🌺🌺
آفرین ‌ها خندانک خندانک خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
امیر وحدتی        یگانه
درود و سپاس از حضور ارزشمند
جناب حاجی پوری عزیز.
زنده باشید.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
علی عزیزی یحیی پانا
۴ روز پیش
درودبرشما شما
عالی و زیباست
خندانک خندانک خندانک خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
امیر وحدتی        یگانه
درود و سپاس جناب عزیزی.
زنده باشید.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
جواد مهدی پور
۴ روز پیش
قلمی که از دکتر می نویسد ارزشمند ست
چه نقدی بر دکتر داشته باشد یا دکتری را به مهر بنوازد
هر دو قابل احترام
ولی امان از نوع دوم ها که فرمودید :

نوع دوم آنانی هستند که هر کجا میروند، این
عنوان عاریتی را با خود یدک می کشند و
به طرق مختلف مقدرات مردم را گرو گرفته
و غیر از دردسر و مزاحمت برای جامعه و
بشریت کار مفید دیگری ندارند و سالیان سال
مسئولیت های مختلفی را در دست گرفته و
دست بردار هم نیستند.

خدا کند که این قماش دکتر ها نباشیم


این شعر زیبا مبارک شاگرد و پزشک محترم معالج تان باشد

درود بر شما جناب استاد وحدتی گرانقدر خندانک

زنده باشید به مهر

خندانک خندانک خندانک
خندانک خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
امیر وحدتی        یگانه
درود و عرض ادب خدمت
جناب استاد مهدی پور عزیز.
از اینکه به مهر می نوازید حقیر
را ، سپاسگزارم.
این سروده هم تقدیم دوکتورهای
نوع دوم، امید که بپسندید:

بیشعوری*
تو از زمین و زمانه بدوری ای دوکتور
پدیده ای خفن و نوظهوری ای دوکتور

نَنَت تو را ز ازل دوک تور زاییده
نبوده است بکارش قصوری ای دوکتور

ز نردبان تقلب بزن برو بالا
تو اهل عربده و ضرب و زوری ای دوکتور

شنیده ام که سئوالات مانده بی پاسخ
ز آزمون گذشتی چه جوری ای دوکتور؟؟!!

اگر چه صاحب عنوان دکترا هستی!
ولی دریغ که دور از شعوری ای دوکتور

ز #خضر و آب حیاتش تو را نشانی نیست
چرا که مایه ی فسق و فجوری ای دوکتور

ز طعم دلکش و پر چرب لقمه های حرام
بسان کنده درختی قطوری ای دوکتور

ولیک طبل پرآوازه ای و تو خالی
چو باد معده پر از قار و قوری ای دوکتور

همینکه تکیه زدی بر اریکه ی قانون
تو مست جام شراب غروری ای دوکتور

بساط مرکز قانون برای تو حیف است
تو لایق لحد و خاک گوری ای دوکتور

شبی که حکم بگیرد جناب عزرائیل
خوراک یک شبه مار و موری ای دوکتور

فتاده از لب بامت چو تشت رسوایی
چو موش آب کشیده نموری ای دوکتور

اگر چراغ حقیقت شبی شود روشن
تو در برابر آن موش کوری ای دوکتور

برای اینکه تو را شهره در جهان سازم
سروده ام غزل بیشعوری* ای دوکتور

#امیر_وحدتی_یگانه
* کتاب بیشعوری خاویر کرمنت
ارسال پاسخ
مهدی جلالی وند (دلی)
۴ روز پیش
درود جناب وحدتی گرامی
احسنت
قلمتان مستدام
خندانک خندانک
جمیله عجم(بانوی واژه ها)
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
امیر وحدتی        یگانه
درود و سپاس از حضور سبز
جناب جلالی وند عزیز.
زنده باشید.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
علی نظری سرمازه
۴ روز پیش
ببین دکتر !
هوایم گرگ و میش است
هزاران نوشداروی تو نیش است
کسی که نزد تو از فقر نالد
همان بیمار ثروتمند پیش است خندانک خندانک خندانک
درود جناب یگانه
زیباست خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
امیر وحدتی        یگانه
درود ها خدمت جناب استاد نظری عزیز
و سپاس از تقدیمی زیبایتان.
تقدیمی بداهه:
یکی درمانده اندر کار خویش است
یکی اندر پی بشقاب و دیش است

ز یکسو شیرها را دم بریدند
ز یکسو کوسه ای در فکر ریش است

هر آنکس که کند با چرخ بازی
در این بازی از اول مات و کیش است
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
مریم رمضانی
۴ روز پیش
ز نردبان فلک کله پا شدم ناگه
ترک نشسته به جام بلورم ای دکتر خندانک خندانک خندانک
درود جناب یگانه ارجمند!
مطلب مهمی را نشانه گرفته‌‌اید و
قلمتان ارزشمند است بر نقد برخی و مدح برخی دیگر
حقا که باید بر این الفبا بالید خندانک

امیر وحدتی        یگانه
درودها بر سرکار خانم رمضانی ادیب فرزانه.
حضور سبزتان موجب دلگرمی است.
ممنون.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
محمد علی رضاپور
۴ روز پیش
درود و ارادت
هماره غرق لذت حضور باشید بزرگوار خندانک خندانک خندانک
امیر وحدتی        یگانه
درودها بر جناب رضا پور
دوست ارجمند سروش سرایم.
مهرتان ماندگار و از حضورتان
سپاس.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
بهروز چارقدچی (مجنون)
۴ روز پیش
استاد وحدتی جان
درود بر شما
استاد خسته شدیم از جناب دکتر شما
استاد عزیزم ما و هم کیشانمان به دکتر مراجعه نمی‌کنیم ، دکترها به ما مراجعه میکنند ( مزاح)
مثل همیشه عالی هستید و لقب قافیه باز برای جنابتان کم است. باید به فکر لقبی بالاتر باشم
شما جان من هستید
امیر وحدتی        یگانه
سلام عزیز دل جناب چارقدچی.
راستش خودم هم خسته شده ام
و الان یک ماه است که دستم آویزان
گردنم می باشد. اگر خدا بخواهد شنبه
خلاص خواهم شد.
امیدوارم که هیچگاه به دکتر و بیمارستان
راهتان نیفتد، بویژه به این گروه از
دوکتورها:👇👇
بیشعوری*
تو از زمین و زمانه بدوری ای دوکتور
پدیده ای خفن و نوظهوری ای دوکتور

نَنَت تو را ز ازل دوک تور زاییده
نبوده است بکارش قصوری ای دوکتور

ز نردبان تقلب بزن برو بالا
تو اهل عربده و ضرب و زوری ای دوکتور

شنیده ام که سئوالات مانده بی پاسخ
ز آزمون گذشتی چه جوری ای دوکتور؟؟!!

اگر چه صاحب عنوان دکترا هستی!
ولی دریغ که دور از شعوری ای دوکتور

ز #خضر و آب حیاتش تو را نشانی نیست
چرا که مایه ی فسق و فجوری ای دوکتور

ز طعم دلکش و پر چرب لقمه های حرام
بسان کنده درختی قطوری ای دوکتور

ولیک طبل پرآوازه ای و تو خالی
چو باد معده پر از قار و قوری ای دوکتور

همینکه تکیه زدی بر اریکه ی قانون
تو مست جام شراب غروری ای دوکتور

بساط مرکز قانون برای تو حیف است
تو لایق لحد و خاک گوری ای دوکتور

شبی که حکم بگیرد جناب عزرائیل
خوراک یک شبه مار و موری ای دوکتور

فتاده از لب بامت چو تشت رسوایی
چو موش آب کشیده نموری ای دوکتور

اگر چراغ حقیقت شبی شود روشن
تو در برابر آن موش کوری ای دوکتور

برای اینکه تو را شهره در جهان سازم
سروده ام غزل بیشعوری* ای دوکتور

#امیر_وحدتی_یگانه
* کتاب بیشعوری خاویر کرمنت
و قول میدهم که دیگه از دکتر
و دوکتور مطلبی ننویسم 😁😁
ارسال پاسخ
مجید بهلول (میثم)
۴ روز پیش
درود‌بر‌استاد‌گرامی‌

بسیار‌عالی‌ودلنشین

همواره‌‌برقرار‌باشید خندانک

خندانک خندانک خندانک
امیر وحدتی        یگانه
درود بر ادیب ارجمند
جناب بهلولی عزیز.
زنده باشید . سپاسگزارم.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
عمران افشاری(سپیدار)
۴ روز پیش
💐💐💐🌹🌹🌹
امیر وحدتی        یگانه
درود ‌ سپاس جناب افشاری.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
سحر کرمی
۳ روز پیش
درود و عرض ادب استاد وحدتی گرامی
زیبا و دلنشین بود لذت بردم
مانا باشید و قلمتان رقصان🌹🍀👏👏
امیر وحدتی        یگانه
درودها بر سرکار خانم کرمی.
حضور سبزتان را سپاس.
زنده باشید.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
حمیدرضا متولی
۳ روز پیش
درود بر جناب عزتی
زیبا سروده اید
برقرار باشید
شوربختانه تب مدرک گرایی آن قدر در جامعه بالاست که همه به ویژه مدیران کشور تلاش می کنند یه هر شکلی شده این عنوان را یدک بکشند و این یکی از مشکلات بزرگ جامعه است ما هم امیدواریم که از نوع دومش نبوده باشیم
برقرار باشید.
🌹🌷🌷🌷
امیر وحدتی        یگانه
درود ‌ عرض ادب جناب متولی.
از همراهی و همدلی تان سپاسگزارم.
پاینده باشید.
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
بهروز چارقدچی (مجنون)
۳ روز پیش
درود مجدد
استاد یگانه
نسبت به مدرک دکترا و پزشکی هیچ نظری ندارم چون میدانم که هر دو مدرک ( اگر بدون رانت) اخذ شود بسیار سخت و دشوار است . لیکن در بین دوستان ما افراد بیکار را مهندس صدا میکنیم ( مزاح)
امیر وحدتی        یگانه
درودها بر دوست گرانقدرم
جناب چارقدچی عزیز.
دگر از دکتر و دوکتور! نرانم سخنی
میروم در پی مجنون به دشتی دمنی
بیخیال گذر عمر نشینم لب جوی
تا زنم بر غم ایام کمی تودهنی
با اجازه از این پس بجای دکتر
از مهندس می نویسیم😁😁
تقدیم بر مهندسین عزیز سایت:
بلایه دوشمویه بیر ثانیه مهندسیمی
دوشه گوزو گله گلخانیه مهندسیمی

گوراخ سفارش ایدیم ساقی دلارامه
چیکنده گوشه ی میخانیه مهندسیمی

قوناق ایده او گوزل یاریمی محبتینن
شراب نابیله پیمانیه مهندسیمی
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


(متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
ارسال پیام خصوصی

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

مشاعره

کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
1