سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        پیروزی مقاومت غزه - پیروزی خون بر شمشیر
        ارسال شده توسط

        فرامرز فرخ

        در تاریخ : جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ۰۲:۰۶
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۹۹۳ | نظرات : ۰

         
                      
        پیش از اعلام رسمی آتش بس، از  مساجد نوار غزه که بیشتر آنها در جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی متحمل خسارت های سنگینی به سبب اصابت موشک و بمب شده است، به سبب پیروزی نهایی مقاومت و ملت فلسطین در این جنگ نابرابر صدای الله اکبر شنیده می شود.
        منابع آگاه فلسطینی به المیادین گفته بودند پیشنهاد آتش بس به گونه ای است که ضمن پایان دادن به تجاوزگری رژیم صهیونیستی، تمام نیازهای فلسطینی ها را برآورده می کند.
        خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت و گو با پایگاه خبری العهد اظهار داشت: این تفاهم ها بر بازگشایی گذرگاههای نوار غزه به روی مسافران و وارد کردن مصالح ساختمانی برای بازسازی در مرحله اول و ارجاع مسائل دیگر و در صدر آن ساختن بندر و فرودگاه (غزه) به مذاکرات غیرمستقیمی که یک ماه دیگر انجام خواهد شد، تاکید دارد.
        رفع محاصره نوار غزه و بازگشایی گذرگاه ها از مهمترین خواسته های مقاومت به نمایندگی از ملت فلسطین بود که در کارزار سیاسی پس از موفقیت در عرصه میدانی بر تحقق آن پافشاری کرد و یک ذره هم از آن عقب نشینی نکرد.
        توافق آتش بس طولانی مدت پس از آن به دست آمد که گروه های مقاومت بر خواسته های مشروع ملت فلسطین در مذاکرات قاهره پافشاری کردند و رژیم صهیونیستی که به کارشکنی و وقت کشی معروف است، با وجود مانع تراشی گسترده سرانجام تن به این خواسته ها داد تا پیروزی بزرگ دیگری برای محور مقاومت در تاریخ نبرد مقدس با اشغالگران قدس ثبت شود.
        نماد شکست های صهیونیست ها در جنگ
        اما بدون تردید نماد شکست های صهیونیست ها در جنگ را می‌توان در فرودگاه استراتژیک بن گوریون تل آویو خلاصه کرد، این فرودگاه به یکی از نمادهای نبرد میان مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست تبدیل شد به طوری که به یکی از اشکال چالشی تبدیل شد که مقاومت توانست از طریق آن، معادلات خود را در جنگ فرسایشی و بازدارندگی بر اقتصاد رژیم صهیونیستی تحمیل کند به طوری که نهادها و مراکز اقتصادی این رژیم به زیان های شدید ناشی از حملات موشکی مقاومت به این فرودگاه بر وضع اقتصادی رژیم اعتراف کرده اند.
        روزنامه اسرائیلی معاریو در این زمینه نوشته بود خسارت های وارده در نتیجه حملات موشکی مقاومت به فرودگاه بن  گوریون در صورت ادامه جنگ علیه غزه افزایش خواهد یافت که بخشی از خسارت ها و زیان هایی است که تمام مراکز اقتصادی و حیاتی رژیم اسرائیل را شامل می شود که کارشناسان اقتصادی صهیونیست تاکید می کنند میزان خسارت ها بسیار بیشتر از آمار رسمی اعلام شده است.
        موشک های تلافی جویانه مقاومت چنان فرودگاه بن گوریون را بدنام و به یک فرودگاه ناامن و متزلزل تبدیل کرد که صهیونیست ها مجبور شدند مسافران پروازهای خود را به فرودگاه بین المللی ملکه علیا در اردن راهی کنند و  ترکش های آن، دیگر بخش های اقتصادی رژیم صهیونیستی را هم هدف قرار داد، زیرا برای اولین بار بود که این فرودگاه استراتژیک هدف حملات موشکی مقاومت قرار می گرفت و بارها فعالیت آن تعطیل شد و پروازهای خارجی به این فرودگاه یا لغو می شد یا به تاخیر می افتاد.
        فلج شدن استراتژیک ترین فرودگاه اسرائیل در حالی بود که این رژیم با تبلیغات گسترده ادعا می کرد که موشک های مقاومت، دقت لازم را ندارند و گنبد آهنین هم همه آنها را رهگیری خواهد کرد.
        تخلیه شهرک های کمربندی نوار غزه و فرار دسته جمعی صهیونیست های ساکن در آن به مناطق دور دست و تجمع اعتراض آمیز آنها در مقابل منزل بنیامین نتانیاهو و فشار بر وی برای متوقف کردن جنگ، اثبات ناکارامدی سامانه پر سر و صدای گنبد آهنین در حفظ امنیت شهرک ها و مناطق صهیونیست نشین و ناتوانی آن در برابر موشک های مقاومت، حاکم شدن سایه رعب و وحشت بر تمام مناطق اشغالی، زمینگیر شدن نیروی زمینی ارتش رژیم اشغالگر در نوار غزه و مجبور شدن آنها به فرار از باتلاق غزه به سبب غافلگیر شدن از مقاومت شجاعانه رزمندگان فلسطینی و ناتوانی در جنگ تن به تن با آنها، افزایش شکاف و دودستگی در میان تصمیم گیرندگان اسرائیلی از جمله نشانه های شکست ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت بود، به راه افتادن یک موج جهانی همبستگی با ملت و مقاومت، درخواست های گسترده برای تحریم رژیم صهیونیستی و حتی تسلیح مردم فلسطین در کرانه باختری از دیگر نشانه های شکست صهیونیست ها و پیروزی مقاومت فلسطین به شمار می رود.
        آمار بالای قربانیان حملات رژیم صهیونیستی که بیشتر آنها را زنان و کودکان بیگناه تشکیل می دهند و صدها نفر دیگر هم دچار نقص عضو شدند، علاوه بر اینکه بیش از گذشته، جهانیان را با خوی وحشی گری و جنایتکارانه رژیم آشنا کرد، دلیل دیگری بر شکست صهیونیست های مغرور است که خواستند ناکامی خود در برابر رزمندگان مقاومت را با ریختن هزاران بمب و موشک و گلوله بر سر مردم بی دفاع و تخریب منازل، مدارس، مساجد و حتی بیمارستان ها جبران و جام خشم و کینه خود را بر سر کودکان بی دفاع خالی کنند، کودکانی که تعطیلات تابستانی آنها و بازی های کودکانه شان، زندگی در میان آوارهای ناشی از بمباران و دیدن پیکرهای قطعه قطعه پدر، مادر، برادر، خواهر و یا همبازیانشان بود، اما همه این جنایات ضد انسانی که از سوی مجامع و نهادهای حقوق بشری به عنوان جنایات جنگی هم معرفی شد، باعث نشد تا مردم غزه در برابر اشغالگران سر سازش فرود آورند.
        مردم مظلوم و تحت محاصره غزه، با صبر و ایستادگی خود، روحیه مضاعفی به رزمندگان مومن و بی ادعای مقاومت دادند تا ۵۱ روز سخت و نفسگیر در یک نبرد نابرابر در برابر ارتش مجهز به ویرانگرترین و کشنده ترین سلاح های اهدایی مدعیان دفاع  از حقوق بشر، ایستادگی کنند و رژیم را وادار کنند به شکست خود در چهارمین ماجراجویی علیه محور مقاومت از سال ۲۰۰۶ تاکنون وادار کند، وقتی یکی از رسانه های اسرائیلی به نام هاآرتص در پنجاه و یکمین روز جنگ اینگونه تیتر می زند:”نتیجه جنگ یک بر صفر به نفع حماس(مقاومت) در برابر اسرائیل”، معنایش ثبت یک پیروزی درخشان دیگر برای کل محور مقاومت و شکست خفت بار دیگر برای ماجراجویان صهیونیست و حامیان و همدستانشان و اینکه غزه به کابوسی برای غاصبان سرزمین فلسطین و نماد صبر و ایستادگی در برابر این رژیم تبدیل شد.
        مردم فلسطین در نوار غزه، قدس اشغالی و کرانه باختری با ریختن به خیابان‌ها، پخش شیرینی و سردادن تکبیر شادی خود را از پیروزی مقاومت جشن گرفتند.

        پس از اعلام آتش‌بس نامحدود در نوار غزه، مردم فلسطین «پیروزی بزرگ» مقاومت را بر رژیم صهیونیستی جشن گرفته و در خیابان‌ها به شادی و پایکوبی پرداختند.
        شهروندان فلسطینی با تجمع در خیابان‌ها و حمل پرچم‌های گردان‌های مقاومت، شعارهایی در تایید مقاومت و حمایت از آن سر دادند، همچنین صدای الله‌اکبر از مساجد به مناسبت این پیروزی بزرگ در نوار غزه طنین‌انداز شد.
        شادی مردم غزه و کرانه باختری که بیش از 51 روز در برابر تجاوزهای رژیم صهیونیستی و هزاران حمله هوایی و چندین تن بمب و موشک مقاومت کردند همچنان ادامه دارد.
        فلسطینیان تاکید کردند که این پیروزی نتیجه پایداری مقاومت فلسطین است و رژیم اشغالگر قدس به اهداف خود از حملات به غزه دست پیدا نکرد و مقاومت فلسطین نیز سلاح خود را حفظ کرد.
        زلزله سیاسی در کابینه اسرائیل
        دولت رژیم صهیونیستی که حدود دو ماه قبل با هدف «خلع سلاح» نیروهای مقاومت فلسطین تجاوز همه‌جانبه به نوار غزه را آغاز کرد، روز سه‌شنبه 4 شهریورماه و پس از پذیرش همه شروط مقاومت با موجی از انتقادات داخلی مواجه شده است.
        وزرای منتقد «نتانیاهو» می‌گویند وی منتظر فرصتی برای آتش‌بس بوده و بدون آنکه با کابینه مشورت کند یا این طرح را به رای بگذارد با آتش‌بس پیشنهادی مصر موافقت کرده است.
        به گفته این منتقدان عملیات «صخره سخت» که با هدف خلع سلاح مقاومت از دو ماه قبل آغاز شد در شرایطی به پایان رسید که نه تنها نیروهای مقاومت خلع سلاح نشدند بلکه تل‌آویو مجبور به واگذاری امتیازات زیادی به طرف فلسطینی شده در این درگیری‌ها حداقل 64 نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند و صدها تن دیگر مجروح شدند. این در حالی است که طبق آمار گروه‌های مقاومت تعداد کشته‌های صهیونیست بالغ بر 200 نفر بوده است.
        مفاد آتش‌بس
        برخی مفاد توافق شامل این موارد است: توقف فوری تبادل آتش‌ میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی، بازگشایی فوری گذرگاه‌ها، آغاز عملیات بازسازی غزه، توسعه فوری منطقه صید دریایی، کم کردن منطقه امنیتی از 500 به 300 و سپس 100 متر و مذاکره برای حل مسائل معوقه بعد از یک ماه یا محول کردن آن به مذاکرات بین محمود عباس و طرف صهیونیستی که در مقدمه آن پرونده‌های تاسیس  بندر و فرودگاه در نوار غزه و آزادی بازداشت‌شدگان و همچنین تبادل اجساد دو طرف مطرح خواهد شد. به اعتقاد رهبران مقاومت، شکسته شدن حصر غزه به تنهایی یک پیروزی عظیم برای مقاومت است.
        به گفته مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت با بازگشایی گذرگاه‌ها، محاصره ظالمانه غزه که حدود 7 سال است از سوی رژیم صهیونیستی اعمال شده نیز متزلزل شده و از هم‌اکنون می‌توان آن را رفع شده تلقی کرد.
        واکنش‌های جهانی
        برقراری آتش‌بس نامحدود در نوار غزه که با موافقت رژیم صهیونیستی برای بازگشایی گذرگاه‌های مرزی همراه بود واکنش‌‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.
        حزب‌الله لبنان پیروزی بزرگ گروه‌های فلسطینی را تبریک گفت و آن را نتیجه مقاومت مردم فلسطین دانست.
        بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد نیز ابراز امیدواری کرد که توافق کنونی مقدمه‌ای برای برقراری صلح پایدار باشد.
        آمریکا و کشورهای اروپایی نیز از توافق به دست آمده استقبال کرده و از طرفین خواستند به مفاد آتش‌بس به دست آمده پایبند باشند.
        در برخی از کشورهای عربی همچون لبنان، اردن، مصر و سوریه نیز مردم با ریختن به خیابان‌ها و شادی و پایکوبی خوشحالی خود را از پایان جنگ در باریکه غزه ابراز کردند.
        «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس نیز در اظهاراتی تاکید کرد که مقاومت، رژیم صهیونیستی را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد تا شکستی دیگر را به اثبات برساند.
        ابوزهری گفت: مقاومت پیروزی خود را در برابر رژیم ستمگر اسرائیل، با پایداری ملت فلسطین و همه گروه‌های مقاومت جشن می‌گیرد و این مقاومت است که از این به بعد تعیین‌کننده تصمیمات جنگ و صلح خواهد بود.
        ابوزهری اظهار داشت، اکنون شهرک‌نشین‌ها می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.
        سخنگوی حماس تاکید کرد، مقاومت با تحمیل محاصره هوایی به اسرائیل و فراری دادن میلیون‌ها نفر از خانه‌هایشان به پناهگاه‌ها پیروزی به دست آورد که ارتش‌های عربی از آن عاجز بودند.
        وی افزود، مقاومت هیبت ارتش اسرائیل را که دائما آن را شکست‌ناپذیر توصیف می‌کردند شکست.
        دو جنبش اصلی مقاومت فلسطین یعنی حماس و جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای مشترک از تلاش مصر برای برقراری آتش‌بس تقدیر کردند.
        وزارت بهداشت فلسطین اما با صدور بیانیه‌ای آخرین آمار شهدای فلسطین در 51 روز جنگ را اعلام کرد. بر اساس این گزارش در این مدت 2143 نفر از ساکنان این باریکه شهید و 11 هزار و 100 نفر نیز مجروح شدند.
        برخی گزارش‌ها نیز حاکی است، شماری از مقامات رژیم صهیونیستی به شدت از توافق حاصل شده خشمگین شده و نتانیاهو را متهم به دادن امتیازهای بی‌سابقه در مقابل هیچ می‌کنند.
        این مقامات اظهار داشتند، آتش‌بس توافق نیست «ننگ» است.
        «تزیبی لیونی» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشت، توافقی که به خلع سلاح مقاومت منجر نشود «بیهوده» است.
        وزیر خارجه، وزیر دارایی و وزیر ارتباطات و برخی از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل از جمله مقاماتی هستند که با برقراری آتش‌بس مخالفت کرده‌اند.
        نیروهای اسرائیلی نیز به جشن و پایکوبی فلسطینی‌ها در بیت‌المقدس با بمب صوتی و گلوله‌های پلاستیکی حمله کردند تا بدین ترتیب خشم خود را از شکست‌ تاریخی تخلیه کنند!
        آخرین خبرها حاکی است، دفتر نتانیاهو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده این اسرائیل است که در جنگ غزه پیروز شد. در این بیانیه آمده فلسطینی‌ها در این جنگ به اهداف خود نرسیدند!
        واکنش رسانه‌های صهیونیستی
        روزنامه صهیونیستی هاآرتص درباره نتایج جنگ غزه نوشت، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل که مواضع بسیار شدیدی علیه حماس اتخاذ کرده بود جنگ با حماس را در ضعیف‌ترین و بدترین موقعیت به پایان برد.
        این روزنامه افزود، نتانیاهو حاضر بود هر هزینه‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه بپردازد.
        هاآرتص تاکید کرد، نتانیاهو با قبول مفاد آتش‌بس از جنگ غزه فرار کرد.
        به نوشته این روزنامه صهیونیستی در مذاکرات آتش‌بس هیچ صحبتی از خلع سلاح مقاومت یا مسئله تونل‌ها که خواسته طرف اسرائیلی بود به میان نیامد.
        هاآرتص همچنین نوشت، جنگ غزه باعث فروپاشی درونی اسرائیل شد و نقش مقاومت فلسطین را برجسته‌تر کرد.
         

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۴۳۳۵ در تاریخ جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ۰۲:۰۶ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0