به نام خداوند بخشنده مهربان
🪻🍃🪻🍃🪻🍃🪻🍃🪻🍃🪻🍃🪻🍃🪻
آنچهبه دیده ی مهرو همراهی می خوانید❤️🙏
از نقطه ی آغازین خلقت ،خلقت نوری حضرات معصومین است
۱۴نور که اندک زمانی در قالب فیزیکی انسان متولدشدند
و مردم به آنان امامان عرب می گویند،
به دلیل اینکه آنها مدتی به شکل ظاهری انسانی
در کشورهای عربی زیسته اند
اما متعلق به هیچ زبان و سرزمینی نیستند.
همراه با سیرجامع شناسی آخرالزمان
،و شیطان شناسی آخرالزمان
قسمت ۲همراه با مهرواحترام
تقدیم نگاهتان،🙏❤️
🪻🍃🪻🍃🪻🍃🪻🍃🪻🍃🪻
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🪻خلقت نوری چهارده معصوم🪻
اگر تمام عقول جمع شوند
هرچه در پندار بیاوریم و فکروخیال و از اشیا تمیزدهیم
این مخلوق شما هست
چیزی را در ذهن می پرورانیم (کلام از معصوم)
من که از درک خودم عاجز هستم
نمی توانم خدارابشناسم🪻
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
از مصادیق شناخت خداوند،
شناخت حجت اوست .همان دوازده معصوم .
اگر شخصی در تمام دستورات خودش
مانند تعالیم پیامبر باشد
، اما اعتقاد به امامت نداشته باشد
هیچ عملی از او پذیرفته نمی شود .
در این زمان اعتقاد به شخص صاحب الزمان است .
این دستور خداوند است
برای رسیدن به معرفت خداوند
،باید به جایگاه و مقامات حجت خداوند آگاه باشیم .
مقامات او را بشناسم که
عیار و ارزش انسان است
،معرفت شناسنامه ای ...و معرفت مقامی .
و ظلم هایی به آنان شده را بدانیم
اساس دین حل و بغض است .
اگر شأن و عظمت آنان را بدانیم
فقط مانند انسان مصلح دانا که
کارهای خوب انجام می دهند ، نیستند
بلکه بسیار فراتر ،بر همین مبنا
دشمنانشان نیز انسان های عادی نیستند
اوج پلیدی در مقابل اوج پاکی ست .
انسان های شقی.🪻
ـــــــــــــــــــــــــ
وجه تسمیه حضرت زهرا علیهماالسلام
از حضرت صادق سوال شد،فرمودند
مادرمان وقتی به نماز می ایستاد
شعاعی از نور تلالو می یافت
(این قدرت خدای متعال است
واعجاز به دست برگزیدگانش ,
عجیب و غریب نیست از مقام حضرت زهرا ست
،نوری که ساطع می شودو بر خانه های مدینه می تابید
که همگان ببینند بنگرند، یا احترامی که حضرت محمد به ایشان داشت ،.... )
دشمنان ایشان فضایل حضرت زهرا را می دانستند
،می دیدند، نور ایشان را برو دیوار خانه های خود می دیدند...
اگر انسان به هر میزان درزمینه ی مقام معصومین تلاش کند
حقایق مشخص می شود.🪻
ــــــــــــــــــــ
اساس دین محبت و بغض است نسبت به
مقامات حضرات معصومین
ایمان مراتبی دارد ، ...
آیا ایمان چیزی به جز
حب و بغض است ،اما میزان آن را نیز
خودابشان تعیین کرده اند.
این حب و بغض به خصوص بغض
نباید جوری مطرح شود که سبب کینه ی افراد
و واکنش افراد باشد
بحث کرامات اخلاقی ست
که در سیره ی معصومین وجود داشته است
،نکته ای بسیار مهم که خلط می شود .
گاهی اوقات ، سخنران آن شخص که می خواهد
مطالبی رااز دین بیان کند، با الفاظ رکیک و ناسزا گویی
این بغض را بیان می کند که این مکتب را زیر سوال می برد
و باعث دلزدگی هاست ،الگو خود معصومین هستند،
در مکتب آنان حتی مخالفانشان در،درس آنان شرکت می کردند.🪻
ـــــــــــــــــــــــ
وظیفه ای که داریم
دوست داشتن ,حب
و دوست نداشتن ،بغض
یک فرد نمی تواندبگوید از هیچ چیز متنفر نیستم
، آن مشکل دارد.. . مثل سم ...
آدم های پلشت آدم پلید ،را نمی توان با آنان دوستی کرد..
یک مثال..
یک لیوان که می خواهیم درون آن شربت بریزیم
اول باید آن را تمیز کرد و شستشو داد
سپس آن را از شربت پر کرد.
قلب انسان نیز همینگونه است ،
ابتدا باید از پلیدی ها پلشتی ها
و بدکارها که از ابتدای تاریخ غصب کننده ی حق بودند
را بزداییم، این بغض است
در خود قرآن بارها بدها را لعن شده اند
حتی خداوند تحقیر می کند برخی جاها
..الاغ هستند که کتاب هابی چند بردوش کشیدند
حتی از چهارپایان ...
یعنی باید برای خوب بودن و خوب ها را دوست داشتن
،اول باید قلب را پاک کرد،
سپس از محبت پرکرد.
محبت یعنی دوست داشتن که
می توان کسی هم متوجه نباشد
درمورداهل بیت یک قدم بالاتر ..
آنجا که گفته شد
رسالت پیغمبر مجانی نیست ،
الان در هر کلاس آموزشی نیاز به پرداخت وجهی است ...
چه برسد به این که خدا پرستی را آموخت ،
چه بسا اینکه بخواهی به عالم معنا برسید .
رسالت پیغمبر مجانی نیست
هزینه دارد،
خداوند فرمود
قل .
بگو از شما دستمزد نمی خواهم الا
،مودت نسبت به خاندان پیغمبر
نفرمود محبت ،
فرمودند مودت ،
مودت ،محبت است با یک پله بالاتر
علاوه بر آن در رفتار و عمل مشخص باشد
ـــــــــــــــ
نکته ی بعدی مقایسه افراد با ائمه است
که ممکن نیست .
با آشنایی مقامات منحصر به فرد آنان
جایگاه هر شخصی مشخص است .
اگر هم احترامی باشد به دلیل تبعیت از مکتب معصومین است
نمی توانیم عده ای را در عرض معصومین مقایسه کنیم
حتی در این راستا انبیا قابل قیاس نیستند چه رسد به دیگران.. 🪻...
ـــــــــــــــــــــــــــ
خداوند از نوری که اهل بیت را خلق کرد
، از همان نور خلق های دیگر ساخت ،
از نور پیغمبر آسمان و زمین . از نور حضرت علی ملائک را،
اگر حضرت علی نبود ملایک نبودند.
انبیا هم اگر به مقام رسیدند در اثر خشوع بود،
عیسی را آیه و نشانه ای برای تمام جهان قرارنداد،
الی به خضوع و تواضع نسبت به نور حضرت علی
،خوب حضرت علی که خلقتشان بعداز حضرت عیسی علیه السلام بود ،
پس دلیل خلقت نوریست قبل از انبیا .
نمی توان گفت شخصی جای هرکدام از
این چهارده معصوم است و جای آنان قرار داد.🪻
ــــــــــــــــــــــــــــــ
در مقام تربیت
در تمام حرکات باید تابع حضرات معصومین بود
، او خلیفة الله هست حرف او حرف خداوند است .
هما ن سجده که علت آن ،نور محمد و آل محمد و آل محمد بود،
و آن که سجده نکرد رانده شد.
در زیارت امام زمان می خوانیم
سلام بر شما که چشم خدا هستید...
این اطاعت چه زمانی می رسد
مرتبه به مرتبه با شناخت مقامات آنان
وجود آنان یک وجود امتنانی برای ما بوده است ،
در زیارت آمده حضرات معصومین که
عرش نشین بودند فرش نشین شدند...🪻
ــــــــــــــــــــــــــــ
بحث بعد،اعتبارروابات نور است
ما یک اعتبار سندی داریم
یک اعتبار دلالی .
اعتبار سندی ،مجموعه اسناد مرحوم کلینی
،مرحوم صدوق ،برقی ،صفار در بصائر..تا علامه مجلسی .
حدود هشتاد و پنج روایت در مورد خلقت نوری گرچه بیشتر است
،روایاتی بیان شده که نزدیک تر به عصر امام است .
در تاریخ ، به جهت حکومت ها بنی عباس و ظلمهایشان
خیلی منابع از بین رفت ..
علاوه بر بررسی سندی در علم رجال
دو دیدگاه در این زمینه است
. یکی دیدگاه متأخرین علماهست که سند شناسی می کنند
،مثال از کلینی تا معصوم هفت نفر وجود دارد ،...
یکی از راه ها شناخت خود افراد هست
علم رجال اینجا شکل گرفت ،شناخت افراد واسطه ...
دیگر نگاه قدما که برای زمان سید ابن طاووس بوده ،
به دلیل نزدیکی به زمان معصوم به قرائن نگاه می کردند
و با توجه به تجمیع قرائن حکم می دهند
با هر دو دیدگاه .
قرائن یعنی چه ،اجماع وجود دارد
از کجا نقل شده است
هرکدام از اصحاب معصومین کتابی و اصلی داشتند
، اصول چهارصد گانه مخصوص هریک از این اصحاب .
تواتر اصل بعدیست .
یک روایات آنقدر زیاد نقل شده
که اگر همه هم جمع شوند
نمی توان گفت دروغ است ،
و امکان تبانی وجود نداشته است 🪻
--------
اعتبار دلالی روایات
یک، سند این روایات آیا صحیح است
.
بعدی با توجه به متونی که از روایات با آنان مواجه می شویم .
که به درک ما و مقایسه افراد با درک خودمان
و عدم درک از ماورا به آن
می پردازیم ...
که ایا این صحیح است یا نه ،،،
با عقل خود نمی توانیم
زیرا پاسخی ندارد و می گوییم
نمی شود یک فرد دارای این مقام باشد..
.عقل ساکت است پاسخی ندارد
که غلو می گفته می شود ،افرادی
که در فضای شناخت قدم نزده اند
امام رضا در خطبه ای فرموده اند
بعداز توضیح مقامات امام می گویند
امامت جایگاهی دارد که اگر تمام بزرگان
دانشمندان خردمندان شعرا جمع شوند
با عقل تمام عالم نمی توانند یکی از مقامات را توصیف کنند
عدم شناخت ما از جایگاه معصوم است 🪻
ـــــــــــــــــــ
هنوز وارد بحث اصلی نداشته ایم
طرح مقامات برای شروع است هرچه گفته شد ،
سپاس از مهرنگاهتان 🙏❤️ادامه دارد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
طرح خداوند❤️🙏
،مهم ترین وظیفه در زمان
،بعد از اطاعت از اوامر خدا ،
دعا برای ظهور ،زیرا ظهور بسته است به خواستنمان
و غیبت وابسته بود به نخواستنمان .
ــــــــــــــــــــ
رسول خدا مسموم شد،
همان هابی که الله اکبر می گفتند
یادگاری ایشان نیز
حضرت علی علیه السلام
به هر طریقی ایشان خلیفه ی اشکارشدند
،سه جنگ برای ایشان به وجود آوردند..
.و سرسجده به شهادت رسیدند.
تا امام حسن عسگری
ـــــــــــــــــــ
امام رضا به بعد
فقط آماده کردن برای غیبت بودد،
لذا امام بعد ایشان کودک بودند،
اگر امام کودک بود و در غیبت نگویید نمی شود
امام هادی و امام حسن عسگری
در حصار کامل بودند که امام حسن عسگری
در شهرک نظامی تحت مراقبت بودند.
امام کاظم بعد از کشتن
سر پل گذاشتند و تازه گفتند بیایید
ما نکشتیم ...
گفته شد ه بعد ازشهادت امام حسین علیه السلام
سه یا چهار نفر محب واقعی بودند
در زمان امام صادق نیز...
نخواستیم و منتهی به غیبت حضرت
چه زمانی می آیند ،باید بخواهیم
از خدا ،که لقلقه زبان نیست ...
خود حضرت می فرمایند برای
ظهور دعا کنید
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
روایت هست
،زمان ظهور مردم بیزار هستند از ظهور حضرت ؟چرا
به دلیل چیزهایی که دیدند
از اشخاصی که شکلشون و عملشون و حرفشون
به دین مربوط هست.
امام رضا علیه السلام فرمودند
مردم اگر درک کنندزیبایی هایی گفتار مارا
و با کلام ما آشنا شوند... سمت ما می ایند
مکارم و محاسن کلام اهل بیت .
ما وظایفی داریم ،
یاد آن حضرت به دل و دعا برای ظهور،
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
قسمت دوم جامعه شناسی آخرالزمان
🌿🏵️قسمت دوم جامعه شناسی
آخرین الزمان تقدیم نگاهتان 🌿🏵️
فقه تنها قسمتی از این مکتب است
درصد کمی از آیات قرآن مربوط به احکام است
، و نشان می دهد معارف موجود خیلی فراتر از
احکام و حلال و حرام هاست
و این مکتب فرمول می دهد ..
ابعاد و حوزه های زیادی این مکتب دارد
که هنوز ورقی خوانده نشده است ...ــ🏵️
ـــــــــــــــــــــــــــ
،تما م جامعه شناسان اعتقاد دارند که
مفهوم جامع و اجتماع
و مفهوم تاریخ مختص بشر است .
همان جور که ارسطو ئیان اعتقاد دارند
که عقل و اختیار فقط مخصوص انسان است
دنیای ارسطویی وبعد از آن دنیاهای مارکسیستی
سوسیالیستی و امانیسمی دنیاهای بسیار کوچکی هستند.
دنیای ارسطویی کره زمین را وسط قرار می دهد
،و اورا اصل می داندودراین کره انسان را راس هرم قرار می دهد
.وحتی خدایان را هم ساکن این کره می داند
، دنیا شده کره زمین، عقل ,فقط عقل انسانی
جامعه فقط جامعه ی انسانی .کره زمین ،انسان ،خدت
در مکتب معصومین در این مورد
،عقل و اختیار وذهن مخصوص انسان نیست ...
اشرف مخلوقات انسان نیست ،
اشرف مخلوقات چهارده نورهستند
قرآن جایگاه انسان را درهرم آفرینش
تعیین کرده است ،
وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ
فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ
وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ كَثِيرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلًا
به یقین فرزندان آدم را کرامت دادیم، و
آنان را در خشکی و دریا
[بر مرکب هایی که در اختیارشان گذاشتیم]
سوار کردیم، و به آنان از نعمت های پاکیزه روزی بخشیدیم
، وآنان را بر بسیاری از آفریده های خود برتری کامل دادیم.
ما شما را گرامی داشتیم و قدرتهایی به شما دادیم
، برای دست یابی به تکنولوژی ها
و در اختیار گرفتن و مهار نیرو ها .
نقطه ی استارت تولد از مادر ،
زیر دامنه ی شما مخلوقات دیگری قرار دادیم
، که به آنان برتری دارید ،.
شما فضایی برای رشد دارید
،بر اکثر مخلوقات هم اشرف نیستید
آری بر بسیاری از مخلوقات برتری دارید .🏵️
ــــــــــــــــــــ
غیب عالی ترین نماد هدایت است
ایمان آوردن بدون محسوسات .
فلسفه ای که مکتب معصومین ارایه می دهند
که در طول تاریخ با نگرش های ارسطویی
پنهان نگاه داشته شده است .نگرش های ارسطویی
را به عنوان نگاه معصوم به خورد ماداده اند.
در بحث جامعه و جامعه شناسی ،
جامعه شناسان جامعه را مخصوص انسان می دانندو
انسان را موجود اجتماعی و مدنیت طبع می دانند.
مکتب معصوم در همه ی حوزه ها قائل به وجود مراتب است .
، عقل را مراتبی می داند
جماد و نبات و گیاه و حیوان عقل دارد
ماهم عقلی داریم
انبیا نیز عقلی دارند
خانم الانبیا نیز عقلی دارند
جبرئیل ها ،اصرا فیل ها میکائیل ها
عضراییل ها هم عقلی دارند...
مخلوقات خدا همه عقل دارند اسمشان عقل است
در بحث اجتماع نیز
نگاه مکتب معصومین
آن است که سایر مخلوقات هم جامعه ای دارند
اما درحد خودشان تاریخ هایی،
ارتباط هایی قرار داده هایی دارند
درقدو قواره ی خودشان ،
مسائلی که از درک ما خارج است
،اما می دانیم هست 🏵️
ـــــــــ
هیچ جنبندهای در زمین،
و هیچ پرندهای که با دو بال خود پرواز میکند
، نیست مگر اینکه امتهایی همانند شما هستند
. ما هیچ چیز را در این کتاب، فرو گذار نکردیم
؛ سپس همگی به سوی پروردگارشان محشور میگردند
۳۸،انعام
دارای حشر و انگیزه هستند
واذالوحوش حشرت
موجودات مختلف مراتب مختلف بر حسب طرف خودشان
تمدنی جامعه و جامعه شناسی دارند ،
شاید جامعه ای که ما داریم از دید
مراتب برتر خلقت مثل نگاهی باشد که
ما به یک کلونی مورچه داریم 🏵️
ـــــــــــــــــــ
آخرالزمان ...
عصری که مباشر ظهور خاتم الانبیا تا
ظهور خاتم الاوصیا هست دوران آخرالزمان است ،
ویژگی هایی که برای آخرالزمان گفته شده
هرچه از زمان آخرین پیامبر فاصله بگیریم
پررنگ تر و ملموس تر ،سر بر می اورد،و محسوس تر می شود🏵️.
ـــــــــــــــــــــــــ
از دردها و پدیده های عجیب و غریب
آخرالزمان ،استدلال هاییست که در این دوران می شود .
آخرالزمان خصوصا دوران غیبت بزرگ ،
دوران خاصیست که تا به حال برای
بشر سابقه ی اینچنین نداشته است
حرف هایی خطر ناک برای این دوران
حالا که امام نیست
حالا که امام وجود ندارد
و این ابتلای تفکر که خود به دیدگاه های
خاص ،تفکرات خاص و چرا هایی خاص می رسد.🏵️
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
امام وجود ندارد یعنی وجود امام را
به جسم امام خلاصه می کنند
، ظهور جسمی امام ، اگر اینگونه بود
در دوران ائمه سابق که همه جا حضور نداشتند
مثال ،محب هزارودویست سال پیش در نیشابور
چه تفاوتی با اکنون ما داشت
،یا در دورانی که معصومین همه
بایکوت و خانه نشین بودند.
پیامبر صریحا فرمودند،بله ممکن هست
به طور مستقیم و چهره به چهره دسترسی نداشته باشید
اما اینگونه نیست که نباشند
نور و گرماو روشنای وجود او برای شما محیا هست .
در زمان غیبت ،امام همانیست که در
عصر ظهور ائمه در اعصار سابق وجود داشته است .
در مورد امام معصومین فرموده اند
چشمان او ممکن است به خواب رود
اما قلب او همیشه بیدار است
امام زنده با امام شهید هیچ تفاوتی ندارد
چه رسد به اینکه بتوانیم با چشم ایشان را ببینیم یا نتوانیم
فقط نمی دانیم ایشان کجا ساکن هستند.
چه بسا در زمان غیبت بیشتر رسیدگی می کنند
زیرا ارتباط فقط از جانب ایشان است .
در دعایی می خوانیم :
جانم به فدای تو
ای غایبی که
خالی از مانیستی
مارا رها نکرده ای
جاو منصبت خالی نشده است
جانم به فدای آن سفر کرده ای که
از ما سفر نکرده است ..
خودشان فرموده اند
ما هستیم که امور شما را تدبیر می کنیم
و جای اورا خالی می بینیم
و منصب او را خالی می بینیم و
زمین را تاریک می دانیم به علت نبود او
پیامبر قسم می خورند:
روز ابری با روز ابری چه تفاوتی دارد فقط ابری جلوی خورشید
را گرفته است نیاز به دقت و بصیرت بیشتر دارد.
سوالی از مسایل این دوران نیست
که ا ما به آن دچار شده باشیم و
معصومین به آن پاسخ نداده باشند..
.فقط باید تعمق بیشتر داشته باشیم
از رحمت خدا هم به دور است که هدایت بندگانش
در گرو چیزی باشد و خدا بندگان را از تو محروم کند
امام می بیند می شنود آفرینش را مدیریت می کند
قلب تپنده آفرینش است و چرخ دوار فلک به دست
ایشان اداره می شود
حتی گفته شده در بازارهای شما
کنار و دوشادوش شما راه می رود
هیچ جدایی شکل نگرفته است
فقط به حکمتی از دیده پنهان است
دوران غیبت محسوس گراها ایمان .
از دست می دهند.
مانند قوم حضرت موسی ، که به آن مرحله ی دیدن
که رسیدند همه اکثرا ریزش کرده بودند
،بشر می خواست خداراببیند بت ساخت
خدایی خلق می کرد تا بپرستد
تا نبیند نمی تواند اقرار کند.
خدابتدگانی می خواهد که ندیده
ایمان و یقین داشته باشند
وقتی به وصال معرفتی او برسید
چه فرقی می کند دیدن با چشم ، هرچند حتی
دیدن ایشان نیز ممکن هست
حتی در منابع غیر مسلمان
واقع شده است ...🏵️
ــــــــــــ
در اصول فقه محکم ترین نوع حجت لفظی
شرعی تواتر است ،و تواتر
استنباط روایات .
تواتر یعنی خبری را از افراد مختلف بشنوید
که هیچ شائبه ای برای ا تبانی آنها
در جهت دروغ گویی وجود ندارد
، با تفکر مشترک از قبل ، یقین ایجاد می شود
هرچه راه های نقل بیشتر ، بهتر
وقت تعیین کردن معصومبن همه را به یک چوب راندند،
هم در اشتباه هستندهم تکذیشان کن
معصومین فرموده اند خود وقاتون سبب تاخیر ظهور هستند
از حضرت پرسیدند آیا وقت معینی دارد
فرمودند سه بار کذ ب الوقاتون
در جایی دیگر ،تعیین وقت کنندگان به
هر شکلی دروغگو هستند
، گذشتگان ما هرگز وقت تعیین نکردند
. مانیز وقت تعیین نمی کنیم
جامعه شناسی قرآن یک چیز است
والعصر ان الانسان لفی خسر...
قرآن تاکید می کند ...، تمام انسان ها
قطعا در خسران هستند
،اب پاکی که قرآن بر دست همه می ریزد ،
همه در سرازیری ضرر قرار دارید
حتی اگر خودتان در توهم نجات باشید
با هرفکری ، هردرجه علمی و هر منصبی که هستید .
دوم برآیند جامع انسانی سمت غرق شدن است
(.بر آیند مال اندوزی ،بر آیند کارکردن
،بر آیند خوردو خوراک و خواب ،تفریحات ،همسرداری ،فرزنداری ...
روز به روز سرمایه های انسانی ازدست می رود
و این استمرار واین حرکت تحت تعبد نظام های کابالیستی ست )
تا روز ظهور مگر آنان که ایمان بیاورند ، به غیب ، به ولایت ...
و عمل صالح انجام دهند به برادران خود کمک کند به برادران دینی
، سپس برادران هم فکر و هم کیش خود که مومن است ...
و این سطح از بلوغ از نظر حضرات معصومین اهمیت دارد ،
در روایاتی اشخاصی به دیدار امان جعفر رفتند
وگفتند اقا برای ظهور آماده ایم
فرمودند آیا این هست که برادرت ،برادردینی ات ،
نیازش را از جیب تو بر دارد ،بدون خیانت ،
و تو هم ندانی اما خوشحال شوی ...🏵️
ـــــــــــــــــــــــــــ
انسانیت بر دینداری تقدم دارد،
اول کرامت اخلاق و ارزش های اخلاقی و
انسانی ،دیندار شخصی است که
کرامات اخلاقی او به حد بالا رسیده است
، قبل از هرچیز باید انسان بود
، متاسفانه اشخاصی که مهردین دارند
اما رحم ندارند،وحشی ، به خانواده به طبیعت به جامعه .
مردمانی نجات پیدا می کنند که
محبت دارند عمل صالح انجام می دهند و ...
از آنچه که دوست دارند و برای خود می پسندند
همان را انفاق می کنند و نیز از آن علمی که به دل بسته است ...
مردمانی که با سخاوت و عدالت گره می خورند،
و کرامات برادرانه نسبت به هم دارند ،
دریابیم ضعیف الحال های خود را که بسیاری
از کمبود های اعتقادی آنان
از کمبودهای مادیست ، آنان که توانایی دارند ...🏵️
ـــــــــــــــــــــــــ
قرآن بر می شمارد آنان که ازگرداب نجات می یابند ،
آنان که دائما خود و دیگران رابه
حق و مواسات سفارش می کنند
حق مشخص است .. . دمادم گفتن از معارف و حقیقت ،
حداقل وظیفه ی یک مرد نجات دادن
خود و خانواده اش از آتش است
، یک سرپوش به عنوان خانه
، خوراک و هدایت ...
این شب ظلمانی ادامه پیدا نمی کند...
قرآن و مکتب معصومین علاوه بر تحلیل و بیان درد
،جامعه را دسته بندی می کند
نسخه هم می دهد🏵️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌿شیطان شناسی در مکتب معصومین 🌿
قسمت دوم تقدیم نگاهتان🙏❤️
اصل بحث ما بر روایات اهل بیت است
که هیچ ضلالتی ندارد،
زیرا درهربعدی بخواهیم
وارد مقوله شیطان شناسی شویم
دچار اشتباه می شویم
زیرا متعلق به هر نحله و مکتبی که باشد
آن نحله یا مکتب متأثر از یکی از شعب شیطانیست
به تعبیر دیگر غیر از مکتب معصومین و راه آنان
به هر راهی که رویم بر بستر شیطان است .
برای همین عارف وارسته در آخر
به این نتیجه می رسد
که توحید. را بایداز شیطان آموخت ...
عبارت ...از جناب غزالی یاجناب ابن عربی .
کتاب طواسین جناب حلاج
ایشان وقتی به زندان می افتند ،
تا زمان اعدام کتابی به نام طواسین می نویسند
که بعدها ماسینیون
از فرانسه وارد مصر می شودو این کتاب
را نسخه شناسی و احیا می کند
در کتاب ابوابی دارد که صراحتا در موردشیطان است..
،شیطان با رسول خدا مقایسه می شود:
رسول خدا با وجود خلقت نوری حیا کرد و
سجده کرد .
اما شیطان که غیرتمند بوگفت
، نه من بر هیچ کس جز تو سجده نمی کنم
تفکر شیطانی که خیلی لطیف و ظریف است .
هر احساس ادیبانه ویا هر زاویه احساسی
را تحت تأثیر قرار می دهد و می گوی
این همان توحید است .🌿
ــــــــــــ
بحثی داریم با عنوان ائمه ضلال
یک جریانی هست که عده ای
در جهت یافتن حقیقت سعی می کنند
اماچون بر بستر شیطان است می لغزند
عده ای اائمه ضلالت هستند که هدفمند
جریانات را مدیریت می کنند🌿.
ــــــــــــــــ
اوَ قُلْ رَبِّ أَعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزاتِ الشَّیاطینِ (۹۷)
بگو: پروردگارا، از وسوسههای
شیاطین به تو پناه میآورم.
وَ أَعُوذُ بِکَ رَبِّ أَنْ یَحْضُرُونِ (۹۸)
و به تو پناه میآورم پروردگار من!
از اینکه نزد من باشند.
دو جریان شیطانی که باید
از این دو به خدا پناه برد.
اولی همان القاعات ی که شیاطین در نفس مادارند
همان یوسوس فی صدورالناس
.که وسوسه در دل یانفس
است و دیده نمی شود،می خواباند،بیدار می کند
،دزدی ،ریا ،غیبت ، ...جنایت ،تجاوز
دیگری جلسات حضوری آنان ،
و شیطان به صورت رو در رو حضور می یاب
اما حضور به چه معناست ؟
بعضی از واژه ها با قالب های ذهنی ما
سنخیت نداشت ،ما ازواژه واضح لفظ
عدول می کردیم به واژه های ثانویه ،ثالثیه
یا معانی چهارم و پنجم کلمه .
که ترجمه ای شود که به قالب های ذهنی
خودمان نزدیک است .🌿
ــــــــــــــــــــ
اما ، همذات شیاطین ،
می دانیم سعه ی وجودی شیطان گسترده نیست
، وجودی مانندملک الموت ندارد
که درمورد ش فرمودند:
تمام عالم مانند درهمی در دست اوست
هرچه بخواهد زیر و رو می کند و
هیجانی را بخواهد اعم از انسانی نباتی حیوانی
هر حیاتی را او قبضه روح می کند
شیطان یک جن کوچک است ،
محدود اما کار آموخته ،کار آموخته ای که
در آسمان ها خیلی چیزها دیده
، آنجا آموزش دیده و تربیت شده است .
بعضی ها اینجا که می رسند
وارد فلسفه ی پیدایش شیطان می شوند.
من متون زیادی را مطالعه کردم
و حرف ها و ادعاهای زیادی خواندم
که سعی بر توجیه داشته اند که
چرا شیطان خلق شد، و چرا خدا او را خلق کرد
گاهی استدلال هاییست که سعی برپاسخ به آنها داریم
اما خود باعث ده ها سوال می شود
یک جواب محتمل ارایه می دهیم
اما همین جواب متاسفانه منجر به
در هم آمیختن گره می شود
فعلا پاسخی نمی دهیم .🌿
ــــــــــــــــــــــ
می دانیم که شیطان وجود دارد،
شیطان در محضر ملائک تلمذ کرده تا
جایی که روزگاری برای آنان منبر می رفته ...
و می دانیم در روایات و آیات به عنوان
دشمن معرفی شد ه است
به هستی او و حیله و نیرنگ های او می پردازیم ، 🌿
ـــــــــــ
شیطان قسم به اغوا خورد اما یک تنه
نمی توانست انجام دهد ...
شیطان در قبال عبادت های چند هزار ساله اش در آسمان ا
از خدا درخواست هایی کرد
گفت خدایا می دانم رانده شدم
قطعا آخرتی برایم نیست
،اما در این دنیا با هم مواعظه کنیم.
آنچه از عبادت و حسنات داشته ام
(در مورد برخی افراد معصومین همین استدلال را داشتند ا
اگر می بینید بعضا از فسق دراین
دنیا نعمتی دارند به این دلیل است
هل جزا ء الاحسان الی الاحسان ،خدا بالاخره جزای
احسان را در همین دنیا می دهد)🌿
ـــــــ
و شیطان می دانست ،
و همین قضیه را مطرح کرد ،
یک عمری طولانی
خواست تا روز برانگیخته شدن
،که خداوند مرزی تعیین می کند
تا وقت معلوم که ظهور
حضرت حجت است .
حاجت دوم شیطان
آن است خدایا بنی آدم
من و فرزندانم را نبینند
، و ما آنها را ببینیم .
حاجت سوم که
در روایات با تعابیر مختلف آمده
خدایا به ازای هر فرزندی که از آدم متولد می شود
چه دختر چه پسر، برای من دو پسر متولد شود
که آن دو پسر من دائما متکلف اغوای این یک نفر باشد
گفتیم که سعه ی وجودی او آنجور نیست
که بتواند در همه جا حضور داشته باشد و
مدیریت کند، جنی بیش نیست احتیاج به یارانی دارد🌿
ـــــــــ
دو پسر که در باورهای عامیانه
آنان را همزاد می پندارند
البته همراه هر انسان دو فرشته نیز
و دو ملک موکل نیز همراه هر انسان هستند،
آنهایی که راضی از موکل خود باشند
بعداز مرگ او به خوبی از او یادمی کنند
از مناظر و مجالس و مکان و گفتگوها...
و آنچه از پاداش شخص را در بر می گیرد
در برخی باورها ترکیبی از
شیطان و فرشته را به عنوان همذادمعرفی می کنند.
🌿
ـــــــــــــــ
در روایات آمده است فرشتگان همراه
حامی او در تمام حوادث هستند هنگامی
که زمان مرگ شخص فرا می رسد به آن دو دستور داده می شودد
دیگر محافظت نباشد و اطراف او را خالی کنید🌿
ـــــــــــــــ
آن دو شیطان مکلف اغواعات فردی هستندو
از شبکه ی بزرگی دستور می گیرند
که شیطان این شبکه را مدیریت می کند.
در لایه های هرم مدیریت این شبکه
اجنه ای وجود دارند که روایات از آنان
سرکردگان و فرماندهان شیاطین یا سران آنها
که این شبکه را مدیریت می کنند،نام می برد.🌿
ــــــــــ
ودر راس خود شیطان ،شیطان
بیشتر طراح و متفکراین شبکه است .
در مورد آن رو شیطان گفته شده
تولدشان از راه تخم گزاریست
.شیطان زادگانی که هر لحظه همراه انسان هستند
برای همین معصوم فرمودند
زمانی که قصد قضای حاجت یا استحمام
و برهنه شدن داشتید
نام خدارا بگویید تا متوجه بدن شما نشوند
قبل از خوردن غذا نیرنام خدارا بگویید
تا با شما هم لقمه نشوند
حضرت فرمودند برای فرزندان ،
هنگام بیرون رفتن از خانه ..نام خدا را بگویید
درست است که همراه هستند
اما دور و نزدیک می شوند وبعصی
اوقات نیاز به نیروهای بیشتر دارند.
براساس معارف قرآنی
غفلت از یاد خدا باعث آسیب پذیری
روح شده و آنان همنشین و همراهان
دائمی می شوند بدون آنکه بدانیم
حال ها خراب ،انرژی ها پایین
دچار شرک ...
مادامی که اهل ذکر خدا باشیم
نجات می یابیم ،در مواقعی که حتی کمک می آورند
حتی خودشیطان
وَمَنْ يَعْشُ عَنْ ذِكْرِ الرَّحْمَٰنِ نُقَيِّضْ لَهُ شَيْطَانًا فَهُوَ لَهُ قَرِينٌ
و هر کس خود را از یاد [خدای] رحمان به کوردلی
و حجاب باطن بزند، شیطانی بر او می گماریم که
آن شیطان ملازم و دمسازش باشد.
۳۶.زخرف🌿
ـــــــــ
(آنچه جریان شیطان را ناخود آگاه کند می کند
و شیطان را مجبور می کند
استراتژی های خیلی خاص تر و ظریف تر
به کار ببرد ،فطرت است
. فطرت بستری ست که سنن انبیا بر آن اجرا می شود
و همین جریان اجازه نمی دهد
شیطان سوار بر انسان ها بنشیند ،
در طی نسل ها ...🌿
ــــــــــــــ
در فیلمهای موجود از سطح دنیا ،فیلمهای
دهه بیست و سی آمریکا
، فیلمهای صامت و سیاه سفید ، که تعداد
تصاویر در یک ثانیه بسیار کم بود
. فیلمهای کوچه و بازار را نشان می دهد
زن ها غالبا روسری پوشیدند،
تک و توک دخترا ن هستند که نپوشیدند
آن هم باز آستین ها کامل است
...بعد دهه بعد و... لباس ها کوتاه ترو روسری ها برداشته
شیطان در مقوله ی حجاب
در سطح دنیا موفق بوده است 🌿
ـــــــــــ
در ماجرای حضرت آدم و حوا وقتی لباس های آنان افتاد
شیطان شاهد منظره ای بود
حالتی در این دو نفر پدیدار گشت
که تابه حال در آفریدگان گذشته ندیده بود،
وجه تمایز خاص دارند ،
وحشت زده چنگ به برگ ها می زدند ،
چیزی به نام حیا که تابه حال
در هیچ موجودی ندیده بود.
شیطان موجودیست باهوش، و دانشمند
، از وجوه تمایز این مخلوق جدید را کشف کرد
، شیطان هنوز به دیده ی تعجب به آدم می نگرد،
در بازه ی آفرینش حضرت آدم
شیطان از روی کنجکاوی حضور داشت
بدن و ساختار داخلی و بیرونی و آناتومی
طبق آنچه در روایات آمده بارها
،مورد مطالعه قرار داده بود،و رفتارهای انسانی
را نیز مورد مطالعه قرار می دهد 🌿
------------
دریافت ،فطرت راه حقیقت این موجود است
،و تمایل به پوشیده بودن در فطرت اوست
، یکی از راه های از بین بردن این فطرت بردن او سمت
برهنگیست ...یکی یکی خاموش شدن فطریات .
در طول تاریخ جوامع به سمت برهنگی سوق پیدا می کنند
سپس مضمحل می شوند،دچارعذاب می شوند
،از بین می رود ،جامعه جدید،،دوباره انبیا می آیند
جامعه را شارژ می کنند،فطرت احیا می شود...
باز دوباره شروع می کند به استحاله شدن
، این جریان برهنگی در طول تاریخ فراز و نشیب داشته
چیزی که مشاهده می کنیم جدید نیست ،
در عصر پیامبر در طواف بیت الله الحرام .
. دوباره احیا می شود ... دوباره ...
حکومت های شیطانی بنی امیه و بنی عباس
بر سر کار می آیند....
این جریان فراز و فرود داشته ،
در مورد سایر امور هم همینجور بوده است .🌿)
---------
ادامه ی بحث شیطان و نیاز او کمک به
دلیل سعه ی محدود وجودیش ،
..اینکه لشکریانی نیاز دارد که در اختیار او باشند
با این نکته که همه. پسر شیطان هستند..
ــــــــــــ
قرین های شیطان هرفرد
صدا و نغمه ی شیطان که همراه فرد هستند
و آن دو ملک ،که در مثال گذشتگان مانیز
همیشه به آنان یاد آوری می کردند برای به یاد آوردن کاری ..🌿.
ــــــــــــ
یکی از راه های درمان نسبت به این دو شیطان ،
هرچه روح ما ضعیف تر باشدنزدیک تر هستند
هرآنچه مشغول و مشمول خیرات باشیم
اغوا گریشان در ما کمتر اثر می کنند
این کلام هست که :
ای امت پیامبر زیاد پیامبر را ذکر کنید،
در لحظات سختی و شدائد پیامبر و آل او را زیاد یاد کنید
صلوات ،متذکر معارف آنان حتی در دل خود... که چه شود؟
خداوند آن دو فرشته که همراه شما هست
را با این اذکار قوی می کند,به چه چیزی؟
آن دو را قدرت می بخشد بر علیه شیاطین🌿
------------
هرکدام روی شانه راست فرشته ای برای
خوبی ها و فرشته ای در چپ برای گناهان
و آن لحظه ای که وسوسه می کنند
انسان را ،و انسان یاد خدا می کند به این ذکر
«لاحول ولاقوة الابالله العلی العظیم
و صل الله علی محمد و آله طیبین الطاهرین»
این دو شیطان حبس می شود و فرد از اغوا مصون می ماند
، سپس نزد شیطان شکایت فرد را می کنند. (سلسله مراتب)
کمکمان کن ذکر می گوید
، (ذکر اهل بیت دو فرشته ی همراه هر شخص را تقویت می کند)
با پهلوانان شیاطین بر می گردند
،قوی تر، نیروی کمکی تاجایی که مومن زمین بخورد،
به هزار شیطان حمله می کنند.... مبارزات نفسانی انسان ...
حمله می کنند،ذکر می گوید شخص ،دو ملک قوی تر می شوند
، حصن حصین ، ولایت امام علی علیه السلام
گاهی افعال به اهل بیت متصل و مبتلا است
گاهی قلب متصل است ،
و آمیخته ی به محبت و اعتقادات حقه آنان ،
یک جور عبادت بدون اهل بیت است
یک جور عبادت با اهل بیت ،مبتلا شدن به اهل بیت ،
حضرات معصومین فرمودند،
ابتلای خلایق به ماهست ،
،ماجرای سجده نیز همین بوده است
،که شیطان سرباز زد ..بحث فراتر از آدم هست ...🌿
ـــــــــ
ماجرای سجده و مشاجره ،
به دلیل اهل بیت بود که در صلب
حضرت آدم قرار داده شده بود،
و شیطان که سجده نکرد
و خدا حکم ش را بیان می کند .
دو وجه بیشتر ندارد یا توهم جزو عالینی هستی
که مکلف به سجده نشدند،یا استکبار داری،
شیطان می داند که از عالین نیست
،استفهام به کار برده توسط خداوند استفهام تقریری است
،همه هم در آن محضر می دانند که شیطان جزو عالین نیست .
و موضع عناد خود را هم صراط مستقیم معرفی کرد
که آن صراط مستقیم به روایاتی که تواتر معنوی دارند
در خصوصشان جز ولایت امیرالمونین
در این عصر و زمان نیست 🌿
ـــــــ
توهم نشود که شیطان خارج از اختیار خداهست
یا مقابل خدا ،خیر، قاعده همزاد نیز امری داخل
در اختیار خداوند هست
،زمانی که بدن ضعیف شود آسیب پذیر است
و در مقابل میکروب ها ناتوان ،روح نیز همینگونه است ،
آیه ی بالا که گفته شد.
همنشینی دایم تا مادامی که به ذکر خدا بازگردد🌿
ـــــــــــــــ
اصل بعدی،دوالیته در احزاب جوامع بشری ...
درمورد جوامع و تاریخ، قرآن قائل
به تفکیک و تقسیم بر دو گروه هست ،
مکتب و فلسفه اهل بیت در نگرش
آفرینش پدیده های موجود
را به شکل امر بین الامر،نه افراط نه تفریط
بررسی می کند.قضاو قدر ،جبرو اختیار
مدل نگاه اهل بیت به جهان است .
نگاه های ما یا سفید سفید است .
یا سیاه سیاه هزاران طیف خاکستری را نمی بینیم
الی مواردی که استثنا شده یا سیاه سیاه است
،یا سفید سفیدار جمله
بحث مکاتب اعتقادی ،که مکتب اهل بیت است
،یا مکتبی صد درصد حق است یاباطل،
شق سومی وجود ندارد.
یا مکتبی سهم مهلک کفراست وراه ضلالت است
یا مکتب نجات است ،
انحراف کوجکی در یک عقیده باعث لنگیدن می شود
،باور توحیدی باید کامل باشد🌿
ــــــــــــــــــــــــ
وسوسه برای همه هست ،
اما نوع حضور برای بزرگان جریانات گمراهی ست .
وارد اصل بعدی می شویم در تبیین خطوط فکری
،که کمک می کند به ما ،بزرگانی بودند میان ما که
جریان ها را می شناختند ،
شاید به ماهیت انسان شیطان پی نبرده ا بودند
یا ذهنیتی نداشتند اما می گفتند این جریان
یا این مکتب ،مکتب شیطان است
هر آنچه به حقیقت نمی رسد در راه شیطان است ،
حضرت می فرمایند برای شیطان مهم نیست
چه راهی پیموده شود
، مهم آن است راه حقیقت پیموده نشود
شیطان روی عرفان
تصوف
روی مسیحیت
روی یهودیت
سلفی گری
بودایی
لیبرالیسم
کومونیسم
اومانیسم
روی هیچ کدام تعصب ندارد و
هیچ کدام برای او ارزشی ندارد، ارزش آن است
که تنها صراط مستقیم آفرینش بدون رهرو بماند.
شیطان خواسته ی تعریف شده ای ندارد
اما نخواسته یک تعریف شده ای دارد
می داند چه نمی خواهد
فقط شیطان یک مسیر را مورد حمله قرار می دهد
مابقی آزاد است .
همان تروریست دینی که امروزه در غرب هم داریم
در تمام مکاتب آزاد هست
شما می خواهید شیطان پرست رسمی باشید
شما کاپیتالیست باشید لیبرالیست باشید
سلفی باشید
یهودی ،سلفی ...
قاعده حضور شیطان و روسای گمراهی
حجاب در مکتب اهل بیت یک استوانه محکم است .
هر آنچه ختم به راه هدایت می شود
از نظر شیطان باید تعطیل شود،چه تعطیل کلی
چه مورد یک تعطیلی سنن حقه
ایده آل که صد در صد است .
هدف و ایده آل شیطان خیلی بالاتر از وضعیت موجود دنیاست .
در زمان حضرت آدم صراط مستقیم اسلامی بود
که حضرت آدم ارائه داد،در زمان حضرت موسی
،اسلام موسوی بود ،نه یهودیتی که از دل جریان های
شیطانی بیرون آورده شده ،سپس اسلام عیسوی
سپس اسلام محمدیست
(در نقطه ی اوج این اسلام هجده ذی الحجه است
«رضیت بالاسلام دینا»اسلام به بلوغ مرضی ،اکملت لکم نعمتی و رضیت بالاسلام دینا»
الهی رسید ، تا آن جریان اسلام بود
،اما هنوز اسلام مرضی
نبود ،یعنی مورد رضایت خدا قرار گرفت
مورد رضای خداست ، و جریان این صراط مستقیم
و مشاجره حول ولایت امیرالمونین است ،
آن جریانی که از حضرت آدم شروع شد تا انبیا دیگر تا ...
همه ی نبوت ها مقدمه غدیر بود،هدایت بشر در غدیر است
يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ
وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ
مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ
ای پیامبر! آنچه از سوی پروردگارت
درباره ولایت و رهبری علی بن أبی طالب امیرالمؤمنین (علیه السلام)]
بر تو نازل شده ابلاغ کن؛ و اگر انجام ندهی
پیام خدا را نرسانده ای
. و خدا تو را از [آسیب و گزند] مردم نگه می دارد
؛ قطعاً خدا گروه کافران را هدایت نمی کند
ای پیامبر اگر ابلاغ نکنی امروز کاری انجام ندادهای
مثال ساختمانی بالاآمده ، فقط یک در مانده با این همه کارکه
پیامبر انجام داد همه را دریک کفه قرار می دهد...
سبک نگارش آیه , این چه وزنه ایست که نباشد
در کفه یک رسالت پیامبر کاری انجام نشده است
یعنی تمام ۱۲۴هزار پیامبر ... به این
وزنه در ثقل نبوت پیامبر وارد می شود
برای همین تمام حجمه شیطان
و شیطانیان حول همین مطلب می گرد ...🌿
ــــــــ
برگردیم به بحث
ذکر مدام ،و مداومت در ذکر ...
هیچ کس دیگر حریف نیست
جز خود شیطان که وارد می شود،
گارد ویژه ی او،با سپاه خاص حرکت می کند
،خداوند می فرماید
این شیطان است قصدبنده ی مرا کرده
حاالا ملائک نیز رهسپار می شوند...به ازای هر شیطان ،
صد ملک ...با سلاح ... ابلیس را اسیرمی کنند
و بالاسر او می ایستد
شیطان می گوید خدایا مهلت گرفتم
خدا می گوید قول دادم نکشم شیطان را .
.ولی نگفتم درد نچشد،
ضربه به او بزنید ، جانش گرفته نمی شود...
سپس اورا رها می کنند
روایت امام حسن عسگری
زخمی و سرافکنده فرار می کند،
وخیلی از فرزندان او کشته می شودند
حال ببینید چه کینه ای می گیرد
دوباره صدای یارانش را که می شنود دوستانش هم نشینانش
، ائمه ضلالت را که می بیند و می شنود بهبود می یابد..
حال احوال مومن ،
واگر بنده دچار غفلت شد فراموش کرد
فطرت خود را ...جراحات ابلیس ترمیم پیدا می کند...
حالا ابلیس بر آن بنده لجام می زند و کنترل او را به دست می گیرد
،یعنی هرچه محکم تر باشید سقوط مرگ بار تر می شود..
این مبحث شیاطین کنترل کننده را به پایان می رسانیم🌿
--------------
اصلی دیگر
اصل بعدی واقعیت دوالیته در خصوص احزاب بشریست
قرآن قایل به تقسیم بر دو حقیقت تاریخ است
، و در تاریخ و جوامع ،از دو جفت تشکیل شده است 🌿
ــــــــ
مکتب اهل بیت و فلسفه ی اهل بیت
در پدیده های آفرینش به بینابین معتقد است
،امرالبین الامر.
نه قضا نه قدر ،قضا وقدر ،
بینابین ست در مکتب و فلسفه ی اهل بیت .
مدل نگاه اهل بیت به واقعیتی که واقعیت جهان است.
خیلی از اشتباهات ذهنی ما به خاطر نگاه دوالیته است
نمی توانیم بیشتر تصور کنیم هزاران طیف
خاکستری بین سفیدو سیاه
الی موارد استثنا که دوالیته نیست
یا سفید است یا سیاه یا مکتی صد درصد حق است یا باطل ..
. یا مکتبی سهم مهلک کفر است و راه ضلالت است یا مکتب نجات است 🌿
ــــــــــــــــــــــــــ
هرچه رسول خدا آورد باید پذیرفت
و هر کدام را نپذیریم دچار کفر تبعیضی
عدم پذیرش هر کدام عذاب در دنیا هم در آخرت .
فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتابِ وَ تَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذلِکَ مِنْکُمْ
إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ يُرَدُّونَ إِلي أَشَدِّ الْعَذابِ وَ
مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ﴾[1]
چرا مسلمان هاوقتی که ولایت اهل بیت
را به عنوان رکن اساسی نپذیرفتند ...
در طول تاریخ گرفتار بنی امیه ها و بنی عباس هاشدند،
این سرنوشت تلخیست .
مردمانی که امت پیامبر خاتم هستند
ایمان آوردن به بعضی و ایمان نیاوردن به بعضی
امروزه هم گرفتار هستیم به شدت
حضرت دوران آخرالزمان را که توصیف می کننداینگونه :
گناه می کنند اما بررگناهشان عذر می تراشند....
کفر تبعیضی در سوره ی بقره که بالاتر آورده شد
عقیده ی ما همه درست ..اما دل شکستن هنر نمی باشد ....
از همین آیه به این نتیجه می رسیم که
مکتب قرآن کاملا دوالیته است
یا تمام دین را می پذیرید
یا در غیر این صورت کفر تبعیضی ست ..
تا ۹۹درصد حتی باز کفر تبعیضی و در دوالیته گمراهی ست
در خود قرآن و از خود قرآن
حتی دامنه احکام را در بر می گیرد
کسی قایل است نماز واجب است.. یا حجاب
خانومی معتقد است حجاب واجب است این خانوم هیچ وقت
هم حجاب نداشته باشد مبتلا به فسق شده است ، دو کفه دارد..
اما کسی که بگوید چه کسی گفته حجاب واجب است
یا از کجا معلوم واجب است اگر تا آخر
عمرهم محجبه باشد به کفر تبعیضی از دنیا رفته است
آیه ای که به ظرافت بیان کرده است
واقعا ایمان دارید به پیامبر ایمان داری
اما خلیفه ی او را انکار می کنید...🌿
ــــــــــــــ
از اینجا به دوالیته قرآن می رسیم
در مورد جریان هایی که در دل اجتماع جاریست .
قرآن اجتماع را به دو دسته تقسیم می کند،و
حرکت رو هم در جامعه به احتساب این دو گروه
،به دو حرکت تقسیم می کند
حزب اول ،
آنهایی که در ولایت خدا ،پیامبرش و کسانی که ایمان آورده اند
حرکت می کنند،حزب خدا هستند و دامنه ی آن را محصور به
ولایت خودش پیامبرش و عده ای خاص از مونین می کند
چه کسانی هستند این موننین در خود قرآن بگردیم
إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ
يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ
سرپرست و دوست شما فقط خدا و رسول اوست و مؤمنان
که همواره نماز را برپا می دارند و
در حالی که در رکوعند [به تهیدستان] زکات می دهند.
چه کسانی از امنوا ... نه همه ی امنوا ...
یقیمون صلاة و یوتون الزکات و هم راکعون ...
اشکارو واضح بدون وجه اشتراک با شخصی ...
آن مومنی که نماز گذارد و
در نمازش ذکات داد در حالی که در رکوع بود ...
خدا و پیامبرش و آقایی که
سرسلسله است که در نماز در رکوع زکات داد..
وایات بسیار دیگر..فقط در محوریت بحث مثالی زده شد..🌿
ـــــــــــــــــــــــــ
خارج از حزب خداوند
شق دوم جامعه ،
دوالیته دوم
اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطَانُ فَأَنْسَاهُمْ ذِكْرَ اللَّهِ ۚ
أُولَٰئِكَ حِزْبُ الشَّيْطَانِ ۚ أَلَا إِنَّ حِزْبَ الشَّيْطَانِ هُمُ الْخَاسِرُونَ
شیطان بر آنان چیره و مسلط شده و یاد خدا را از خاطرشان برده است
، آنان حزب شیطانند، آگاه باش که حزب شیطان یقیناً همان زیان کارانند!
ذکر دو نکته دارد
هم در شیاطینی که موکل هستند
هم در جریان های اجتماعی شیطانی
چوپانی که گله ای را دنبال خود می کشد
عده ای پشت سر شیطان می روند ،انان را همراه کرده است
در قیامت هم می گوید خودتان آمدید
و آن ها از ذکر خذاوددغافل هستند.
خصوصیات را برمی شمارد
دنبال شیطان به راه می افتند
از دایره حزب خدا خارج می شوند.
ذکر خدا را فراموش می کنند
-----------------
و حزب شیطان
حزب شیطان سرو صدا دارد .
آوازه دارد
عربده کشی ها دارد
سرو صدا دارد
ثروت های قارونی دارند
معماری های فرعونی دارند
رنگ های دلربای مصر باستان دارند
به گفته ی حضرت علی
ان للحق دولة و للباط جولة
ـــــــــــــــــــ
این دوالیته و به تبعیت از این دوالیته
قرآن دو حرکت را نام می بردو دوباره ولایت ها مطرح می شو
دکه بحث بعدی مان است..
شیطان قصد مدیریت جوامع را دارد
علاوه بر اغوا فردی برای شیطان ,آسان تراست
که کلان جوامع را نیز اغوا کندو برایش آسانتر است
و نتیجه بهتری نیز می گیرد و سنن باطل خودش را
تبدیل به فرهنگ های بشری می کند..
مثال هالیوود و تسلط بر کل زمین.
هم بر جوامع مسلط می شود، هم مدیریت جوامع
،جاده صاف کن اجنه موکل می شوند،...
نفس و جان جوانان را برای زنا،برای بی بندو باری مهیا می کنند.
سپس شیاطین موکل با چند تلنگر سقوط دهندانسان را به پرتگاه
مورد نظر شیطان ،آن وقت سقوط آسان تر می شود
زیرا راه هموارتر است ... با سرانگشتی ... و
قبح سقوط هم فرو می ریزد ،وقتی همه سقوط می کنند دیگر
سقوط زشتی ندارد...
و مثال های دیگر ...ــ🌿
ــــــــــــــــــــ
دیو در افسانه هاموجودیست
که خلاف یا عکس رفتار عادی انجام می دهد
کارها را برعکس انجام می دهد دیو سمبل
خلاف عرف رفتار کردن است برای همین می گفتند
،دیو انه،انه نسبت است
،رفتاری ماننددیو کردن ،خلاف جریان رفتن
برای همین مومن را دیوانه فرض می کنند
مردی که غیرت دارد دیوانه است .
ازحرام می گذرد گریزد ...
دوری از الات
رسانه های،
از وام های امروزی که ربا هست در
بانک ها می گریزد ،زندگی ساده و بدون تجمل داشتن
به مواسات رفتار می کند
حق کسی را نخوردن
پستی را که نمی توان متقبل نشدن
برخلاف جریان جوامع حرکت کردن
این افراد تروریسم و قاتل فرض می شوند
این بستر سازیست که جریان شیطان به سمت آن می رود ...
🌿
ــــــــــــ
قرآن همین جریان ولایت ها را بیان می کند
اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۖ
وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ
أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
خدا سرپرست و یار کسانی است که ایمان آورده اند؛
آنان را از تاریکی ها [ی جهل، شرک، فسق وفجور] به سوی نورِ
[ایمان، اخلاق حسنه و تقوا] بیرون می برد.
و کسانی که کافر شدند، سرپرستان آنان طغیان گرانند
که آنان را از نور به سوی تاریکی ها بیرون می برند؛ آ
آنان اهل آتش اند و قطعاً در آنجا جاودانه اند.
دو جریان ،یک عده تحت ولایت خداوند هستند
که خداوند آنان را سیر می دهد به سمت نور و کمال 🌿
ـــــــ
و الذین کفروا هم بدون سرپرست رها نمی کند
اولیائهم الطاغوت جریان آنها را هم با جریان رهبری شده ترسیم می کند
نمی گوید رها می شوند آنها هم رهبرانی دارند
،ما همیشه از رهبران باطل غافل بودیم
،فکر می کردیم عده ای به انبیا ایمان می آورند
عده ای ایمان نمی آورند
سرگشته و رها .
،خیر ولایتی هرچند ناخواسته ...
اولیائهم الطاغوت ،طواغیت هستند یک صنف نیستند،
اتحاد انسان شیطانیست ، ... و تضمین می دهد .🌿
ـــــــــــــــ
جریان ها را که مشخص می کند
نه اینکه دو جریان هستید و از کنار هم رد می شوید ،خیر ،
آن صلح مطلق درویش گونه را قرآن اینجا تأیید نمی کند...
فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ
بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىٰ لَا انْفِصَامَ لَهَا ۗ وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
امیرالمونین می گوید(در مکتب اهل بیت در رفتار اجتماعی
مومنان که همیشه در اقلیت هستند
حتی در جامعه یرمونبن
ناب ها غریب هستند بهترین ها کمترین هستند)🌿
ــــــــــ
حضرت می فرماید جوامع را ترک نکنید
ولی ازآنها فاصله بگیرید دلتان با آنها نباشد ،در
مجلسی که بد ما اهل بیت را می گویند و حضورداشتید
نمی توانستید عکس العمل انجام دهید دردل تبری جویید
آنها به نور نزدیک دسته ی دیگر دور
ولایت ها و اتخاذ موضع ،
یکفروا بالطاغوت ،با آن ها عناد داشته باشید
با رهبران طاغوتی برائت بجویید🌿
ـــــــــــــــ
کسانی که به دنبال عاقبت به خیری هستند
به برائت تولی . تبری نسبت به جریان های طاغوتی دست پیدا کنید،
به ریسمان محکم و موثق چنگ زده آید
که هیچ گسستی در کار نخواهد بود
ایمان به خدا
جریان مقابل را کفر بورزد برائت بجوید
در آن صورت سمت خدا آمده به
دستگیره ای که موثق و مطمئن است🌿
ــــــــــــــــ
به تبع دوالیته و دو حزب
اینجا ثنویت زرتشتی پیش نمی آید خیلی تفاوت دلرد،
آنجا خدای خیروخدای شر است .
خیرو شر جدا از هم نیستند.
،شر یک جریانی ست بین رگه های آفرینش
کارخودش را آرام آرام فقط در دنیای
جن و انس انجام می دهد،جای دیگر قدرت دخالت
مانور و ابراز وجود ندارد.
دریک بازه خیلی محدود.🌿
ــــــــــــــ
آنچه شیطان پرستان نشان می دهند و
لرد شان که خدای قویست .. چنین چیزی نیست
شیطان اولیا خودش را از خود می ترساند
خودش را در نظر آنان بزرگ جلوه می دهد
برای همین شیطان موجودیست
که حتی کلیسا و انجیل و صلیب هم مقابل او نیست
درصورتیکه در روایات اینگونه نیست
با ذکر بنده ی مومن کارزار را ترک می کند
بله اصل بر سلطه ی شیطان است .🌿
-ــــــــــــــــــــــ
وارد اصل بعدی می شویم آرام آرام
إِنَّ عِبَادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطَانٌ إِلَّا مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغَاوِينَ
قطعاً تو را بر بندگانم تسلّطی نیست،
مگر بر گمراهانی که از تو پیروی می کنند.
خارج از این ماجرا ،تبیین کردیم
،هرکه از تعبد فکری و تعبد عملی خارج می شود
(همیشه تقوی رو فکر می کنیم
درمورداعضاوجوارح و امور عملی دین است
،،ذلک الکتاب لاریبه فیه هدللمتقین ،الدبن یومنون بالغیب،
اول ایمان وتقوای فکری را مطرح می کند همان جور که
در حوزه ی امور عملی تلاش داریم
به مراتب بیشتر نسبت به تفکرات و اعتقادات )،🌿
--------
هرچیزی را به زبان جاری نکتیم،
چرا در روایات این همه تاکید شده است .
ترک کنید ، کاری را که به شما ارتباطی ندارد
،در مورد مطالب مختلف سخن می گویند ...
اگر می بینی در دین چیزی نمی دانی مداخله نکن...
چه احتیاجی هست راجع به همه چیز نظر دهیم انکار یا تصدیق کنیم،
ما در حوزه ی دانش خود ،تکلیفمان به اندازه ی وسع ماهست ،
دانش نداریم موظف به تحقیقی هستیم نه اینکه ندانسته
نظر دهیم ،انچه در آخرالزمان بسیار ی از مردم دچار آن می شوند
صبح که شروع می کند مومن است
شب کافر است
وارد بحثی می شودتئوری پردازی می کند
ایمان خود را ازدست می دهد...
در خصوص حتی کفر تبعیضی درموردنماز یاحجاب
همان جور که راجع به سرطان نظر نمی دهیم ...
حوزه ی تخصصی هم هر شخصی
که تخصص پایین تر دارد احتیاط می کند
پزشک پایین تر وارد جراحی های سخت
که تبحر ندارد نمی شود
درطبیعیات اینجور احتیاط می کنیم
در الهیات خیلی کوتاه بینانه است
که این اصل را مورد توجه قرار ندهیم
و شیطان از همین قضیه استفاده می کند
امیرالمونین در کتاب سلیم ابن قیس
اصل زیبایی رادر تبیین این دو الیته و کفر تبعیضی بیا ن می کند🌿
که ایسلیم هرگز باطل محض در
طول تاریخ بر مردمان عرضه نشده است ،
چون هیچ فطرت و وجود و طبعی ،
تلخی باطل را هضم نمی کند، از گلو پایین نمی رود
همواره باطل به حق آمیخته می شود و با حلاوت حق
به خورد مردمان داده می شود
حتی در بت پرستی های کهن بعداً خواهیم پرداخت
،واقعا می دیدند ،می شنیدند
موجوداتی را می دیدند که قرآن می فرماید چیزی جز جن را نمی دیدند
و نمی پرستیدند
هر چه باطل کوچک باشد بازهم کشنده است،🌿.
ادامه دارد ،متشکرم از نگاه مهربانتان❤️🙏
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🍃🌿کارشناسان آقای خادمی -آقای بیانی🌿🍃
بیکران سپاس از همراهی تان 🙏❤️
و پوزش اگر غلط املایی وجود دارد
، به علت سریع نوشتن از وویس هست.
البته ویرایش می شود همیشه ...)