سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 31 فروردين 1403
    11 شوال 1445
      Friday 19 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۳۱ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        عشق و آزادی
        ارسال شده توسط

        طارق خراسانی

        در تاریخ : پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ۰۱:۰۹
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۹۴۰ | نظرات : ۱۴

         
        با استعانت از درگاه خداوند مهربان بر آن شده ابم تا در باره عشق و آزادی سخن بگوییم و البته از سخنان بزرگان دین و دانش سود خواهیم جُست.

        عشق موجود است و با آن  می توان آزادی را آفرید، در هیچ کجای سیاره ی بلا زده ی ما اثری از آزادی وافعی دیده نمی شود و هر حزب و دسته و دولتی برای استفاده منفی و به عبارتی سوء استفاده از احسـاسات پـاک مــردم در حوزه های تحت نظارت خود دم از وجود آزادی می زند در امریکا که گروهی آن کشور را مهد آزادی می پنداشتند دیدیم در آنجا آزادی یک شعار بیش نبوده و نیست و در فرانسه هم که به سرزمین آزادی مشهور بود ملاحظه می شود آزادی هنوز  در آنجا رخ نگشوده  است.

        تمام پیامبران الهی برای ایجاد آزادی مبعوث گردیده اند و متاسفانه نیروهای منفی و خود خواه و زیاده طلب هرگز نگذاشته اند که عشق به یاری خلق جهان آید  تا تمام موجودات طعم شیرین زندگی توأم با عشق و آزادی را بچشند.

        برای آفرینش آزادی یاید عاشق شویم و عاشق تعریف خاص خود را دارد که بصورت اختصار در این باره سخن خواهیم گفت، اولین نشانه ی یک عاشق دیگر خواهی اوست یک انسان دیگر خواه محال است که به چپاول اموال دیگران بپردازد و یا سرنوشت دیگران برای او بی اهمیت باشد و اگر به همین نکته توجه کنیم درمی یابیم تمام پیامبران الهی دیگر خواه بوده اند و هرگز در دوران رسالت الهی خویش زر و سیمی نیندوختند بلکه هرچه داشته اند را در مسیر دیگر خواهی که فرمان بی چون و چرای خداوند سبحان می باشد هزینه کرده اند.

        برای آفریدن آزادی به کارگاهی نیازمندیم و نام آن گارگاه "دل " است و بصیرت ، وحدت، عدالت و معرفت چهار عامل مهم و انکار ناپذیر برای آفرینش آزادی ست.

        معرفت آموز و دل را خانه ی معشوق کن

        تا که عشق آنجا به آزادی مگر کاری کند

        آیا قوانین مدنی صرفاْ برای ایجاد آزادی تدوین گردیده است یا برای  امنیت افراد اجتماع است؟

         این پرسش ذهن ما را برای تعریف از آزادی آماده و فعال می کند آیا پاسخ شما به این سئوال چیست؟

        آنچه مسلم است ایجاد امنیت اجتماعی غایت خواست قانونگذاران می باشد و حال باید از خود پرسید این قوانین برای همه یک سان عمل شده و می شود؟

        به نظر من قوانین مدنی در جهان هرگز به نفع تمام اقشار جامعه مورد استفاده قرار نگرفته است و آنچه در طول تاریخ مردم جهان تجربه کرده اند نشانگر آن است که این قوانین برای به بند کشاندن مردم بوده است نه آنکه آزادی را به افراد جامعه اهداء کند.

        پس قوانین بشری به علت دخالت نفس و زیادخواهی افراد خود خواه کارایی نداشته و هم اکنون انگیزه ی مهمی برای قیام جهانی گردیده است.

        "ظهور " و فلسفه ی آن، این حقیقت برزگ و انکار ناپذیر را به ما می فهماند که تنها راه آفریدن آزادی اجرای صحیح و بدون قید و شرط قوانین الهی ست و اکنون خداوند سبحان توسط جان های قدرتمندی که به اذن آن قادر متعال آماده ی کارهای بزرگی هستند برای آزادی و پیدایش صحیح آن،  تغییرات شگرفی را در جهان پدیدار کرده اند که اولین گام در این راه مبارک قیام جهانی ست و ایران اسلامی پرچمدار آن است.

        آزادی و دموکراسی :

        آزادی و دموکراسی شاید به تعبیری بیشترین واژه هایی باشند که در حیطه نظام سیاسی در کشور های در حال توسعه با فضای سیاسی کنترل شده و محافظه کارانه به کار برده می شوند و برداشت ها از این دو واژه صرفاً جنبه سیاسی دارد.

        آزادی از دیدگاه معنویت:

        انسان را خداوند آزاد آفرید و به او هوش و ذکاوت و توانایی داد تا از داشته های خود برای ادامه ی حیات و شناخت خود و هستی سود جوید، انسان معنوی برای آنکه راه را از چاه تشخیص دهد به چراغ راه و به عبارتی رهنمون نیازمند است و خداوند سبحان برای این امر پیامبرانی را برگزیده است و به آنان مسیر آزادی را نشان داده و ابزارهای رسیدن به آن را در اختیارشان قرار داده است.

        خودخواهان و زیاده طلبان اولین گروه هایی بودند که با پیامبران الهی  عناد و دشمنی ورزیده و با خشم فراوان در مقابل مردان و زنان الهی صف آرایی نمودند که تاریخ یکایک آن تصاویر زشت از روزگاران تلخ تر از زهر را در خود به ثبت رسانده است.

        برای رساندن آحاد جامعه به آزادی واقعی باید در گام نخست آنان را درمان کرد و گروهی هم که نادان می باشند  را باید با سعی و تلاش  به  مرز دانایی رساند.

        قرآن کریم به مثابه یک بیمارستان عظیم الهی ست که در هر بخشی از آن پزشکان عالیقدری آماده ی درمان بیماران می باشند و از سویی دیگر ، آن  به دانشگاه بزرگ دانایی ماند که هر کس دل به آن دانشگاه بسپارد بی شک به  مَقام و مُقام دانایی  خواهد رسید.

        جالب است بدانیم که در این بیمارستان و دانشگاه دانایی، افرادی به اوج سلامتی و دانایی رسیده اند که بنده بنا به فرهنگ غنی مرده پرستی در کشورمان مجبورم از رفتگانش سخن بگویم نه  آنان که هم اکنون در کنار ما دوران حیات دنیوی  خود را با عزت و سربلندی سپری می کنند، زیرا  اگر بنده نامی از این افراد بزرگ بیاورم به سرعت مورد تکفیر و خشم گروهی بیمار و نادان قرار خواهم گرفت.
        ادامه دارد

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۴۳۳۰ در تاریخ پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۳ ۰۱:۰۹ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0