سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
  • شكست حملة نظامي آمريكا به ايران در طبس، 1359 هـ‌.ش
16 شوال 1445
    Wednesday 24 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      چهارشنبه ۵ ارديبهشت

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      نقدی بر خبرگزاری ایسنا درباره بیماران اعتیاد
      ارسال شده توسط

      باقر رمزی ( باصر )

      در تاریخ : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ۲۳:۵۸
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۵۲۶ | نظرات : ۴

      نقدی بر خبرگزاری ایسنا درباره معتادین
      خبرگزاری ایسنا: آمارها نشان می‌دهد 90 درصد جوانان در معرض تعارف مواد مخدر هستند و بنابر همین آمارها پنجاه درصد خانواده‌ها پنج سال دیرتر متوجه اعتیاد جوانانشان می‌شوند ( خوانندگان عزیز ، شما زیاد جدی نگیرید گویا نویسنده مطلب درباره بیماری اعتیاد و آمار هیچ نمیدانسته است )
      یک شعار می‌گوید «این معتاد نیست که خطرناک است بلکه باید از خود اعتیاد ترسید» پس باید یاد بگیریم که چطور می‌شود یک معتاد( بیمار اعتیاد ) هرچند تفننی را شناسایی کرد و چطور باید با او برخورد کرد که نه سنگ و نه سیخ سوزانده نشوند.  ( چقدر سطی باید فکر کرد درباره چنین مسئله ای )
      اصولا معتاد ( اگر این سایت مقداری انصاف میداشت لااقل از این واژه (معتاد) کمتر استفاده میکرد و یکبار هم به دید بیمار می نگریست ) جماعت تمام انرژی‌اش را برای مخفی کردن اعتیادش صرف می‌کند. اینکه بالای سر کسی رسید که دارد مواد تزریق می‌کند یا لوله پایپ آزمایشگاهی را برداشته و شیشه تنفس ( تنفس نه ، تدخین یا اسنیف ) می‌کند، سند واضح و مبرهنی است، اما تنها یک درصد کشفیات اعتیاد اینطور اتفاق می‌افتد.
      با این وجود همواره یک سری علائم و تغییرات روانی، اجتماعی و رفتاری از فرد معتاد سر می‌زند که باید
      ( بایددددددددددددد ) کشف شوند و هر کدام از نشانه‌ها به تنهایی نمی‌تواند نشانگر اعتیاد باشد، بلکه باید مجموعه‌ای از نشانه‌ها در کنار یکدیگر را مدنظر قرار داد.
      متهم
      ( به همین راحتی به بیمار اعتیاد متهم میگویند ) به اعتیاد آدم چشم تنگی می‌شود، اما هر آدم چشم تنگی را هم نباید به اعتیاد متهم ( متهم ) کرد و ماجرا از این قرار است که اغلب مواد مخدر (تریاک) باعث تنگ شدن مردمک چشم انسان می‌شوند.
      دومین مورد این است که یک فرد متهم
      ( متهم ) به اعتیاد دیگران را با رفتارش گیج می‌کند و به قول روانشناس‌ها فردی دو قطبی می‌شود. زمانی حسابی بی‌قرار، تحریک پذیر، عصبانی و بسیار مضطرب و زمانی بسیار سرخوش است به گونه‌ای که همه در حسرت لذت بردن وی از دنیا می‌شوند. ( درست نیست ، شما باور نکنید )
      متهم ( باز گفت متهم ) به اعتیاد خانواده گریز است و رفیق باز، و برایش هم بسیار معرفت خرج می‌کند و نسبت به نظر خانواده خود به این دوستان بسیار حساس است.
      چهارمین گام
      ( چه گامهای بلندی باید برداشت ) شناسایی فرد معتاد این است که متهم(متهم) به اعتیاد هیچ شباهتی به خروس ندارد ( ادب مرد به ز دولت اوست ) ، شبها مثل جغد بیدار است و صبح و ظهرش یکی می‌شود، اما میل به صبحانه‌اش همواره محفوظ است.( اگر بگویم ایشان در این باره هیچی نمیداند باورتان میشود ؟ )
      فردی که به اعتیاد متهم ( ببینید چند بار واژه متهم را بکار میبرد ؟ ) شده است مثل ماشینی است که کاربراتورش تنظیم نباشد هم مصرفش بالا می‌رود و هم حسابی دود و پول خرج می‌کند. 
      ( گویا ایشان طنز پرداز است ) او شروع می‌کند به دروغ گفتن‌های اغلب باور نکردنی برای پولهای وقت و بی وقتی که از آدم‌های متفاوت می‌خواهد.
      ششمین نکته‌ای که می‌توان در شناسایی فرد معتاد از آن کمک گرفت ، علاقه وافری است که فرد معتاد به نشستن طولانی پشت دربهای بسته دارد
      ( شما مراقب باشید پشت دربهای بسته ننشینید ) ؛ نشانه‌ای که ممکن است شما را به این اشتباه بیاندازد که عاشق شده است، اما در اغلب موارد او یا دارد در عالم هپروت چرت می‌زند یا خمار است ( واقعا که ). دستشویی نیز یکی از لوکیشن‌های معمول این حالت است.
       آخرین نکته‌ای که در شناسایی یک معتاد می‌توان به آن توجه داشت، این است که متهم به اعتیاد یک دهم بلکه یک صدم میزانی که حرف می‌زند عمل نمی‌کند تا دلتان بخواهد پرگویی، یاوه گویی، دروغ گویی و بلف زدن در کارش است.
       
       
      من از تمامی عزیزانی که به نوعی با این مسئله درگیر هستند عذر خواهی میکنم ، فقط قصدم این بود که نگاه جامعه و و و و را به شما عزیزان بنمایانم .
      ممنونم از توجهتان
       
      باقر رمزی ـ باصر
      افتاده به بپا خاسته
       
      منبع :
      عنوان و کد خبر را سرچ کنید
       
      کد خبر: ۴۷۰۰۶
      تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
      تعداد بازدید: ۵۵۶۲
      تعداد نظرات: ۵ نظر
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۴۹۹۷ در تاریخ سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ۲۳:۵۸ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0