سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      مدارهیچ
      ارسال شده توسط

      فریباایازی روزبهانی

      در تاریخ : چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۳:۴۸
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۵۴۲ | نظرات : ۰

      وقتی هیچ چیز در مدار خودش نمی گردد؛ قرار نگرفتن ظفر در مدار جای تعجب ندارد.
      خبر می رسد انتگرال از کتاب ریاضی حذف می شود کتاب تاریخ جهت تطهیر روس ها تحریف می گردد . آثار بزرگان ادبیات از کتاب فارسی خط می خورد.
      "کلاس خوابی" پدیده رایج مدارس می گردد و مشاوران مدارس چاره ای نمی اندیشند . نشاط و موسیقی در مدارس با سند۲۰۳۰ مرتبط می گردد. و دهها و بلکه صدها افتراق هست و هیچ مسئولی پاسخگو نیست اگر فعالان رسانه دست به قلم شوند ، نفوذی خوانده می شوند که از بیرون کشور خط می گیرند.
      اگرچه سرمای بی تفاوتی این روزها حاصل بدبینی های اخیر است ، اما از تشکل های معلمان نیز بخاری برنمی خیزد تا شایداز برودت این روزها بکاهد .
      نگرش امنیتی صرف به مقوله آموزش هرگز راهگشا نبوده و نیست باید راهی جدید جست به واقع اگر مجلس آتی ،مجلس انقلابیون خواهد بود که گام دوم انقلاب برداشته شود؛ لازم است تمهیداتی صورت گیرد تا آموزش و پرورش اولویت نظام گردد . آموزش در چهار سوی مبهم" کنکور" پریشان تر از هر زمان دیگر است ." پرورش " تنها رکن ناشناخته مدارس است که در حلقه مرداب کلیشه ها گرفتار شده است برنامه های کلیشه ای اغلب تکراری و بدون جذابیت برای دانش آموزان مدارس است
      چنانکه دانش آموزان از برنامه های پرورشی طرفی نمی بندند. و مهارتی کسب نمی کنند و در عین حال نشاط و سرزندگی در آن برنامه ها به چشم نمی خورد
      در امر آموزش شرایط به مراتبط دشوارتر است مدارس ما جزایر پراکنده و دور از یکدیگر هستند و هر کدام زمام آموزش را به سویی می برند . 
      مدارس خاص همتشان آموزش تا رسیدن به قله های موفقیت در کنکور و المپیاد است. مدارس دولتی تا جایی پیش می روند که همت دانش آموز و معلم می طلبد و بخش دیگری از فعالیت مدارس به بخشنامه های ارسالی از ادارات اختصاص می یابد .گویی برای خالی نبودن عریضه و تلطیف فضا آن را لازم می دانند.
      در فضای تیره روشن آموزش و پرورش و ابهام در مسیر کنونی، تنها سند مکتوب و قابل استناد "سند تحول بنیادین "است که هر بند آن مبهم تر از بند های دیگر است و تاکنون تفسیر روشن و دقیقی از این سند از هیچ مسئولی شنیده نشده است. هیچ راهکاری که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد از این سند آموزشی تعریف نگردیده است . ما فقط از ورای ساحت های هفتگانه ی آن می دانیم هدف نهایی وصول دانش آموزان به "حیات طیبه"است اما همین هدف مبهم است و برنامه ریزان آموزشی به درستی نمی دانند حیات طیبه چیست راه رسبدن به آن کدام است؟ 
      آیا مقوله آموزش و پرورش در کشور بی شباهت به ماهواره ظفرنیست؟ که با تمام تمهیدات لازم در مدار قرار نگرفت ؟
      اغلب اسناد بالادستی در آموزش و پرورش منفعل و ناکارآمد است.
      براستی بهتر نیست برنامه ریزان آموزشی یکبار برای همیشه اسناد بالادستی را مرور کنند شاید عامل این ناکارآمدی ها را جستند. این نسل و نسل های آتی آسان در مدار موسوم به" حیات پاک" قرار نخواهند گرفت قرائن نشان می دهد تعریف آنان از حیات پاک متفاوت از آن چیزی است که می آموزند دانش آموزان نسل جدید فارغ از باید ها و نبایدهای آموخته یا نیاموخته خودش راهش را انتخاب می کند 
      پس تا دیر نشده راهکاری باید جست.
       

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۹۶۸۹ در تاریخ چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ۰۳:۴۸ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0