سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    پست های وبلاگ

    شعرناب
    اسید پاشی آسیبی مهم در جامعه
    ارسال شده توسط

    ناهید معین (پوپک)

    در تاریخ : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۵۳
    موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۸۶۷ | نظرات : ۱۳

    این روزها حادثه اسید پاشی در اصفهان یکی از مهمترین رویدادهایی است که فضای رسانه ای کشور را تحت شعاع قرار داده است. حتی این موج رسانه‌ای گاهی متاثر از سیاه نمایی رسانه های خارجی و معاند نظام است به نحوی که رسانه‌های فارسی زبان غربی این آسیب اجتماعی را به فروع دین مسلمانان (امر به معروف و نهی از منکر) و برخی گروه‌ها گره زده اند. شاید به جرات بتوان گفت که چاشنی این بمب فاسد خبری از شبکه های اجتماعی جرقه خورد و عنوان حمله اسید پاش ها به دختران بدحجاب یا چادری اصفهان آغاز شیطنت دیگری از سوی رسانه های غربی بود.
    اما سوال این است که آیا رخداد بروز یک آسیب اجتماعی مانند اسید پاشی می تواند یک اقدام سیاسی یا مذهبی باشد؟ این سوال در حالی است که کشورهای بنگلادش، هند، پاکستان، کامبوج، ویتنام، لائوس، هنگ‌کنگ، چین، بریتانیا، آفریقای جنوبی، اوگاندا، جاماییکا و اتیوپی یشترین آمار اسید پاشی را به خود اختصاص داده اند اما ماهیت سیاسی یا مذهبی نداشته است.
    خسرو منصوریان آسیب شناس و مدیرانجمن رهایی از آسیب های اجتماعی در مورد حوادث اسید پاشی در جامعه می گوید: "وندالیسم" یا همان عقده های سرکوب شده و هیجانات دوران جوانی و مقوله "آناتومی" اجتماعی یا همان ناهنجاری هایی که جای هنجارهای جامعه را گرفته است (ازدواج سپید، رفتارهای پرخطر، طلاق و غیره ...) می توانند علت برخی آسیب های اجتماعی و وقوع جرم باشند اما در پرونده های اسید پاشی از این موارد باید عبور کرد چراکه نیاز به یک آسیب شناسی عمیق دارد.
    وی افزود: قطعا اسید پاشی ریشه مذهبی و سیاسی ندارد اما می تواند تاثیر گذار باشد هرچند که سوابقی از این دست کمتر مشاهده شده است. در این باره باید به یک وفاق ملی رسید و صورت مساله را اینگونه باید حل کرد که یک آسیب وارد خانه ما شده است. به عنوان مثال در 100 سال گذشته تن فروشی مردان مطرح نبوده اما امروز این آسیب پدیدار شده و ارتباطی هم با سیاست و غیره ندارد. این نکته را هم باید در نظر داشت که اسید پاشی در بسیاری از کشورهای دیگر هم رخ می دهد و تحقیقات و آسیب شناسی های این کشورها هم باید در دستورکار کارشناسان قرار داشته باشد.
    دکتر هادی معتمدی، کارشناس امور آسیب های اجتماعی و مدیرکل اسبق امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی می گوید: نوع اسید پاشی ها در حادثه اصفهان در مقابل سایر اسید پاشی ها نشان می دهد که سازمان یافته است اما اینکه کارگروه مذهبی باشد اصلا صحیح نیست چون این اقدام نوعی اقدام داعشی است. همچنین نمی توان به موضوع بدحجابی یا با حجابی پیوند زد چون در موارد رخ داده هر دو گروه بوده اند. به اعتقاد من بعنوان یک آسیب شناس این اقدامات که نشات گرفته از کینه است فساد فی الارض بوده و باید این افراد در ملا عام اعدام شوند و با قصاص که بیشتر خشونت را در جامعه رواج می دهد پرونده اسید پاشی ها بسته نمی شود.
    وی افزود: اقدام به اسید پاشی حتی اگر جنبه عشقی و عاطفی داشته باشد همانند هواپیما ربایی فساد فی الارض است و مهمترین شیوه برخورد اعدام و اقدام قاطعانه با این جنایتکاران خشن است.

    ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
    این پست با شماره ۴۶۰۴ در تاریخ شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ۱۳:۵۳ در سایت شعر ناب ثبت گردید

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0