سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    پست های وبلاگ

    شعرناب
    قاعده یِ سپاسگزاری از نگاهِ من
    ارسال شده توسط

    مجید خوش خلق سیما

    در تاریخ : سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۰۵:۴۳
    موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۷۱۶ | نظرات : ۲

    گاهی آنقدر بها و ارزش و وسعتِ کارِ نیک یک انسان زیاد و بزرگ است که نمی توان به هیچ صورت و با هیچ شیوه و روشی و در هیچ اندازه ای از پسِ سپاسگزاری و قدر دانی از آن مخصوصاً با زبان برآمد و نیز جبرانِ آن را باز گرداند.
    بی گمان واضح و مبرهن است افرادِ نیکوکار و نیز کارگشایان و آنانکه همواره حمایت از همنوعان را جزئی جداناشدنی از برنامه هایِ زندگی دانسته و نیز کمک ویاری رسانی به دیگران را در راستایِ جلبِ رضایتِ پروردگار و قسمت کردنِ دریافتی های شان از او با نیازمندان انجام می دهند و می تواند از ثروت ، قدرت ، دانش ، استعدادها ، قابلیّت ها و خصوصیّاتِ منحصربه فرد و سازنده و مفید شان باشد هرگز طمعِ سپاسگزاری و قدردانی را نداشته و چشم داشتی از فعالیّت ها و تلاش هایِ خیرخواهانه نداشته و در بیشترِ مواقع تا حدِّ ممکن حتّی رد و نامی هم از خود بر جای نمی گذارند.
    امّا معمولاً خودِ فردِ کمک گیرنده و مشمولِ بزرگواری ها و عطایا و هدایایِ این بزرگان جهتِ کاستن از فشارهایِ روحی و روانی و نیز عاطفیِ ایجاد شده در چنین وضعیّت هائی دوست دارند در واقع برایِ کمک به خود به شکلی وانمود کنند جبرانِ چنین محبّت هایی را نموده و توانسته اند کاری در قبالِ آنچه دریافت داشته اند به انجام رسانند.
    مسلّماً این ممکن نیست مگر فردِ کمک گیرنده بتواند آنچه دریافت داشته است را به شکلی موردِ استفاده و بهره برداری قرار دهد که منجر به یک زندگیِ برآزنده و افتخار آمیز و یا تبدیل به دست آوردی ارزشمند و مفید گردد و اینگونه آرامشِ خیال و رضایتِ قلبی و شادکامیِ فردِ نیکوکار از کارش فراهم آید و ببیند تلاش ها و کوشش هایش به حاصلی شایسته مبدّل گشته است.
    به نظرِ بنده یِ حقیر تنها به این صورت یعنی با ارسالِ پیام هایِ اخلاقی و معنوی و گاهی هم عاطفی و یا قرار گرفتن به مقدار توان و در حدِّ ممکن در زنجیره ای که همسنخ با فعّالیّت هایِ همان اشخاصِ خیّر و نیکوکار است می توان ذرّه ای از زحمات و مهربانی هایِ چنین انسان هایی را جبران و قدر شناسیِ خود را به آنان اعلام و از آنها سپاسگزاری نمود.
    باز بار دیگر لازم است ذکر گردد چنین انسان هایی هرگز کارهایِ نیکویِ خود را پیگیری نمی نمایند و در صددِ کسبِ نتیجه ای از به انجام رسانیدنِ فعّالیّت های شان نیستند امّا نمی شود انکار کرد در صورتِ مشاهده یِ صحنه هایی زیبا از آنچه کشته اند خود به خود خوشحال و انگیزه یِ بیشتری برایِ ادامه یِ راه و قرار گرفتن در راستایِ هدفِ خود می یابند ، همچون باغبانی که بی گمان از دسترنج و نتیجه یِ زحماتِ خود و آنچه تبدیل به محصولاتِ ارزشمند گشته است لذّت برده و مسرور می شود.
    پدر و مادر اغلب بی نیاز از فرزندان زندگی می کنند و معمولاً هیچگونه توقعی از اولادشان ندارند و همیشه و در همه حال شرایط و بستر را به بهترین شکلِ ممکن و گاهی بیشتر از حدِّ توانشان برایِ پیشرفت و رشد و شکوفاییِ همه جانبه یِ آنان فراهم می آورند و نیز تشویق شان می نمایند تنها رویِ زندگی و برنامه ها و اهدافِ خود متمرکز گشته و نگرانِ هیچ چیزِ دیگر نباشند هر چند اگر خود در رنج و عذاب و تنگنا به سر برند.
    تنها در یک وقت خود به خود سراسرِ وجودِ والدین سرشار از خرسندی و رضایت و افتخار گشته و خستگیِ سال ها تلاش و کوشش و رنج و نگرانی و دغدغه از تنشان خارج شده و بر نتیجه یِ حاصله احسند فرستاده و از پرورده یِ خود خوشنود می گردند و در پیشِ خلق سرافرازانه گردن می افرازند که فرزند به گونه ای زندگی و آنچنان زیبا رفتار کند و با اخلاق و مفید و مؤدب باشد و یا به آنچنان موفقیّتی نائل و جایگاه و رتبه ای را از آنِ خود سازد که او را بینِ دیگر انسان ها شاخص و دارایِ رتبه و مقامِ خاصی سازد.
    راستی چگونه می توان از پرودگارِ بزرگ که از هر چه هست و نیست بی نیاز است و مبرّا و اینچنین بزرگوارانه فرصتِ زندگی کردن بر قلمروش را به انسان بخشیده و او را چنین شگفت انگیز آفریده و در برخورداری از نعمات و برکاتِ اعجاز انگیز و بی همتا در هستی آزاد گذاشته است سپاسگزاری و قدردانی نمود و جبرانِ زحمت هایِ بی حسابِ او را به جای آورد؟

    ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
    این پست با شماره ۹۱۷۵ در تاریخ سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ۰۵:۴۳ در سایت شعر ناب ثبت گردید

    نقدها و نظرات
    کبری یوسفی
    پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ۲۱:۱۶
    سلام ودرود بر استاد بزرگوار جناب خوش خلق سیما
    آموختنی بود مرحبا ودرودتان پایا باشد خندانک خندانک خندانک
    مجید خوش خلق سیما
    پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ۲۲:۳۷
    درودها محضر مبارک استاد بانوی سرزمینم که همواره محبت و بزرگواری شان را شامل حال شاگردی چون من می نمایند .. برقرار و پاینده باشید .. بی شک درس جواب می دهیم نزد استادانی چون شما ... خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0