سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        معجزه ی عدد نوزده در قرآن
        ارسال شده توسط

        سید هادی محمدی

        در تاریخ : پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۱۹
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۱۲۷۳ | نظرات : ۳۶

         
        بسم الله الرحمن الرحیم 
         
         

            يكي از معجزات رياضی قرآن كريم، شيوه ای است كه در آن رقم 19 با شيوه عدد شناسی در آيات به رمز در آورده شده است. اين رقم در آيه 30 سوره مدثر مورد تاكيد قرار گرفته است: «بر آن آتش نوزده تن موكلند.» و همچنين در آيات مختلف قران نيز رمزگذاری شده است. كه در ادامه به آنها اشاره شده است.
        - بسم الله الرحمن الرحيم از 19 حرف تشكيل شده است.
        - قرآن كريم از 114 سوره تشكيل يافته است.(6*19)
        - سوره علق اولين سوره وحی شده بر پيامبر (ص) (سوره نود و ششم قرآن كريم)، اولين آيات وحی شده بر پيامبر پنج آيه اول سوره نود و ششم می باشند و مجموع كل واژه ها در اين آيات شامل 19 واژه می باشد. واز نظر روانشناسی يك حرف است، نه يك واژه؛ همچنين حرف «ب» (باسم) در واژه گنجانده نمی شود و بدين ترتيب به حساب نمی آيد.همانطور كه می بينيد، پنج آيه اول از 19 حرف تشكيل شده است.
        - سوره علق از 19 آيه و 285 (5*19) حرف تشكيل يافته است.
        - سوره نصر، آخرين سوره وحی شده، 19 واژه را در بر دارد.
        - اولين آيه سوره نصر كه از امدادی كه در آينده صورت خواهد گرفت سخن می گويد ( شامل 19 حرف می باشد.)
        - قرآن مجيد شامل 114 بسم الله الرحمن الرحيم می باشد، يعني 6*19.
        - از ميان 114 سوره قرآن 113 سوره با بسم الله آغاز می شود. تنها سوره اي كه بسم الله ندارد، سوره توبه می باشد، و سوره نمل هم كه شامل دو بسم الله می باشد، اولين بسم الله در ابتدای سوره و دومين آن، آيه 30 مي باشد. از سوره توبه به بعد كه با بسم الله شروع نمی شود، سوره نمل در نوزدهمين سوره بعد از آن قرار دارد.
        در آغاز سوره نمل (يعنی سوره بيست و هفتم) يك بسم الله وجود دارد، همان طور كه در آغاز آيه سی ام اين سوره نيز يك بسم الله وجود دارد. بنابراين دو بسم الله در اين سوره وجود دارد. و اين بسم الله كه در آيه سی هم قرار دارد، فهرست 114 بسم الله كه قرآن شامل ان می باشد را كامل می كند. زمانی كه ما عدد اين آيه و اين سوره (يعني 30 و 27) را با هم جمع می كنيم، به جمع كل پنجاه و هفت (3*19=57) می رسيم.
        جمع كل سوره ها از سوره توبه (سوره نهم) تا سوره نمل (سوره بيست و هفتم):
        (27+26+25+24+23+22+21+20+19+18+17+16+15+14+13+12+11+10+9=342) می باشد.
        اين عدد از ضرب دو عدد نوزده و هيجده حاصل می شود.
        - مجموع دفعاتی كه نام «الله» در آياتی كه عدد آنها مضربی از 19 (76،57،38،19...) می باشد، آورده شده،133 مي باشد، به عبارت ديگر (7*19=133)
        - مقدار ابجد واژه «واحد» كه به معنای يك می باشد، عدد 19 می باشد. اين كلمه، به همراه واژه های مختلف ديگر در قرآن به كار رفته است. به عنوان مثال: يك در، يك نوع خوراك.
        اين واژه 19 مرتبه همراه با نام «خدا» به كار رفته است.
        - مجموع كل سوره ها و تعداد آياتی كه واژه «واحد» در آن به كار رفته 19*19 می باشد به عبارت ديگر 361.
        - بين اولين حروف مقطعه (الف، لام، ميم) بقره/1 و آخرين انها (ن) قلم/1 (5263 آيه وجود دارد، به عبارتی 277*19).
        - سی و هشت (2*19=38) آيه بدون حروف مقطعه در بين اولين سوره دارای حروف مقطعه و آخرين آنها وجود دارند.
        - واژه «الرحمن» 57 مرتبه در قرآن كريم به كار رفته است. (3*19)
        - سی (30) عدد مختلف در قرآن كريم نام برده شده است؛ كه جمع اين اعداد، عدد 162146 مي شود و اين عدد در اصل از ضرب 8534*19 به دست می آيد.
        - پنجاهمين سوره قرآن كريم كه با حرف مقطعه «ق» شروع می شود شامل 57 حرف ق می باشد و به عبارتی 3*19=57.
        - حروف ياء و سين در ابتداي سوره ياسين به كار رفته است، حرف سين 48 مرتبه و حرف ياء 237 مرتبه در اين سوره وجود دارد. جمع كل اين اعداد، عدد(15*19=285) می شود.
        - مقدار عددی ابجد برخی از خصلت های پروردگار نيز مضربی از 19 مي باشد.
        1 (واحد) 1*19 (19)
        2 (جامع) 6*19 (114)
        نوزده، رقمی عجيب و شگفت انگيز
        - رقم 19 جمع ارقام 9 و 10 در توان 1 مي باشد (10 به توان 1) تفاضل بين ارقام 9 و 10 به توان 2 نيز باز هم مرتبه ای از عدد 19 می باشد.
        خورشيد، ماه و زمين، در همه موقعيت های خويش، در طول 19 سال صف می كشند.
        ستاره دنباله دار هالی درهر 76 سال يكبار از منظومه شمسی عبور می كند. (4*19)
        جايگاه رقم 19 در مثلث پاسكال
        - مثلث پاسكال مثلثی حسابی است كه در جبر و در محاسبه احتمالات به كار مي رود، جمع 19 رقم اول مثلث پاسكال عدد (2*19) 38 می باشد.
        نتيجه
        - جمع نوزده رقم اول مضربی از 19 مي باشد.
        - جمع نوزده عدد اول نيز مضربی از 19 مي باشد.
        «ارتباط بين رقم 19 و مثلث پاسكال در نگاه وحی زنجيره ای آيات قرآنی»
        - نود و ششمين سوره قرآن كريم (اولين سوره وحی شده) نوزدهمين سوره از آخر قرآن می باشد. اين سوره 19 آيه و (5*19) 285 حرف دارد. پنج آيه اول اين سوره (اولين آيات وحی شده) شامل (4*19) 76 حرف می باشد.
        - اولين آيات سوره شصت و هشتم (دومين سوره وحی شده) شامل (2*19) 38 كلمه می باشد.
        - سری سوم از آيات وحي شده (سوره هفتاد و سوم) شامل (3*19) 57 كلمه می باشد.
        «اين قرآن چيزی جز پند و اندرز برای اهل عالم نمی باشد و شما منكران بر اين مقال پس از مرگ به خوبی آگاه ميشويد. (سوره ص /88 و 87)
        آن خدايی كه آسمانها و زمين همه ملك اوست، او خلق را زنده می گرداند و باز می ميراند و بر همه چيز تواناست. (حديد/2)»
        هستی و پيدا و پنهان وجود همه اوست و او به همه امور عالم داناست.» (حديد/2)
         
        1. تعداد حروف عبارت « بسم الله الرحمن الرحیم» نوزده عدد است و تعداد « بسم الله الرحمن الرحیم» های کل قرآن 114 عدد است. که این نیز مضربی از نوزده است. قابل توجه است که نبود بسم الله الرحمن الرحیم در سوره ی توبه، بوسیله ی سوره نمل برطرف شده است که دو بار این عبارت در آن به کار رفته است.
        2. تعداد هر یک از حروف عبارت « بسم الله ...» در قرآن نیز مضربی از نوزده است بدین شرح که: اسم 19 بار، الله 2698 بار، رحمن 57 بار و رحیم 114 بار تکرار شده است که هر کدام مضربی از نوزده است و حاصل جمع ضرایب آنان نیز مضربی از نوزده است!!!
        مهندس عبدالعلی بازرگان فرزند مرحوم استاد مهدی بازرگان در این زمینه کتابی جالب توجه دارند.
        3. در اول سوره ی بقره عبارت « الم» به کار برده شده است که تکرار هر کدام از حروف الف، لام و میم در این سوره مضربی از نوزده است:  الف 4502 مرتبه، لام 3202 مرتبه و میم 2195 مرتبه تکرار شده اند که همگی بر نوزده بخشپذیرند.
        4. در اول سوره ی آل عمران نیز عبارت « الم» آمده است که مجموع تکرار این حروف در این سوره مضربی از نوزده است
        5. در ابتدای سوره ی اعراف عبارت( المص) آمده است که حرف مقطعه ی صاد علاوه بر این این سوره در دو سوره ی مریم و ص نیز آمده است. مجموع تکرار حرف صاد در این سه سوره 152 بار است که مضربی از نوزده است. مجموع تکرار حروف الف و لام و میم و صاد در سوره ی اعراف نیز 5320 مرتبه است که باز هم مضربی از نوزده است
        6. در اول سوره ی یونس نیز عبارت « الر» آمده است که مجموع تکرار این حروف در اسن سوره برابر با 2489 است که مضربی از نوزده است .
        7.در ابتدای سوره هود عبارت « الر» به کار رفته است که مجموع تکرار این حروف در این سوره برابر با 2489 مرتبه است و مضربی از نوزده است یعنی درست به اندازه ی تکرار آنها در سوره ی یونس!
        8.در آیه ی 29 سوره ی هود اشاره شده است که هود می گوید:« ای قوم من از شما بر رسالتم مالی نخواسته ام ...»  که مضمون این عبارت در تمام قرآن ده مرتبه تکرار شده است و همه جا به جای کلمه ی « مال»  کلمه ی « اجر» بکار رفته است مگر در این سوره که استثنا از کلمه ی مال استفاده شده است زیرا اگر از کلمه ی « اجر» همچون سایر سوره ها ی قرآن استفاده می شد نظم آماری عدد نوزده این سوره به کل بر هم می خورد!
        9. در اول سوره ی یوسف نیز عبارت « الر» آمده است که مجموع تکرار این حروف در این سوره 2375 مرتبه است که مضربی از نوزده است.
        10. در اول سوره ی الرعد عبارت « المر» به کار رفته است که مجموع تکرار این حروف در این سوره 1482 مرتبه است که مضربی از نوزده است .
        11. اول سوره ی ابراهیم(ع) عبارت « الر» آمده است که مجموع تکرار این حروف در این سوره برابر با 1197 مرتبه است که مضربی از نوزده است .
        12. در اول سوره ی حجر عبارت « الر» به کار رفته است که مجموع تکرار این حروف در این سوره برابر با 912 مرتبه است که مضربی از عدد نوزده است .
        13. طولانی ترین مجموعه ی حروف مقطعه در سوره ی مریم آمده است که عبارت است از « کهیعص» که مجموع تکرار این حروف در این سوره 798 مرتبه است که مضربی است از عدد نوزده همچنین به رابطه ی دقیق ریاضی بین این سوره و سوره های اعراف و ص توجه فرمایید .
        14. در اول سوره ی عنکبوت عبارت « الم » آمده است که مجموع تکرار این حروف در این سوره برابر با 1672 است که مضربی از نوزده است .
        15. در اول سوره ی الروم عبارت « الم» به کار رفته است که تکرار این حروف در این سوره مجموعا 1254 مرتبه است که مضربی از نوزده است .
        16.در اول سوره ی لقمان نیز عبارت « الم » آمده است که مجموع تکرار این حروف در این سوره 817 مرتبه است که مضربی از نوزده است .
        17. در اول سوره ی یس عبارت « یس» آمده است که تکرار این حروف در این سوره مجموعا 285 مرتبه است که مضربی از نوزده است.
        18. اول سوره ی غافر عبارت « حم » به کار رفته است و علاوه بر این سوره در شش سوره پس از آن هم ( یعنی فصلت، شوری، زخرف، دخان، جاثیه و احقاف) تکرار شده است. مجموع تکرار این دو حرف در این هفت سوره برابر با2147 اسن که مضربی از نوزده است .
        19. در آیه ی دوم سوره ی شوری عبارت « عسق» به کار رفته است که مجموع تکرار این حروف در این سوره 209 مرتبه است که مضربی است از عدد نوزده
         
        20. در اول سوره ی ق نیز عبارت « ق» آمده است که مجموع تکرار این حرف در این سوره 57 بار است که مضربی از نوزده است. همچنین این تعداد درست برابر با تکرار این حرف در سوره ی شوری است که با همین حرف مقطعه آغاز شده است!
         
        21. درباره ی قوم لوط در قرآن سیزده بار سخن رفته است ولی در سوره ق بر خلاف سوره های دیگر که از عبارت « قوم لوط » استفاده شده است، از عبارت « اخوان لوط » استفاده شده است زیرا اگر به جای اخوان کلمه ی قوم به کار می رفت نظم عدد نوزده این سوره بر هم می خورد!
         
        22. اول سوره ی قلم  عبارت « نون» به کار رفته است ( در قرآنهای کنونی برای سهولت از « ن» استفاده شده است ولی در اصل این حرف مقطعه در این سوره به صورت « نون » آمده است نه « ن») یعنی باید دو « ن » محاسبه شود( بر خلاف سایر حروف مقطعه ی قرآن) که مجموع تکرار این حروف دراین سوره 133 مرتبه است که مضربی از نوزده است. همچنین اگر این سوره با « ن» آغاز می شد نظم کد نوزده به هم می خورد
        23.  قرآن شامل 114 سوره است که مضربی از نوزده است.
         
        24. قرآن شامل 6346 آیه است که مضربی از نوزده است.
         
        25. تعداد کل حروف قرآن بر طبق محاسبه ی دانشگاه الازهر 330733 حرف است که مضربی از عدد نوزده است!
         
        26. تعداد حروف الله در کل قرآن 2698 مرتبه است که باز هم مضربی از نوزده است.
         
         
         
        منبع 
        راز عدد نوزده از دکتر بازرگان 
         
         
        یا علی مدد 
         
        سید هادی محمدی 
         
         

         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۱۲۷۱۵ در تاریخ پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۴:۱۹ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0