سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      دروازه های امیدواری
      ارسال شده توسط

      بهمن بیدقی

      در تاریخ : پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۴:۱۵
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۲۸۰ | نظرات : ۰

      دروازه های امیدواری
       
      مجلس ختمی رفته بودم . واعظی بالای منبر رفت . ازمرگ گفت و ازعاقبت مردمان .
      هرجمله‌ای که از دهانش خارج می‌ شد می ‌دیدم که مجلس را نا امید و نا امیدتر می کند به گونه ای که با انرژی منفی اش ، مجلس انگار وا رفت .
      جملاتش را در ذهنم ، با جملات کتاب خدا تطبیق می دادم و لحظه ‌به ‌لحظه بر من بیشتراثبات می شد که او در زیر ظاهراسلام ، باطنی از کفر دارد و دروغگویی بیش نیست .
      ازخدا که حرف میزد ، او را العیاذ بالله هیولایی می نمایاند که هدفی جز زجرعالمیان ندارد وحساب همه ساخته است البته به جزخودش که دراوج منبر قرارداشت ودیگران را ریز می دید ، درحالی که برعکس دیدگاه او را داشتم .
      به نظر او، همه کارشان ساخته بود و کسی نمی‌توانست استغفرلله ازبی مهری او قِصِر در برود و باید به جرم آدم بودنش تا ابد بسوزد .
       
      موضوع ترس ازخدا ، نه ترسناکیِ خداست بلکه ترس ازعملی است که باعث ناخشنودی آن مهربان ترین میشود .
      البته موضوع حق الناس و اثرات ناشی ازآن ، موضوعی ست که باید سخت از آن ترسید ، در واقع حتی عدالت خدا نیز از محبتش سرچشمه می گیرد و او نمیخواهد اگرظلمی بر بنده اش روا شده، نادیده بگیرد و اگر کسی باعث دردی شده ، مسلماً باید  پذیرای همان درد باشد . در آنسرا که مانند این سرا نیست که گناهان بی جواب بماند ، تا ذره ی آخرش حسابرسی میشود . گناهکارباید تقاصش را پس بدهد .
       
      همیشه بهترست اگرمیخواهیم ازکسی بگوئیم و ازنظراتش بدانیم، بهتر اینست  که مستقیماً  از او و منابعی که مستقیماً  مربوط  به اوست استفاده کنیم ، تا جاهلانی همچون آن واعظِ  فوق الاشاره تلاش نکنند که به گمراهی مان بکشند . بخصوص اگرخواستیم ازخدا بگوئیم وسخنان ماورائی اش . چه مرجعی محکمتر و مستندتر از کتاب خدا .
      تعدادی  از آیاتی که  دروازه های امیدواری را درمقابل  روی مان  می گشایند  و به آینده  امیدوارترمان می گرداند تا بایستیم و بهتر ادامه دهیم را در ذیل آورده ام تا دلنوشته ام را متبرک به آنها گردانم .
       
      -- خدا کسی را که  برای او شريکی قرار دهد نمی آمرزد و جز آن ، هر گناهی را برای هر که خواهد می آمرزد و هر کس که برای خدا شريکی قرار دهد ، سخت به گمراهی افتاده است ( نساء116)
       
      -- چون ايمان آوردگان به آيات ما نزد تو آمدند ، بگو : سلام بر شما ، خدا برخويش مقرر کرده که شما را رحمت کند ، زيرا هرکس از شما که از روی نادانی کاری بد کند ، آنگاه  توبه کند و نيکوکار شود ، بداند که خدا آمرزنده و مهربان است( انعام54 )
       
      -- از رحمت خدا مايوس مشويد زيرا تنها کافران از رحمت خدا مايوس میشوند ( یوسف87 )
       
      -- بگو : ای بندگان من که برزيان خويش اسراف کرده ايد ، از رحمت خدا مايوس مشويد زيراخدا همه گناهان را می آمرزد . اوست آمرزنده و مهربان ( زمر53 )
       
      -- کسانیکه از گناهان بزرگ و زشتيها اجتناب میکنند - جز آنکه گناهی کوچک از آنها سرزند -  بدانند که آمرزش پروردگار تو وسيع است و او به شما آنگاه که از زمين  بيافريدتان وآنگاه که درشکم مادرتان پنهان بوديد  آگاهتر است . خويشتن را بی گناه مدانيد اوست که پرهيزگار را بهتر میشناسد ( نجم32 )
       
      -- ای کسانیکه  ايمان آورده ايد ، آيا شما را به  تجارتی که ازعذاب دردآور رهاييتان دهد راه بنمايم ؟
      به خدا وپيامبرش ايمان بياوريد، ودر راه خدا با مال وجان خويش  جهاد کنيد و اين برای  شما بهتراست اگر دانا باشيد ، گناهان  شما را می آمرزد و به بهشتهايی که درونش نهرها جاری است ونيز خانه هايی خوش و پاکيزه دربهشتهای جاويد داخل میکند ، و اين پيروزی بزرگی است ، و نعمتی ديگر که دوستش داريد : نصرتی است از جانب خداوند و فتحی نزديک ، و مؤمنان را بشارت ده . ( صف13-10)
       
      -- ای کسانیکه ايمان آورده ايد، به درگاه خدا توبه کنيد، توبه ای ازروی اخلاص،باشد که پروردگارتان  گناهانتان را محوکند وشما را به بهشتهايی داخل کند که درآن نهرها جاری است . درآنروز خدا پيامبرو  کسانی را که با او ايمان آورده اند فرو نگذارد ، و نورشان  پيشاپيش و سمت راستشان  در حرکت باشد میگويند :
      ای پروردگارِما ، نورما را برای ما به کمال رسان وما را بيامرز، که  تو برهرکاری توانا هستی .       ( تحریم 8)
       
      -- او آمرزنده ودوست دارنده است . اوست صاحب عرش ارجمند .هرچه را اراده کند به انجام میرساند
      ( بروج16-14 )
       
      -- ای روح آرامش يافته، خشنود وپسنديده به سوی پروردگارت بازگرد، ودرزمره بندگان من داخل شو، و به  بهشت من درآی ( فجر30-27) 
       
      بهمن بیدقی 98/12/17

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۹۷۶۹ در تاریخ پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ۰۴:۱۵ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0