سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

يکشنبه ۱۷ خرداد

پنجره

شعری از

احمد قاسمی

از دفتر آدمک نوع شعر غزل

ارسال شده در تاریخ ۳ روز پیش شماره ثبت ۱۴۶۱۸۴
  بازدید : ۱۰۱   |    نظرات : ۱۴

رنگ شــعــر
رنگ زمینه
دفاتر شعر احمد قاسمی
آخرین اشعار ناب احمد قاسمی

منِ بیچاره اگر پنجره‌ای باز کنم 
سره از حوصله‌ی ناسره‌ای باز کنم
 
زلف تو در پی یک، جرعه هوایی تازه 
من از این روزنه‌ها گستره‌ای باز کنم 
 
مشکلی نیست که آزردن دل قانونی‌ست 
 هر کجا ناز کنی تبصره‌ای باز کنم
 
منِ و تو هر دو گرفتار شب و پنجره‌ایم
گره‌ای کور که از شب‌پره‌ای باز کنم 
 
موی تو نقطه‌ی آغاز جهان است کمی 
بنشین تا که ز دنیا گره‌ای باز کنم
۸
اشتراک گذاری این شعر
نقدها و نظرات
شاهزاده خانوم
۵ روز پیش
روان و خوش‌موسیقی‌ست خندانک
با تصویرهایی دلنشین...‌ خصوصا بیت سوم، قانون و تبصره

درود بر شما خندانک
عباسعلی استکی(چشمه)
۴ روز پیش
بسیار زیبا و دلنشین بود خندانک
طاهره حسین زاده (کوهواره)
۲۰ ساعت پیش

سلام و درود

غزلی ناب و ظرافت‌نهاد و معناپرور

در بحر زیبای رمل مثمّن مخبون محذوف

سلامت و دلشاد باشید
قلم تان جاودان نویسا

سحرفاطمی زیرک
۵ روز پیش
درود برشما خیلی زیباست واقعا از اون سروده هاییست که به دلم نشست موفق باشید
سید مجتبی یحیی نژاد
۵ روز پیش
سلام واحترام
زیبا و دلنشین
خندانک خندانک خندانک خندانک
سحر کرمی
۵ روز پیش
درودها جناب قاسمی گرامی
زیبا و دلنشین و پر احساس
قلمتان سبز و ماندگار👏🌹
امیر وحدتی        یگانه
۴ روز پیش
درود بر ادیب ارجمند
جناب قاسمی.
غزلی روان و زیبایی است.
رد قلمتان مانا
تقدیمی:
پر کنم جام تو را با غزل تازه دمی
در کنارش عسلیّ و کره ای باز کنم
خندانک خندانک
ابوالحسن انصاری (الف رها)
۴ روز پیش
درود تان دوست ادیب
زیباست

سلامت و سرفراز باشید خندانک خندانک خندانک خندانک
میکائیل نجفی(سراب )
۴ روز پیش
درود بر جناب قاسمی عزیز..
بسیار دلنشین..
خوش آمدید..
خندانک خندانک
خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
۴ روز پیش
درود جناب قاسمی گرامی
زیبا سرودید
خندانک خندانک خندانک
عباس ابراهیمی رستاقی
دیروز
درود جناب قاسمی عزیز
پر احساس و دلنشین بود
لذت بردم خندانک خندانک خندانک خندانک
نعمت طرهانی(پورمستان)
دیروز
درود بیکران جناب قاسمی گرانقدر

«منِ بیچاره اگر پنجره‌ای باز کنم...» از همان بیت اول خندهام گرفت. چه طنازي چه دردمندانه. «مشکلی نیست که آزردن دل قانونی‌ست» واقعاً قتلِ دل با مجوزِ ناز! و بعد «گره‌ای کور که از شب‌پره‌ای باز کنم» - چه کنایه‌ی نابی. راستی آن بیت آخر را نگو که تمام هستی را در یک گره‌ی مو خلاصه کرده. به جرأت می‌گویم یکی از خوش‌قافیه‌ترین و هوشمندانه‌ترین غزل‌های این روزهاست. تبریک بی‌اندازه.
فرامرز عبداله پور
دیروز
درود
زیبا و دلنشین سروده اید
رقص قلمتان ابدی
🌹🌹🌹
محمد رسا
۱۹ ساعت پیش
درود جناب قاسمی
با زبانی خاص و منحصربه‌فرد، که به‌روشنی از آنِ شماست، سروده‌اید
👏🏻👏🏻🌺🌺🌺
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


(متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
ارسال پیام خصوصی

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

مشاعره

کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
0