شعرناب

خداوند پر راز

به نام خداوندی که خالق این جهان پر راز است و خالق جهان کسب خرد.خداوندی که خالق هستی بازار پر رونق و پر جدل است.او دل آدمی را با وجود خود ساخت و تکه ای از آن را،از آن خود کرد.
این همه مخلوق از دستان و قدرت اوست؛پس باید او را سپاس و ستایش کنیم.مخلوقات جهان،شکر به جای آورید که درست است خالق خود را نمی‌بینید؛اما آن در دل های شما زنده و جاودان است.
خداوند،پر رمز و راز است و ما توانایی درک و تعقل در رموز بلند مرتبگی آن را نداریم.خداوندِ کریم و رحیم و جسیم و وسیم و شفیع،پر از آزادگی و رهنمایی،غمخوار بندگان خویش،در جهان،نعمت های فراوان قرار داد تا ما آدمیان ببینیم و بخوریم و بیاشامیم و شکر کنیم.خداوند زمین و آسمان،در قلب آدمیان است و قابل دیدن و نظاره کردن نیست.هیچگاه به حضور او در این جهان و آن جهان شک نداشته باشید که اگر کمی شک کردید با خود پرسش کنید که ای آدم،خالق این هستی و جهان عظیم چه کسی است که هیچ نقصی در آفرینش ندارد؟
آنجاست که میگویید آری خداوندی وجود دارد که خالق تمام هستی باشد.
حال اگر با خود گفتید که ای آدم مگر تکنولوژی را او آفریده است؟
آری،درست است تکنولوژی را نیافریده،اما آدمیان را با عنایت تفکر و تعقل آفریده و به آن تدبیر و پرورش آموخته تا از عقل خود به درستی استفاده کند و تمام سر چشمه های هستی به خداوندگار عالمیان،خدای یگانه باز میگردد.
پس بندگان صالح همیشه شکر گذار پروردگار یکتا باشید.


0