شعرناب

راز لحظه ها

بسم الله الرحمن الرحیم
لا حول و لا قوة الا بالله
مرگ آگاهی کلید کشف حجاب ها و رسیدن به ورای دنیای تعلقات و رسیدن به عالم مجردات است و درین معنا هرچه مرگ آگاه تر حجاب ها در نوردیده تر.
و باز هم در این معناست که مولا علی علیه السلام مظهر العجائب هیچ حجابی مقابلش نبود. او که همواره میگفت انس من با مرگ در راه خدا از انس طفل به پستان مادر بیشتر است!!!.
مرگ آگاهی اساسِ به رگ و ریشه رساندن زندگی حقیقی ست. مرگ آگاهی نبض حیات را در پیکره ی وجودت به تپشی بشدت ملموس میکشد. مزه میکنی زندگی یعنی چه. قدر لحظه را می فهمی. آری لحظه آوردگاه حیاتی طیب از شریان اصلی زندگانی معنوی بر پیکره ی حیات مادی است
راز آنکه لحظه ای تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است در همین است. محصول تفکر ، آن تفکرِ همراه با تذکر باطنی محصولش در بستر لحظه ها فراخوانی زندگی حقیقی ست. ساحت لحظه ورای مادیت است و مستقیما ابدیت و حقیقت حیات را معنا میبخشد. حقایق در بستر لحظه ها پیکر بندی میشوند تا در مسیر لایق برگزیدگان بنشینند و به مرور در تاریخ ماندگار شوند.
و اما مرگ آگاهی بالاترین دور انداز تعلقات و نزدیک ترین دست آویزِ آنسوی قصه است. میان این دو جهان را که دنیا و آخرت است، تنها رندان عالم دریافتند چگونه تناسب ایجاد کنند. مرگ آگاهانه لحظه ها را فراخوانی میکنند تا به کوچک ترین واحد قابل شمارشِ زمان دنیوی رنگ زندگی حقیقی بدهند.
و من الله توفیق


0