سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    سکوت

    شعری از

    مجیدنیکی سبکبار

    از دفتر برای او نوع شعر غزل

    ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۰ دی ۱۴۰۰ ۱۸:۱۷ شماره ثبت ۱۰۶۱۳۵
      بازدید : ۱۶۰۶۲   |    نظرات : ۲۶

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه

    صدای ارسالی شاعر:
    سکوت
     
    در باغ بلبلان را فریاد از چه باشد
    با اینکه گل و غنچه پر برگ  و سبزه باشد
    گل ها بروی بلبل باشند در تبسم
    گو مرغکان چه خواهند یا این بهانه باشد
    گوشت به نغمه پر کن صبح سحر به بستان
    فوجی ز نغمه خوانان بینی به شاخه باشد
    باد صبا ز شیراز آمد به بزم آنان
    حاشا  که مطربان را دل ها فسرده  باشد
    سازند جمع مستان گردایه  د رگلستان
    تا از چه بلبلان را آه و فغانه باشد
    گل ها به رسم هدیه دادندمان ترنم
    خود خامشی گزیدند  وین تا همیشه باشد
    گفتند این سبب را آن بلبلان شیدا
    کردند ناله و آه چشمت ندیده باشد
    زین همهمه که هر روز  بر ما ست  گرد گلها
    یک خواهش است و  گل راپاسخ به خنده باشد
    وقت سحر چو خواهیم  صحبت کند ز دردش 
    با قطره اشک صورت  در حال گریه باشد
    ما جمله  بی نیازیم از صوت و قو ل و گفتار
    جز  بر لبان  دلبر حتی به کلمه باشد
    باد صبا بخندد بر اینهمه جوانی
    گر بین ما و گل ها کس را گمانه باشد
    این نغمه ها به آنست تا غنچه لب گشاید
    ما بین ما و آن ها نسبت چگونه باشد
    امداد جوید آنان نالان ز جمع یاران
    شاید گریزگاهی از چاه هدیه باشد
     
    گفت این که بار خودرا سازد سبک سبکبار
    غافل که بار مارا صدها فزوده باشد
    ۷
    اشتراک گذاری این شعر

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0