سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

بسم الله الرحمن الرحیم به سایت خودتان شعرناب خوش آمدید مدیر موسس سایت ادبی شعرناب فکری احمدی زاده(ملحق)

يکشنبه ۱۷ خرداد

آه دل

شعری از

مهدی جلالی وند (دلی)

از دفتر خردنامه نوع شعر دوبیتی

ارسال شده در تاریخ ۶ روز پیش شماره ثبت ۱۴۶۱۶۸
  بازدید : ۶۹   |    نظرات : ۳۹

رنگ شــعــر
رنگ زمینه
دفاتر شعر مهدی جلالی وند (دلی)
آخرین اشعار ناب مهدی جلالی وند (دلی)

........آه دل........
آهی  کشیدن  هر دو دنیایش داد
ای داد بر آن آهی که از دل سرداد

عالم همه بازیچۀ دستش می بود
حیرت که به یک بازدمی خاک افتاد  !
 
#انشاالله هیچ عزیزی بر دل ما آه نکشد #
۷
اشتراک گذاری این شعر
نقدها و نظرات
شاهزاده خانوم
۵ روز پیش
مفهوم خوبی داره... و ما هم ان‌شاءالله می‌گوییم...
اما نوشته‌ی شما دوبیتی نیست...
دو بیتی بر وزن مفاعیلن مفاعیلن فعولن هستش و با هجای کوتاه آغاز میشه...
مثل اشعار باباطاهر... یا فایز دشتستانی...
به موسیقی این دوبیتی از فائز توجه کنید و بعد با موسیقی نوشته‌ی خودتون مقایسه کنید بدون تقطیع هجایی...

رخت تا در نظر می‌آرم ای دوست
خودم را زنده می‌پندارم ای دوست

ولی چون تو برفتی یار فایز
بگو این دل به کی بسپارم ای دوست...

درود بر شما خندانک
روزتان نیکو خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بر شما شاهزاده خانم شاعر گرانقدر
ممنون از حسن توجه شما ..
بله کاملا درسته . شما یکی از وزن های رایج در دوبیتی را دقیق ذکر کردید .. .. در این شعر هم منظور از دوبیتی .. مفهوم ساختار فیزیکی دو بیت است با وزن و آهنگ خاص خودش( شروع با هجای بلند. از زیرشاخه های رباعی ) که در جستجوی معنا می‌باشد ...... در اصل هم چه رباعی چه دوبیتی یا هر وزنی همگی دو بیت دارند و از این منظر ، بنده در منوی انتخاب ارسال شعر گزینه دو بیتی را زدم .
تشکر از بیان شیوا و شعر زیبایی که خواندید .
قلمت مستدام
خندانک خندانک مانا باشید خندانک خندانک خندانک
ارسال پاسخ
عباسعلی استکی(چشمه)
۴ روز پیش
درود بزرگوار
دلنشین و زیباست
با آهنگ خوش رباعی خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود جناب استکی عزیز
نظر لطفتان است .
ممنونم از حضور گرمتان
برقرار باشید .
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
محمدرضا آزادبخت
۴ روز پیش
درود جناب جلالی وند زیبا سرودی
معصومه خدابنده
۵ روز پیش
سلام و احترام جناب جلالی وند شاعر ارجمند
درود بر شما
سروده ی زیبایی ست
موفقيت هاتون روز افزون
مهدی جلالی وند (دلی)
با سلام خانم خدابنده شاعره گرانقدر
بسیار سپاسگزارم از حضور صمیمانه شما
نظر لطفتان است
مانا باشید .
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
حسن لطفی
۵ روز پیش
سلام آقا مهدی
رباعی خوبی بود زبان حال زیبا
مرحبا خندانک خندانک خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بر جناب لطفی عزیز
سپاس گذارم فراوان .
نظر لطف دارید .
برقرار باشید .
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
سید مجتبی یحیی نژاد
۵ روز پیش
سلام و احترام
ای داد بر آن آهی که از دل سرداد
عالی
خندانک خندانک خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درودتان خندانک
جناب یحیی نژاد گرانقدر
سپاس بیکران از لطفت.
حق یارت برادر
خندانک
خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
۵ روز پیش
درود بر شما جناب جلالی وند بزرگوار 🌺🌺🌸
دوبیتی زیبایی سرودید 🌺🌺🌺
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بر استاد حاجی پوری ارجمند
سپاسگزارم
نظر لطفتان است .
برقرار باشید
خندانک خندانک
خندانک
ارسال پاسخ
میکائیل نجفی(سراب )
۵ روز پیش
درود بر شما..
بسیار زیبااست..
خندانک خندانک
خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود جناب نجفی گرامی
سپاس از حضور گرمتان
خندانک خندانک خندانک
ارسال پاسخ
محمد حسنی
۵ روز پیش
سلام جناب جلالی وند
مفاهیم بسیار زیبا هستند
در پناه خدا باشید خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درودتان
جناب حسنی عزیز
سپاس بی کران
لطف دارید
مانا باشید خندانک خندانک
ارسال پاسخ
 محسن حسینی پور
۵ روز پیش
با درود فراوان
جناب جلالی وند گرامی
شعر زیبایی سروده اید .شعر تان بر وزن یکی از اوزان رباعی منطبق است البته در مصرع اول اگر "کشیدن" را به "چو کشید" تبدیل کنید مشکل وزنی آن برطرف می شود.
پاینده و سرافراز باشید.
مهدی جلالی وند (دلی)
درودتان جناب حسینی پور عزیز
سپاس از حسن توجه حضرت عالی ..
بله درست فرمودید . .. ممنونم از نکته ای که فرمودید در نظرم است حتما .
قلمتان مستدام
خندانک خندانک .
ارسال پاسخ
مریم رمضانی
۵ روز پیش
درودتان!
اندیشه‌ور و پرمعناست خندانک خندانک خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بانو رمضانی گرانقدر
سپاس بیکران. .
محبت دارید ..
قدردان حضور صمیمانه و پر مهر شما هستم
مانا باشید
خندانک خندانک

ارسال پاسخ
رحیم فخوری
۵ روز پیش
خندانک خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بر جناب فخوری گرامی .
سپاس .
قدر دان همراهی شما هستم
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
نعمت طرهانی(پورمستان)
۵ روز پیش
درود بر شما
خندانک خندانک خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درودتان .. جناب طرهانی گرانقدر
سپاس بیکران ..
نظر لطف دارید
پاینده باشید
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
جلیل میاحی
۵ روز پیش
درود جناب جلالی‌وند عزیز و گرامی خندانک
خندانک خندانک خندانک
این دوبیتی، پژواکِ آهی است که از دلِ سرد برمی‌آید و
جهانی را به زیر می‌کشد.
چه نیکو گفتید که هیچ عزیزی بر دل ما آه نکشد. خندانک
خندانک خندانک خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بر شما جناب میاحی ادیب گرانمایه .
سپاس از حسن نظرتان .
خشنود هستم که این دو بیت نظر مساعد شما را جلب کرد ..
حرف دلی گفتیم و خوش باد که بر دل شما نشست . خندانک خندانک
مانا باشید
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
سحر کرمی
۵ روز پیش
درود بر شما جناب جلالی وند گرامی
زیبا و دلنشین
👏👏👏🌹
مهدی جلالی وند (دلی)
درود برشما بانو کرمی شاعره هنرمند و محترم
ممنونم از مهر و حضور صمیمانه شما
نظر لطف دارید .
مانا باشید .
خندانک خندانک خندانک
ارسال پاسخ
علیرضا فیضی
۵ روز پیش
درود بر شاعر پر احساس استاد جلالی وند خندانک خندانک خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بر جناب فیضی عزیز
سپاس بیکران ..از حسن نظرتان .
نظر لطف دارید
برقرار باشید
خندانک خندانک خندانک
ارسال پاسخ
بهروز چارقدچی (مجنون)
۵ روز پیش
جناب جلالی وند
شاعر خوش سیما و فرهیخته درود بر شما
همیشه اشعارتان حاوی پیامهای اخلاقی است.
در خصوص وزن نیز شاهزاده خانوم اشاره فرمودند
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بر استاد چارقدچی گرانقدر . ادیب محترم
سپاس از حسن توجه حضرت عالی
نظر لطفتان است ...
قطعا نکته ای که در باب نقل قول شاهزاده خانم فرمودید را مد نظر دارم ..
سپاس از همراهی صمیمانه شما
پاینده باشید
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
محمد علی رضاپور
۴ روز پیش
درودتان جناب جلالی وند گرامی
موفق باشید خندانک خندانک خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بر شما جناب رضاپور عزیز
سپاس بی کران
لطف دارید
مانا باشید
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
مجید بهلول (میثم)
۴ روز پیش
درود‌بر‌شاعر‌گرامی جناب جلالی

زیبا‌ودلنشین بود

پاینده باشید خندانک خندانک
مهدی جلالی وند (دلی)
درود بر جناب بهلول شاعر گرانقدر
نظر لطف دارید
سپاسگزارم از مهر شما
مانا باشید
خندانک خندانک
ارسال پاسخ
فرهاد معظمی
۳ روز پیش
حضی بردیم. بی مثال...افرین
مهدی جلالی وند (دلی)
۳ روز پیش
درود بر شما جناب معظمی ادیب گرانقدر
سپاس از حضور گرم حضرت عالی ..
و تشکر از حسن نظرتان ..
مانا باشید
در پناه حق خندانک خندانک
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


ارسال پیام خصوصی

نقد و آموزش

نظرات

کاربران اشتراک دار

محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

مشاعره

کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
0