سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      همه چیز راجع به ترانه
      ارسال شده توسط

      فاطمه مرادقلی(خزان سرخ)

      در تاریخ : جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ۰۲:۴۸
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۲۹۰۱ | نظرات : ۴۹

      سلام دوستان این اولین پست من در وبلاگ هست امیدوارم با نظراتتون همراهی کنید مثل من جوونای زیادی هستن که به ترانه سرایی علاقه دارند اما حس می کنم ما توی یک مه غلیظ داریم دنبال راه می گردیم. همه میگن ترانه زیر مجموعه ای از شعر هست ولی قواعدش فرق میکنه.ترانه باید ملودیک باشه و نباید درگیر عروض باشه. اما باز هم همه جا وقتی در مورد وزن ترانه میگن دقیقا توضیح نمیدن این ترانه ملودیک چجوری نوشته میشه و باز هم پای عروض میاد وسط! در حالیکه حتی در شعر کلاسیک هم عروض دست و پا گیره. خلاصه مطلب اینکه من از دوستان خواهش میکنم نظرات،تجربیات و اطلاعاتشون رو با ما در میون بذارن . از اونجایی که بنده همیشه درگیر درس و کارم فرصت حضور در انجمن های شعر رو ندارم و شرایط شهرستان هم طوری هست که کتاب های این مبحث کمتر توی کتاب فروشی ها به چشم میخوره و تنها راه نجات فضای مجازی هست

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۴۱۵۶ در تاریخ جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۳ ۰۲:۴۸ در سایت شعر ناب ثبت گردید
      ۶۱ شاعر این مطلب را خوانده اند

      علی اسماعیلی

      ،

      حسین احسانی فر(رهای لنگرودی)

      ،

      غلامرضا مهدوی (مهدوی)

      ،

      فاطمه رها

      ،

      منوچهر مجاهدنیا

      ،

      بهناز لامعی

      ،

      سید حاج فکری احمدی زاده(ملحق)

      ،

      علی ناصری(عین)

      ،

      فاطمه مرادقلی(خزان سرخ)

      ،

      راد

      ،

      عباسعلی استکی(چشمه)

      ،

      زهرا سادات مهاجری

      ،

      رضا حمید راد ( احسان )

      ،

      احسان معصومی(ایلیا)

      ،

      فرشته شمس الدینی

      ،

      سید حسن ضیابری

      ،

      محمدتنها

      ،

      فرید عباسی

      ،

      زهرا محمد زاده (زِلفِشـــه)

      ،

      محسن آریان

      ،

      بنیامین پور حسن

      ،

      یاسین

      ،

      علی اصغر احتشامی راد ( راد )

      ،

      منصور دادمند

      ،

      امیر منصور جلالی

      ،

      احمد بیرالوند

      ،

      مهدی خداوردی پور

      ،

      مسلم رضاپور

      ،

      سينا تاج

      ،

      محمد رضا لطفعلی آینه (دل نواز)

      ،

      مریم شجاعی

      ،

      باقر رمزی ( باصر )

      ،

      داوود جمشیدیان

      ،

      رضا جوکار

      ،

      عباس خوش عمل کاشانی

      ،

      ناهید معین (پوپک)

      ،

      سحراوزند

      ،

      ماریا قربانی

      ،

      محمد فرخ طلب فومنی

      ،

      ساحل شیدا(ساحل)

      ،

      مینا علی زاده

      ،

      فروزان شهبازي

      ،

      امیدوار

      ،

      سمیه سرتنگی(دنیا)

      ،

      محمد

      ،

      غلامرضا کریمی

      ،

      جمیله عجم(بانوی واژه ها)

      ،

      پیمان سلیمی

      ،

      پرنیان نصری ( بانوی محبت )

      ،

      تکتم میرزایی

      ،

      سید حسین اسلامی ( سحا)

      ،

      ساحل جواهری

      ،

      قائم ذبیحی

      ،

      محمد مقصودی

      ،

      سینا دژآگه

      ،

      سیمین

      ،

      مینا رسولی

      ،

      سمانه باقرزاده

      ،

      دانیال شاه آبادی

      ،

      امین تهرانی

      ،

      میر حسین سعیدی نوجه ده سادات

      نقدها و نظرات
      ساحل جواهری
      پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ۲۰:۳۱
      ضمن درود وعرض ادب خدمت دوستان گرامی وپوزش از ورود بی مقدمه به بحث شیرین اساتید گمان کنم پاسخ سوال سرکارخانم را در رساله خانم دکتر طیبه بهشتی و مفالات آقای کلینتون درمورد ارتباط ریاضی شعر ایرانی با موسیقی ایرانی بتوان پیدا کرد ! خصوصا آنجا که بصورتی دقیق به کمک ریاضیات مبنای دو کاملا انطباق کلام و وزن آنرا با موسیقی تشریح وفورمول بندی کرده اند . هرچند که من شخصا جای خالی احساس را در میان فورمول های ریاضی حس کردم .
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0