يکشنبه ۱۷ خرداد
|
دفاتر شعر مهدی جلالی وند (دلی)
آخرین اشعار ناب مهدی جلالی وند (دلی)
|
........آه دل........
آهی کشیدن هر دو دنیایش داد
ای داد بر آن آهی که از دل سرداد
عالم همه بازیچۀ دستش می بود
حیرت که به یک بازدمی خاک افتاد !
#انشاالله هیچ عزیزی بر دل ما آه نکشد #
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما شاهزاده خانم شاعر گرانقدر ممنون از حسن توجه شما .. بله کاملا درسته . شما یکی از وزن های رایج در دوبیتی را دقیق ذکر کردید .. .. در این شعر هم منظور از دوبیتی .. مفهوم ساختار فیزیکی دو بیت است با وزن و آهنگ خاص خودش( شروع با هجای بلند. از زیرشاخه های رباعی ) که در جستجوی معنا میباشد ...... در اصل هم چه رباعی چه دوبیتی یا هر وزنی همگی دو بیت دارند و از این منظر ، بنده در منوی انتخاب ارسال شعر گزینه دو بیتی را زدم . تشکر از بیان شیوا و شعر زیبایی که خواندید . قلمت مستدام  مانا باشید | |
|
درود جناب استکی عزیز نظر لطفتان است . ممنونم از حضور گرمتان برقرار باشید . | |
|
با سلام خانم خدابنده شاعره گرانقدر بسیار سپاسگزارم از حضور صمیمانه شما نظر لطفتان است مانا باشید . | |
|
درود بر جناب لطفی عزیز سپاس گذارم فراوان . نظر لطف دارید . برقرار باشید . | |
|
درودتان جناب یحیی نژاد گرانقدر سپاس بیکران از لطفت. حق یارت برادر | |
|
درود بر استاد حاجی پوری ارجمند سپاسگزارم نظر لطفتان است . برقرار باشید | |
|
درود جناب نجفی گرامی سپاس از حضور گرمتان | |
|
درودتان جناب حسنی عزیز سپاس بی کران لطف دارید مانا باشید | |
|
درودتان جناب حسینی پور عزیز سپاس از حسن توجه حضرت عالی .. بله درست فرمودید . .. ممنونم از نکته ای که فرمودید در نظرم است حتما . قلمتان مستدام  . | |
|
درود بانو رمضانی گرانقدر سپاس بیکران. . محبت دارید .. قدردان حضور صمیمانه و پر مهر شما هستم مانا باشید | |
|
درود بر جناب فخوری گرامی . سپاس . قدر دان همراهی شما هستم | |
|
درودتان .. جناب طرهانی گرانقدر سپاس بیکران .. نظر لطف دارید پاینده باشید | |
|
درود بر شما جناب میاحی ادیب گرانمایه . سپاس از حسن نظرتان . خشنود هستم که این دو بیت نظر مساعد شما را جلب کرد .. حرف دلی گفتیم و خوش باد که بر دل شما نشست . مانا باشید | |
|
درود برشما بانو کرمی شاعره هنرمند و محترم ممنونم از مهر و حضور صمیمانه شما نظر لطف دارید . مانا باشید . | |
|
درود بر جناب فیضی عزیز سپاس بیکران ..از حسن نظرتان . نظر لطف دارید برقرار باشید | |
|
درود بر استاد چارقدچی گرانقدر . ادیب محترم سپاس از حسن توجه حضرت عالی نظر لطفتان است ... قطعا نکته ای که در باب نقل قول شاهزاده خانم فرمودید را مد نظر دارم .. سپاس از همراهی صمیمانه شما پاینده باشید | |
|
درود بر شما جناب رضاپور عزیز سپاس بی کران لطف دارید مانا باشید | |
|
درود بر جناب بهلول شاعر گرانقدر نظر لطف دارید سپاسگزارم از مهر شما مانا باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اما نوشتهی شما دوبیتی نیست...
دو بیتی بر وزن مفاعیلن مفاعیلن فعولن هستش و با هجای کوتاه آغاز میشه...
مثل اشعار باباطاهر... یا فایز دشتستانی...
به موسیقی این دوبیتی از فائز توجه کنید و بعد با موسیقی نوشتهی خودتون مقایسه کنید بدون تقطیع هجایی...
رخت تا در نظر میآرم ای دوست
خودم را زنده میپندارم ای دوست
ولی چون تو برفتی یار فایز
بگو این دل به کی بسپارم ای دوست...
درود بر شما
روزتان نیکو