شعرناب

ظاهر و باطن اعمال

بسم الله الرحمن الرحیم
یا ارحم الراحمین
انسان ها تا جایی که در جهت بهشت و یا جهنم عمل خود را با شاکله ی وجود پیوند ندهند هیچ گاه بهشتی یا جهنمی نمیشوند. واضح تر آنکه اگر خودشان ندانند کاری که میکنند گناه است پس درب جهنم به رویشان باز نمیشود( شیطنت در معصومیت، البته که اثر وضعی خود را در ویرانی حقیقت وجود آدمی میگذارد و این را بوضوح در جوامع غربی میبینیم. امروزه با حضور بیشمار وسایل ارتباط جمعی در اقصی نقاط جهان دیگر جایی برای شیطنتِ بی انتخاب نیست.)
و بر عکس اگر خودشان ندانند کار نیکی که انجام میدهند باغی بهشتی در عمق جان میسازد به واقع عملی صالح بدون ایمان انجام داده اند که خوب معلوم است چنین افرادی بخاطر پرده های مختلف عاجز از درک عمیق تاثیر عمل صالح هستند چرا که اتصال به حقایق با قدرت مراتب ایمانی امکان پذیر است. و اما استدراج یعنی خروج تدریجی از جایگاه ایمانی و یا سقوط یک دفعه ی یک مومن حزب اللهی به خودش مربوط است. لوازم مختلفی به جهت جلوگیری ازین دردناک ترین اتفاق است، اما آنچه که از همه مهم تر است نشکستن دل مهدی فاطمه سلام الله علیه است.
اگر خدای ناکرده برای کسی در جبهه ی حق این اتفاق افتاد ما بقی با حفظ متانت و دعا برای فرد مورد لغزش قرار گرفته، باید خط خود را در عمق جان جدا کنند. ابدا چیزی در عالم تکان نخواهد خورد، چند صباحی فرصت خدمت برای استقرار اهداف والای اسلام برای عبد باوران پدید آمده تا خود را نشان دهند، اگر طغیان کنند به لطایف الحیلی سرکوب میشوند و اگر همراه باشند به عزت حقیقی دست می یابند. توفیق، خاستگاه اصلی بندگان سراپا تقصیری چون من است. پس
و من الله توفیق.
سعید صادقی
۲۴ محرم ۱۴۴۱
۲ مهر ۱۳۹۸


0